Wonderwoman Skrevet 5. oktober 2005 #1 Skrevet 5. oktober 2005 Nå skal det altså generaliseres litt her igjen Er menn mer egoistiske enn kvinner? Har vi kvinner generelt mer omsorg for andre, mens menn er mer opptatt av egne behov, både i parforhold og ellers? Hva mener dere folkens?
Gjest TomKrus Skrevet 5. oktober 2005 #2 Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Egoismen er nok like utbredt hos begge kjønn, men den viser seg på forskjellige måter. Utfra hva menn og kvinner stemmer så skulle en tro at kvinner er mindre egoistiske, siden de oftere stemmer sosialistisk, men da det gjerne er kvinner som tjener mest på et sosialistisk styre så kan man ikke si at det er en altruistisk handling. Men kvinner har nok generelt en større omsorgsfølelse, men jeg vil ikke blande inn slikt med egoisme. Endret 5. oktober 2005 av TomKrus
Diktern Skrevet 6. oktober 2005 #3 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg tror ikke det er store forskjellen mellom kvinner og menn når det gjelder egoisme. Det er nok indidviduelt.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #4 Skrevet 6. oktober 2005 Må nok svare kvinner. Av kjønnsbaserte produkter har alltid kvinnen vært en storforbruker. Kvinner har et mye større eget behov som må dekkes.
Gjest General Generalist Skrevet 6. oktober 2005 #5 Skrevet 6. oktober 2005 Denne er enkel. Kvinner er mest egoistiske. For det første er kvinner vant til å få ting gratis bare fordi de er jenter. For det andre er det kvinner som bestemmer det meste ved hjelp av surskap. Får de det ikke som de vil så blir det surskap og sutring. For det tredje viser kvinnen bare omsorg når den de vil vise omsorg overfor gjør som kvinnen vil. Og sist men ikke minst. Kvinnen sitter inne med fasiten over hva som er riktig og hva som er galt. Alt som skiller seg fra kvinnens fasit er feil. Hun mener bestemt at alle andre bør innrette seg etter hva hun har bestemt.
hecuba Skrevet 6. oktober 2005 #6 Skrevet 6. oktober 2005 For meg virker det som om det er ganske jevnt fordelt. Har kanskje noe med hvilken generasjon jeg tilhører? Men det virker som om egoismen kommer til syne på forskjellige områder alt ettersom det er jente og gutt. Slik er det hvertfall mellom meg og broren min.
Gjest En kvinne Skrevet 6. oktober 2005 #7 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg tror det er menn. Slik min erfaring tilsier det, kommer det stort sett frem etter at folk får barn. Kvinner er nok like egosistiske før de har familie, tror jeg. Da har man liksom lite å ta hensyn til. Jeg sier ikke at dette gjelder alle men jeg tør kanskje å påstå at 80 % fordeler tingene slik: Jobben hans er viktigere slik at når ungene er syke, må hun være hjemme. Han kan avtale med folk, hun spør han først, hvilke planer han har. Tven og sofaen er viktigere enn å rydde etter ungene, etter at de har lagt seg. Det blir gjort av henne uansett. Det å være hjemmeværende med barna er jo ferie, så hun bør være glad for at han sliter, for å tjene pengene. Når han har vasket ned huset, bør hun skryte godt av det. Han har gjort henne en tjeneste. Han sier ( Jeg er barnevakt i kveld) Kompiskvelder med fotball er hellige, venninner kan møtes når som helst. Dette gjelder som sagt ikke alle men det jeg føler ofte er at prioriteringer endres slik: Han skjønner ikke hvorfor hun må bruke penger på så mye sminke,etc. Han titter gjerne etter pyntete damer som er pene ..... Kvinnens prioriteringer: Barna Mannen Forholdet Foreldre Venner Seg selv Mannens prioriteringer: Barna seg selv Kvinnen Venner Forholdet Jeg jobber i en bedrift der jeg ansetter mange og det er stort gjennomtrekk. Ser dette hele tiden. Blandt egne venner er det også vanlig, så jeg begynner å tro på dette. Vet om omvendte tilfeller men fy som folk kommenterer dette i såfall. Da er hun samtalenummer 1. Stakkars han og bla bla bla. Håper ikke jeg får så mye pepper her men det er faktisk slik jeg oppfatter det.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #8 Skrevet 6. oktober 2005 Håper ikke jeg får så mye pepper her men det er faktisk slik jeg oppfatter det. ← Ikke flatter deg selv. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan du oppfatter det.
Gjest Dum Perignon Skrevet 8. oktober 2005 #10 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg er mann, og til tider jækla egoistisk. Kanskje litt tynt grunnlag for å trekke konklusjoner, men et indisium er og blir et indisium.
Nick Etmitt Skrevet 12. oktober 2005 #11 Skrevet 12. oktober 2005 Egoismen er nok like utbredt hos begge kjønn, men den viser seg på forskjellige måter. Utfra hva menn og kvinner stemmer så skulle en tro at kvinner er mindre egoistiske, siden de oftere stemmer sosialistisk, men da det gjerne er kvinner som tjener mest på et sosialistisk styre så kan man ikke si at det er en altruistisk handling. Men kvinner har nok generelt en større omsorgsfølelse, men jeg vil ikke blande inn slikt med egoisme. ← Så kan man spørre seg om det er noen i det hele tatt som tjener på sosialistisk styre i lengden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå