Gå til innhold

Oppmuntre lillesøsteren min på 14 år i bursdagen hennes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har en lillesøster på 14 år som snart fyller året! I neste uke, hun har da ønsket seg jordbær ostekake (favoritten hennes) men plutselig ville de heller lage en stor sjokolade kake på grunn av at nevø på 6 ville ha sjokolade kake, og er kresen. 
jeg mente de kan heller kjøpe en liten kake til han (ekstra) isteden for at hun skal få en liten kake av favoritten hennes, er jo hennes bursdag tross alt. 
snakket med henne om det gikk fint og at vi kunne finne på noe bare oss to, men da mente hun at hun føler at det handler alltid om hva «daniel vil ha og liker»..  til og med på bursdagen hennes.  (Vi er foresten 3 søstre og en bror)

Har prøvd og snakket med foreldre  når det kommer til hennes bursdag at da kan hun få lov å få det hun ønsker seg, selv blir middagen noe alle spiser siden hun ville ha hjemmelaget pizza men da begynte, så klart broren og søsteren min «å nei vil jo ikke ha det» og blabla «ungen min liker ikke kjøttdeig» og blabla.. derfor tenkte jeg å ta henne med ut på middag og bowling bare oss to :)  Så dagen hennes ikke blir helt min nevø eller søskens sin og såklart sine ønsker.. 

Anonymkode: 10fa8...956

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt henne med til et bakeri og kjøpt den kaken hun ønsker, middag og bowling.

Trist at hun blir nedprioritert av familien.

Du er en flott søster 🥰

Anonymkode: c09ca...93d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ville tatt henne med til et bakeri og kjøpt den kaken hun ønsker, middag og bowling.

Trist at hun blir nedprioritert av familien.

Du er en flott søster 🥰

Anonymkode: c09ca...93d

Ja tenkte vi kunne gjøre dette dagen etter hennes bursdag slik at det handler om henne :)  for er noe så klart hun kommer til og huske senere.. 

men ja synes også veldig trist at hun skal bli nedprioritert på grunn av nevø og søsken. Jeg er 22 og eldste søster 24 og broren min 18. så blir litt små skuffet over at de er eldre og skal prøve å bestemme på hennes dag.

Skrevet

Tenker den broren/søsteren som er forelder til nevøen trenger et par alvorsord. Ungen er 6, på tide at de slutter å være helikopterforeldre og kreve at alt tilpasses ungen. På en bursdag bør bursdagsbarnets ønsker være de viktigste. En 6-åring bør tåle å få forklart at bursdagsbarnet bestemmer (og tåler han det ikke, er det hvertfall grunn til å gjøre det!)

• Liker 6
Skrevet

Elendig oppdragelse av 6-åringen.... Han burde vite, eller ihvertfall bli forklart, at når noen andre har bursdag, så bestemmer de kake. Han velger selv om han vil spise den eller ikke. Når HAN har bursdag, så bestemmer han kake.... Så enkelt....

Men det er jo ikke ditt ansvar, så du er en fantastisk søster til bursdagsbarnet! Hun setter garantert stor pris på det når resten av familien nedprioriterer henne på hennes egen bursdag!

Skrevet

Så heldig hun er som har en søster som deg ❤️

Anonymkode: 27bc0...7be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

har en lillesøster på 14 år som snart fyller året! I neste uke, hun har da ønsket seg jordbær ostekake (favoritten hennes) men plutselig ville de heller lage en stor sjokolade kake på grunn av at nevø på 6 ville ha sjokolade kake, og er kresen. 
jeg mente de kan heller kjøpe en liten kake til han (ekstra) isteden for at hun skal få en liten kake av favoritten hennes, er jo hennes bursdag tross alt. 
snakket med henne om det gikk fint og at vi kunne finne på noe bare oss to, men da mente hun at hun føler at det handler alltid om hva «daniel vil ha og liker»..  til og med på bursdagen hennes.  (Vi er foresten 3 søstre og en bror)

Har prøvd og snakket med foreldre  når det kommer til hennes bursdag at da kan hun få lov å få det hun ønsker seg, selv blir middagen noe alle spiser siden hun ville ha hjemmelaget pizza men da begynte, så klart broren og søsteren min «å nei vil jo ikke ha det» og blabla «ungen min liker ikke kjøttdeig» og blabla.. derfor tenkte jeg å ta henne med ut på middag og bowling bare oss to :)  Så dagen hennes ikke blir helt min nevø eller søskens sin og såklart sine ønsker.. 

Så koseleg! Du er ei god søster ❤️ :) 

Anonymkode: f38f2...b97

Skrevet

Trist at broren sine ønsker blir prioritert i hennes bursdag.. ta henne med ut, godt initiativ!

Skrevet

Kan ikke du lage den kaken til henne og ta den med. Og i bursdagen sørg for å si at du tenkte det var viktig at bursdagsbarnet fikk kaken hun ville ha på sin bursdag. Og gitt lillesøster en god klem og sagt direkte til henne at selvfølgelig handler hennes dag om henne 

Anonymkode: 6f2e3...ac6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...