AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #21 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min var dyr, men er en ring jeg fortsatt har på meg daglig 13 år senere. Han brukte ikke forlovelsesring. Om tanken er å ha en ring man bare bruker et år, og man må jobbe med budsjett, ville jeg bare droppet det. Eller som allerede foreslått - kjøpt gifteringene allerede. Anonymkode: c7277...8a3 da fri til ei uten at hun får ring? blir symbolikken vekke? En annen ting er da størrelse, å bestille ring over Internett medfører problemer om man trenger å gjøre endringer på størrelsen? Vet ikke om det er noe hensikt at man går til butikk etter at man har fridd, da får man iallfall riktig ring med engang. Anonymkode: 3d111...b83
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #22 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): da fri til ei uten at hun får ring? blir symbolikken vekke? En annen ting er da størrelse, å bestille ring over Internett medfører problemer om man trenger å gjøre endringer på størrelsen? Vet ikke om det er noe hensikt at man går til butikk etter at man har fridd, da får man iallfall riktig ring med engang. Anonymkode: 3d111...b83 Kunne aldri gått med en ring noen andre hadde plukket ut for meg. Mannen min kjente (kjenner) meg godt, og fridde derfor uten ring, så fant vi heller en løsning sammen. Anonymkode: c7277...8a3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #23 Skrevet 5. november 2021 ser det er en kjent fotballspiller som reklamerer for en butikk, ser at man kunne få par ring til 1700 kr. Uten at jeg gått dypere inn i butikken. Alt var tilfeldig som jeg kom over. Virker som det var diamanter rundt hele ringen. Anonymkode: 3d111...b83
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #24 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ser det er en kjent fotballspiller som reklamerer for en butikk, ser at man kunne få par ring til 1700 kr. Uten at jeg gått dypere inn i butikken. Alt var tilfeldig som jeg kom over. Virker som det var diamanter rundt hele ringen. Anonymkode: 3d111...b83 ...til 1700 så var det nok ikke diamanter. Zirkona, kanskje. Anonymkode: 1de2f...2b5 2
Wallaby Skrevet 5. november 2021 #25 Skrevet 5. november 2021 Kjøp brukt, så kan man finne noe som både er billig og unikt
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #26 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ...til 1700 så var det nok ikke diamanter. Zirkona, kanskje. Anonymkode: 1de2f...2b5 kanskje det er zirkona. Er det bra? Anonymkode: 3d111...b83
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #27 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): mente en ring som definerer henne som forlovet. en ring som er fin. jeg kan svært lite om ringer, men har også et budsjett å forholde meg til. Anonymkode: 3d111...b83 Du kan finne mange pene ringer i sølv og zirkonia til den prisen, det finner du hos gullsmeden, men ikke i hvitt gull og diamanter. Anonymkode: 1de2f...2b5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #28 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): kanskje det er zirkona. Er det bra? Anonymkode: 3d111...b83 Personlig ville jeg heller hatt en enkel ring eller ingen ring om budsjettet var lavt. Ville bare følt meg dum om jeg gikk rundt med jukse-diamant i forlovelsesringen for at den skulle fremstå som dyrere enn hva den er. Anonymkode: c7277...8a3 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #29 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan finne mange pene ringer i sølv og zirkonia til den prisen, det finner du hos gullsmeden, men ikke i hvitt gull og diamanter. Anonymkode: 1de2f...2b5 400 kr ekstra med diamant på den ringen jeg sjekket nå. Fra 2000 kr til 2400 kr. Men langt over budsjettet mitt. Riktignok er det par, splitter jeg opp til kun henne, da blir det 1200 kr. Anonymkode: 3d111...b83
Zooey Skrevet 5. november 2021 #30 Skrevet 5. november 2021 Sjekk finn.no. Sett maksgrense på 1200. Fant flere: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=237036067 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=236678960 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=155728729
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #31 Skrevet 5. november 2021 Zooey skrev (17 minutter siden): Sjekk finn.no. Sett maksgrense på 1200. Fant flere: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=237036067 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=236678960 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=155728729 Ok, så det er fult mulig altså. Kanskje det er naturlig å spørre henne hvilke størrelse hun har på fingeren? Anonymkode: 3d111...b83
Zooey Skrevet 5. november 2021 #32 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, så det er fult mulig altså. Kanskje det er naturlig å spørre henne hvilke størrelse hun har på fingeren? Anonymkode: 3d111...b83 Hvis du vil finne størrelsen så ta med en av ringene hennes til den lokale gullsmeden/smykkebutikken. Da kan de finne ut av størrelsen for deg.
