AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Heihei Jeg har ifjord fått diagnosen uspesifisert migrene og tensjonshodepine. Har vært hos nevrolog for å prøve medisiner. Prøvd et antall forebyggende og anfallsmedisin uten at det hjalp. Nå har jeg kommert der jeg fikk nerveblokkade. Hadde ikke allverdens forventning om at alt er borte på ett sekund, men ble jo litt skuffet. Kom dit med smerter, fikk 4 stikk i skallen so. Gjorde himla vondt, tok vekk strålingene, men ikke selve hodepinen. Dette var for tensjonshodepinen bare. Han sier dette hjelper ikke direkte mot migrenen, men tenker at om mye av tensjonshodepinen ble borte, så blir migrenen bedre av seg selv. Fordi migrenen er et resultat av stress,og man blir naturligvis mye stresset ved mye hodepine smerte iflg han. Nå var det 5 dager siden jeg tok den første nerveblokkaden, som sagt tok den vekk strålingene,men ikke hodepinen. Og igår fikk jeg altså migrene. Vil ikke si jeg er skuffet,men håpet at migrenen ble mindre aktiv, og at tensjonshodepinen skulle bli borte, men den ble ikke det. Bare strålingene ble borte, i kun noen dager. Mitt spørsmål er da, hvor lenge opplevde dere at blokkaden hjalp? Hva hjalp den mot( hele hodepinen eller migrene?) På utten snakket han noe om å fryse noe greier i nakken, hørte ikke så godt da jeg var i smerter og litt zombie akkurat da. Hva tror dere han snakket om? Jeg skal dit igjen, hver annen uke hvis det har noe å si. Takk på forhånd for at dere deler deres erfaringer. Anonymkode: 63365...7d3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Personlig hjalp det kun der og da, og dagen etter trigget det et ekstremt migreneanfall som varte i dagevis. Det her hjalp åpenbart ikke for meg, så da får du en dårlig erfaring, men du får sikkert flere gode. Anonymkode: f7006...0bd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Jaja, skal såklart prøve flere ggr. Tror han sa at dette skal prøves i noen måneder før han skal gå videre med den fryse greia. Han ble jo positiv til at det skulle hjelpe, allerede etter den første timen. Pga jeg ble jo bedre bare noen minutter etter, men ikke alt hodepinen var vekk, kun toppen. Så han mener det virker og skal gå en videre steg etter st jeg har prøvd dette i noen mnd. Anonymkode: 63365...7d3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Jeg får full botox protokoll, det vil si 32 stikk i hode, kjeve og nakke/skuldre - det fungerer for meg. Jeg er ikke migrenefri, men jeg har gått fra 20+ migrenedager pr mnd til 5 og for meg er det som forskjell på helvete og himmelen. For min del tar det 8-10 dager før jeg merker full effekt og så tar det 8-9 uker før jeg kjenner at det øker på, derfor får jeg injeksjoner hver 10.uke I tillegg bruker jeg triptaner når jeg trenger det. Anonymkode: 5b648...c0a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Men er nerveblokkade og borox det samme da? Fikk forespeilet st det ikke var det. Jeg kunne bare få nerveblokkade fordi det skal lette på tensjonshodepinen. Men jeg får ikke godkjent botox, fordi jeg jeg har kun 5dgr migrene og han mener når jeg fårmindre tensjonshodepine, da fårjeg mindre migrene, iflg nevro. Anonymkode: 63365...7d3
Kalevala Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 Nerveblokade brukes på mange forskjellige nerver i kroppen. Den nerveblokaden som settes mot hodepine, kalles GON-blokade. GON står for Greater Occipital Nerve og er en følenerve i bakhodet. Det sprøytes da inn en lokalbedøvelse i denne nerven. Effekten varer ikke så lenge, men kan gi en god hodepinepause for de som nesten alltid har hodepine. Noen ganger settes også kortison. https://www.lhl.no/sandvika-nevrosenter/vi-tilbyr/nerveblokade-mot-hodepine/
Kalevala Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men er nerveblokkade og borox det samme da? Nei, det er helt forskjellige behandlinger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå