Gå til innhold

Forstoppelse!!! Blir gal!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

En røyk og en kopp kaffe på tom mage på morgenkvisten. Det funker som bare det! Syns jeg har slutter å røyke, egentlig…

Ellers kan det hende at du som meg, har en indre sperre for å bæsje når du er andre plasser enn hjemme? Egentlig vanskelig å gjøre noe med, jeg har iallfall ingen gode tips som jeg vet funker. Men om du går til legen for forklarer problemet, kan det hende du får noe legemidler å ta når du får forstoppelse.

Anonymkode: d5a3b...9bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 21.31):

Det som fungerer hos meg er en håndfull med Werthers Original uten sukker, det er bare den sukkerfrie som får fart på magen.

Anonymkode: e856b...abb

karameldrops?

Skrevet

Det høres jo veldig stressrelatert ut siden det går bra når du får ro og fred om morgen, og er alene. Kan du stå opp tidligere/komme litt senere på jobb for å få ro om morgenen? Og hvordan er forholdet med kjæresten? 

Anonymkode: 9aa29...758

Skrevet

Movicol fra apotek er eneste som har hjulpet for meg

Skrevet

Er sånn jeg også. Når jeg starter dagen rolig med frokost og kaffe alene, har jeg et perfekt tarmsystem. Bæsjer ca 30 min - 1 time etter jeg har spist, og magen er som regel fin resten av dagen. Blir forstoppet når jeg har dagvakt, da jeg mistrives veldig med å gå på do på jobb eller andre steder der jeg ikke får ro, tid og privatliv. Så for min del er dette stressrelatert. Dette gjelder også hos andre, f.eks en kjæreste. Klarer å gå på do hos andre/på jobb når toalettet er plassert slik at det føles privat. Hater små, lytte leiligheter med badet plassert rett ved siden av oppholdsrom! Da bare virkelig går det ikke uansett hvor mye jeg må på do. Hvordan er badet plassert hos kjæresten din? Og er dere trygge på hverandre? 

Anonymkode: 6b61a...6ca

Skrevet

Jeg tror dette er stressrelatert, og jeg har det likedan selv hvis jeg for eksempel må overnatte hos for familie i ferier. For meg hjelper det med headset og Spotify får å finne roen når jeg går på do. Jeg tror nøkkelen er å få en fast rutine og ro i sjela (såfremt det ikke er en medisinks grunn selvsagt).

Anonymkode: 4ed74...f74

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 21.43):

Hvor lang tid tar det før du merker effekt da? 

Ts

Anonymkode: 6fe80...65a

Kan hende det tar ett par dager til kroppen har tatt til seg det magnesiumet det trenger, før det begynner å skilles ut via tarm, men hos meg har jeg effekt dagen derpå, når jeg tar 3 tabletter. Hvis jeg fortsetter med det i flere dager kan jeg få løs mage, og må ha pause, så det beste er å finne en god rytme, kanskje 3 tabletter de første dagene til avf. er etablert, og deretter ta 2 tabletter i noen dager og 3 tabletter noen dager. Bare å finne sin rytme på det. 

Anonymkode: a745d...898

Skrevet

Prøv å spise jord! 

Anonymkode: 8e59b...363

Skrevet

Pærer, druer, mye vann. Prøv å stress mindre rundt tanken på det. 

Anonymkode: b8f5e...151

Skrevet

Jeg tar dulcolax jeg når jeg har forstoppelse i perioder. Det er ikke så farlig å være ta en i ny og ne. Jeg har også opplevd at valnøtter kan hjelpe. Men det kan jo rett og slett hende at du spiser noe som magen ikke tåler. Men egentlig så tror jeg bare du har stressmage.  Det kan da hjelpe med periodisk faste.

Anonymkode: 43a81...d31

Skrevet

Tarmskylling kan være et alternativ for å starte med blanke ark. Skift om kostholdet i retning mer fiberrike og naturlige råvarer, kutt ned på særlig brød, pasta og kjøtt. Det finnes råd og veiledning.

Anonymkode: f0681...bb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 23.50):

klokka er ikke 0050.

Anonymkode: 0921d...4ff

Sikkert glemt å stille klokka en time tilbake.

Anonymkode: ee2d9...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...