Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref innslaget på nyhetene i dag om at mange kvinner har fått forstyrrelser i menstruasjons syklus etter vaksine. (Tv2). Det ble luftet om det kunne ha noe å si for fertiliteten.

Men jeg regner med at mange her inne har blitt gravide etter å ha tatt vaksinen? Eller?

Anonymkode: eac4a...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaksinen kan forstyrre menstruasjonssyklusen ja, så noen vil oppleve at eggløsning er forskjøvet og da kan det ta lengre tid før en kan bli gravid. Men det er neppe belegg for å si at fertiliteten går ned. Selv ble jeg gravid like etter jeg tok vaksinen og har hørt om andre som opplevde det samme.

Anonymkode: e3b04...d44

• Liker 7
Skrevet

Og bare så det er nevnt så får enhver kvinne kluss med syklusen på et eller annet tidspunkt i livet, influensa og forkjølelser er også årsaker til slikt. Hormonforandringer, alder etc også. Plutselig voldsomme blødninger er også helt vanlig, selv om man inntill da og da har brukt gul eller blå tampong og plutselig må bruke rosa + bind for sikkerhetsskyld. Ja, mange opplever nok at vaksinen klusser med syklusen, men det er faktisk slik livet som kvinne er. Kroppen blir påvirket av hva vi får i oss, sykdommer og stress. Hurra for oss. 

Anonymkode: dcb54...2a3

• Liker 12
Skrevet

Ble gravid 1 1/2 mnd etter dose 1 :)

Anonymkode: 41880...beb

• Liker 3
Skrevet

Ble gravid 3,5 mnd etter siste dose (pfizer) men var bare i PP2. Det er nok en sannhet at vaksinen kan klusse med syklusen. Men skriver nå i hvertfall min erfaring, så du ikke trenger å være redd for å ha blitt steril om du har tatt vaksinen☺️

Anonymkode: a2cac...32a

• Liker 2
Skrevet

Ble gravid ca 16 dager etter første dose. Eggløsningen kom en uke tidligere enn normalt.

Anonymkode: bbed4...0a3

Skrevet

Jeg ble gravid ca 12 dager etter 2.dose

Anonymkode: d38f7...a5f

Skrevet

Ble gravid et par uker etter første dose. Merka ingenting til uregelmessigheter

Anonymkode: 4ae10...86c

Skrevet

Ble gravid rett etter andre dose. Mistet i uke 7. Gynekologen insinuerte at det var pga vaksinen. Who knows..

Anonymkode: dc171...2e6

• Liker 4
Skrevet

Jeg tok vaksinen på dag 2 i syklusen, ble gravid på EL som kom på CD 22.

Anonymkode: 4a2ad...624

Skrevet

Ble gravid noen uker etter første dose. 

Anonymkode: 21664...113

Skrevet

Fikk andre dose tidlig i februar. Ble gravid på første forsøk i slutten av mars 🥰 ingen endring i syklus. 

Anonymkode: 63d8b...375

Skrevet

Ble gravid ca 1 mnd etter jeg var fullvaksinert

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 22.41):

Og bare så det er nevnt så får enhver kvinne kluss med syklusen på et eller annet tidspunkt i livet, influensa og forkjølelser er også årsaker til slikt. Hormonforandringer, alder etc også. Plutselig voldsomme blødninger er også helt vanlig, selv om man inntill da og da har brukt gul eller blå tampong og plutselig må bruke rosa + bind for sikkerhetsskyld. Ja, mange opplever nok at vaksinen klusser med syklusen, men det er faktisk slik livet som kvinne er. Kroppen blir påvirket av hva vi får i oss, sykdommer og stress. Hurra for oss. 

Som en kvinne på 40 år, jeg er fullt klarer over hvordan livet til en kvinner er!!!

Anonymkode: 2725c...bbf

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 21.53):

Ref innslaget på nyhetene i dag om at mange kvinner har fått forstyrrelser i menstruasjons syklus etter vaksine. (Tv2). Det ble luftet om det kunne ha noe å si for fertiliteten.

Men jeg regner med at mange her inne har blitt gravide etter å ha tatt vaksinen? Eller?

Det er vel noe annet eller vaksine som skal til for og bli gravid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som en kvinne på 40 år, jeg er fullt klarer over hvordan livet til en kvinner er!!!

Så flott da! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så flott da! 

Og det betyr at jeg også vet når det er noe galt med min kropp.

I midten av 20 årene måtte jeg tvinge igjennom å ta blodprøver hos fastlegen, jeg visste det var noe galt, og fastlegen tok meg ikke seriøst.

Vet du hva som skjedde når jeg fikk svar på prøvene ?? Det viste å være PCO og jeg henvist til spesialist.

Jeg hadde kuler på eggstokkene (og derfor hadde mensen dermed svært sjelden i flere år), det ble fikset med ppiller.

Men fortsette å gå til spesialisten.

Huff, det der kunne ha gått så galt, jeg må ta livmorsprøver hvert 6 mnd (noe som er mye oftere enn vanlig), og det gikk bra

fordi jeg hadde bein i nesa og krevet blodprøvene, og sånn skal det ikke være! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk uregelmessig syklus ifm vaksinene. Ble likevel gravid ca to mnd etter dose to. 

Skrevet

Jeg ble gravid tre uker etter jeg tok dose 2

Skrevet
On 11/3/2021 at 9:53 PM, AnonymBruker said:

"

FHI sier at de er sikre på at vaksinen ikke fører til spontanabort, basert på en fersk, norsk undersøkelse. De sier også at vaksinen ikke påvirker kvinners mulighet til å bli gravid, og viser der til internasjonale studier.

– Tre internasjonale studier har undersøkt vaksinerte, uvaksinerte og kvinner som har gjennomgått korona, og deres muligheter for å bli gravid. Det er ingen tegn der, til at fertiliteten skal være påvirket av disse vaksinene, sier Trogstad."

Anonymkode: ecbeb...958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...