Zooey Skrevet 5. november 2021 #33 Skrevet 5. november 2021 Du kan også kjøpe ring og så få den tilpasset til riktig størrelse, altså. Så det er ikke krise om du kjøper en i en annen størrelse.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #34 Skrevet 5. november 2021 Zooey skrev (4 minutter siden): Du kan også kjøpe ring og så få den tilpasset til riktig størrelse, altså. Så det er ikke krise om du kjøper en i en annen størrelse. men hvis jeg kjøper brukt da bør jeg være presis? Anonymkode: 3d111...b83
Zooey Skrevet 5. november 2021 #35 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): men hvis jeg kjøper brukt da bør jeg være presis? Anonymkode: 3d111...b83 Du kan likevel ta den med til en gullsmed og få tilpasset den til riktig størrelse. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #36 Skrevet 5. november 2021 Zooey skrev (4 minutter siden): Du kan likevel ta den med til en gullsmed og få tilpasset den til riktig størrelse. vil jeg holde meg innen budsjett da? Anonymkode: 3d111...b83
Zooey Skrevet 5. november 2021 #37 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): vil jeg holde meg innen budsjett da? Anonymkode: 3d111...b83 Det koster vanligvis ikke så mye å endre størrelsen, men det koster noe for arbeidet, så sjekk pris først for å være på den sikre siden.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #38 Skrevet 5. november 2021 Zooey skrev (9 minutter siden): Hvis du vil finne størrelsen så ta med en av ringene hennes til den lokale gullsmeden/smykkebutikken. Da kan de finne ut av størrelsen for deg. Da bør du vite hvilken finger hun bruker den på. Mannen min trodde han var smart når han gjorde dette, men viste seg at han tok med en langfinger-ring så den ble for stor. Husk at ikke alle ringer kan tas inn på en grei måte, min måtte bli bestilt opp i stedet. Det kommer an på om steinen er i spenn, eller noe sånt Til ts, du trenger ikke fri med ring. Du kan fri og så ta henne med i butikken senere. Der kan du kjøpe ring til henne, eller gifteringer til begge som dere bruker som forlovelsesringer også. Selv ville jeg satt mer pris på en fin giftering enn en veldig rimelig forlovelsesring, men her er alle ulike. Dere er like mye forlovet uten ringer. Forlovelse betyr lovnad om å gifte seg. Anonymkode: 84301...d86 2
Anonymous 91 Skrevet 5. november 2021 #39 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som jeg skrev i innlegget du siterte meg på her, så får du en fin sølvring som ser ut som en standard forlovelsesring, bare uten ekte diamant, til under 300 kr. Slike ringer kan du finne i hvilken som helst gullsmed eller i gullsmedbutikker på nett. Sølv er billig for tiden, mens gull er dyrt, så det kan bli vanskelig å finne en gullring innenfor budsjettet ditt, selv om steinen ikke er ekte diamant. Her har du link til mange fine sølvringer: https://www.gullfunn.no/produkter/ringer/solvringer/?orderby=price Jeg kjøpte ringer på salg der en gang for 10+ år siden. Det stod at det var sølv og gull, men det var det i hvert fall ikke. I tillegg begynte de å flasse og å bli stygge i fargen ganske fort. Har i ettertid hørt og lest masse negativt om Chanti. Alle de store gullsmedkjedene har uansett flotte sølvringer som er langt billigere enn budsjettet til Ts. Anonymkode: 48812...f6c Aldri hørt noe negativt om dem . Men er 8år siden jeg kjøpte noe der nå. Samboern min fridde for 1mnd siden. Og han kjøpte en I hvitt gull med diamanter til 3000 hos mestergull . Så man må opp litt i pris for en gull. Men zirikonstener kan være fint det å
sofie777 Skrevet 5. november 2021 #40 Skrevet 5. november 2021 Om du vil fri med "noe", så kan du heller finne et fint smykke eller et armbånd. Jeg hadde til og med vært fornøyd med en lekering om det fulgte med et løfte om å gå i ringbutikk ganske snart. Jeg ville ikke brukt lekeringen, men den hadde likevel vært noe jeg la på en spesiell plass og synlig til den "riktige" ringen kom. Da kan man sammen diskutere budsjett, hun skal vel også kjøpe ringen til deg? (Noen ganger gjøres det sånn) Og dere kan finne ut om dere vil ha bare gifteringer og om hun i det hele tatt vil ha en sten og MÅ den være hvit? Så en som forlovet seg med en grønn sten forrige helg. Det fungerer det også (uten at jeg vet noe om prisforskjeller).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå