Gå til innhold

Gutten på 11 år sier han ikke har noen venner :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det river i hjertet mitt!! 

Han sier han hater skolen, at skolen er dritt. At han føler friminuttene er vanskelige og timene verre (iallefall mer kjedelig). 

Men skolen sier han er med i leken, spiller fotball og deltar sosialt. Jeg ser også dette på fritiden. Han er med venner på fotballbanen, er på ungdomsklubb med venner (hovedsaklig de som er 1 år eldre), er på besøk hos kompiser etter skolen. Vil både dra og ha overnattingsbesøk, og har det også innimellom. 

Men likevel sier han at han ikke har venner. 

Vi har vært i møter med skolen, bv og BUP, og både til BUP og bv sier han dette. Han sier det også til faren sin. Ligger å grubler på kveldene der, og føler seg ensom (tror jeg). 

Han kan nevne dette også for meg, men da påpeker jeg jo alle kompisene som han faktisk har og at dette med vennskap varierer litt i denne perioden av livet og alle er forskjellige. Da grubler han mindre om dette og virker som han roer seg. 

Men så lurer jeg på om jeg bagatellisere dette? Om gutten føler seg ensom så er jo følelsene hans forferdelige triste, og jeg ønsker ikke han skal føle det slikt. 

Hva kan jeg som mot gjøre? 

Jeg og barnefar er skilt (for 4 år siden) , og samarbeidet er kaldt og "profesjonelt".. Men for meg virker det som gutten grubler mer når han er god faren (som også har flyttet fra skoledistriktet til barna).. 

Vi har fått timer på BUP for videre hjelp ifm barnets følelser og til tider sinne, og håper dette skal hjelpe! 

Samtidig så vil jeg jo som mor også gjøre noe for barnet mitt!! Jeg vil bare han skal være lykkelig!! 

Anonymkode: d69e2...4f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn følte seg også ensom selv om han hadde venner og var sosial med venner både på skolen og fritiden. Skolen sa han var faktisk en av de mest populære i klassen. Allikevel følte han seg ensom,viste seg at han var deprimert. Tenkte ikke at så små barn kunne bli deprimert. Fikk hjelp av bup. kan det være noe lignende med din sønn? 

Anonymkode: fe216...3f2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min sønn følte seg også ensom selv om han hadde venner og var sosial med venner både på skolen og fritiden. Skolen sa han var faktisk en av de mest populære i klassen. Allikevel følte han seg ensom,viste seg at han var deprimert. Tenkte ikke at så små barn kunne bli deprimert. Fikk hjelp av bup. kan det være noe lignende med din sønn? 

Det kan godt hende for han kan gruble en del og i perioder være nedstemt.. Men så går det plutselig over og han "blir seg selv" igjen. 

Regner med BUP vil hjelpe oss og finne en løsning på dette, men jeg vil ikke vente så lenge.. Jeg vil han skal ha det bra nå! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor gammelt var ditt barn da? Og ble h*n bedre? Hvor lang tid tok der evt da? 

Skrevet

Så godt at dere får hjelp av BUP. Det virker som du gjør alt du skal, flott at du/dere har fått ordnet med ekstern hjelp.

Kanskje han savner en bestevenn? At han skulle hatt en nær, fast venn, og det er viktigere for ham enn alle andre bekjentskapene? Men det kan godt hende det er noe på innsiden, og da hjelper det ikke uansett hvor mange venner og kjente han har rundt seg. 

Anonymkode: 093ef...815

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor gammelt var ditt barn da? Og ble h*n bedre? Hvor lang tid tok der evt da? 

11 år. Kom frem noe traumatisk som han hadde opplevd som vi foreldre ikke ante noe om. Når han fikk hull på byllen gikk det gradvis bedre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...