AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Og jeg gråter for det lille barnet jeg var. En mamma som selv slet psykisk i stor grad, og et barn med altfor mye ansvar og som var alene om det meste her i verden. For et forferdelig liv jeg egentlig hadde. Min mor overlot meg til meg selv og lot meg bli misbrukt av en nabo, og hun hadde i tillegg et enormt fokus på sykdom hos meg. Jeg fikk ikke lov til å holde på med noen aktive aktiviteter på grunn av at jeg angivelig hadde astma, blant annet. Jeg slet med magesmerter og oppkast som følge av psykiske belastninger, min mor skyldte på glutenallergi. Jeg hadde vonde muskelspenninger i hele kroppen, i følge fysioterapeuten, og dette handlet sannsynligvis også om psykiske belastninger. Jeg har hele mitt liv hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært nok til stede for min mor, men jeg leser at jeg var den som fulgte henne i seng når hun var på sitt sjukeste. Anonymkode: 8ed68...1de 12
Hakadaki Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Føler så med deg. Ble du boende hos mor på tross av oppfølging hos BUP? Hvordan har du det i dag? 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Jeg flyttet da jeg var 16. Og sto plutselig uten noe som helst, hverken økonomisk eller emosjonell støtte. I dag har jeg det bra. Jeg kan få tendenser til angstanfall når jeg skal forholde meg til min mor, og jeg forstår det bedre nå, hvorfor. Tenk at mamma valgte å bruke penger på katter og tobakk istedenfor å gi meg muligheten til å være sosial med jevnaldrende.. Anonymkode: 8ed68...1de 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Stor klem til deg ❤️❤️❤️ Anonymkode: 5b58d...2bf 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Håper å få lese dette kan være med på å hjelpe deg på veien mot et bedre liv. Du er sterk! Anonymkode: 6ac58...531 4
Lovis Fenja Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Det er fantastisk å høre at du har det bra i dag, det betyr at du er utrolig sterk! Jeg tror ikke jeg hadde klart å ha kontakt med min mor etter noe sånt. Du har mange indre ressurser som har det bra i dag, jeg beundrer deg! Jeg bøyer meg i støvet for deg! ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 Lovis Fenja skrev (9 minutter siden): Det er fantastisk å høre at du har det bra i dag, det betyr at du er utrolig sterk! Jeg tror ikke jeg hadde klart å ha kontakt med min mor etter noe sånt. Du har mange indre ressurser som har det bra i dag, jeg beundrer deg! Jeg bøyer meg i støvet for deg! ❤️ …eller, er hun fortsatt svak, siden hun ikke klarer å løsrive seg fra sin mor? Anonymkode: a7e38...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): lgte å bruke penger på katter og tobakk istedenfor å gi meg muligheten til å være sosial med jevnaldrende.. Anonymkode: 8ed68...1de Høres kjent ut, ja. Tror det var vanligere å bruke penger på sprit og petterøes no. 3 hos babyboomerne enn det var å sende ungen på judo eller fotballtrening. Særlig mødrene i den generasjonen sviktet mye. Måtte skru av tv-serien Mad Men, når de begynte å fremstille kona til Draper som den klassiske etterkrigsgenerasjonsmoren, med all sin likegyldighet ovenfor egne barn++ Det traff for nært. Anonymkode: e7df4...d02 3
MildeMarie Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 Det var sterk lesning. Du høres ut som en sterk og trygg person, som er på plass i deg selv, til tross for enorme prøvelser. Sender deg noen gode tanker. Håper livet blir bedre og bedre ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 MildeMarie skrev (3 minutter siden): Det var sterk lesning. Du høres ut som en sterk og trygg person, som er på plass i deg selv, til tross for enorme prøvelser. Sender deg noen gode tanker. Håper livet blir bedre og bedre ❤️ Tusen takk for gode tanker❤️ Føler meg sterk, men samtidig veldig svak. Spesielt når jeg plutselig innså at jeg faktisk har hatt det forferdelig, det er ikke bare noe jeg har følt. Jeg har hatt så dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 8ed68...1de 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): ❤️ Anonymkode: cb6a1...883 ❤️ Anonymkode: 8ed68...1de
Lovis Fenja Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): …eller, er hun fortsatt svak, siden hun ikke klarer å løsrive seg fra sin mor? Anonymkode: a7e38...6ed Overhodet ikke! Det vitner kun om at hun har empati. Du kan ikke kalle henne svak, da er du så langt utpå jordet at du aldri finner tilbake. Hvis du har den minste kunnskap om omsorgsvikt, så skjønner du at dama er supersterk! 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #14 Skrevet 3. november 2021 Lovis Fenja skrev (33 minutter siden): Det er fantastisk å høre at du har det bra i dag, det betyr at du er utrolig sterk! Jeg tror ikke jeg hadde klart å ha kontakt med min mor etter noe sånt. Du har mange indre ressurser som har det bra i dag, jeg beundrer deg! Jeg bøyer meg i støvet for deg! ❤️ Tusen takk for så fine ord ❤️ Håper på økt evne til å reflektere over egne følelser og handlingsmønstre etter dette. Anonymkode: 8ed68...1de 3
Lovis Fenja Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for gode tanker❤️ Føler meg sterk, men samtidig veldig svak. Spesielt når jeg plutselig innså at jeg faktisk har hatt det forferdelig, det er ikke bare noe jeg har følt. Jeg har hatt så dårlig samvittighet for det. Anonymkode: 8ed68...1de Du er den siste som skal ha dårlig samvittighet! Og du skylder moren din ingenting, uansett hvor offer hun gjør seg. Gjør det som er best for DEG! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Lovis Fenja skrev (12 timer siden): Du er den siste som skal ha dårlig samvittighet! Og du skylder moren din ingenting, uansett hvor offer hun gjør seg. Gjør det som er best for DEG! ❤️ Takk ❤️ Jeg er glad for at jeg startet denne tråden, normalt leser jeg bare på kg. De svarene jeg har fått har stort sett fått meg til å føle meg bedre. Jeg har prøvd å ta pause fra min mor tidligere, men hun er jo sjuk. Bare at kroppen min ikke forstår det, selv om hodet gjør det. Jeg er glad for at jeg tross alt kom meg ut i tide. Anonymkode: 8ed68...1de 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Dette var sterkt å lese TS. Tenk at du kan si det at du har det greit i dag, det er så stort! Du skal være stolt av deg selv! Stor klem ❤️❤️ Anonymkode: 9dd70...c77 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og jeg gråter for det lille barnet jeg var. En mamma som selv slet psykisk i stor grad, og et barn med altfor mye ansvar og som var alene om det meste her i verden. For et forferdelig liv jeg egentlig hadde. Min mor overlot meg til meg selv og lot meg bli misbrukt av en nabo, og hun hadde i tillegg et enormt fokus på sykdom hos meg. Jeg fikk ikke lov til å holde på med noen aktive aktiviteter på grunn av at jeg angivelig hadde astma, blant annet. Jeg slet med magesmerter og oppkast som følge av psykiske belastninger, min mor skyldte på glutenallergi. Jeg hadde vonde muskelspenninger i hele kroppen, i følge fysioterapeuten, og dette handlet sannsynligvis også om psykiske belastninger. Jeg har hele mitt liv hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært nok til stede for min mor, men jeg leser at jeg var den som fulgte henne i seng når hun var på sitt sjukeste. Anonymkode: 8ed68...1de Desverre vanlig med dårlig samvittighet ved omsorgsvikt. De er jo foreldrene dine. Det er ikke så lett. Ta vare på deg selv og ikke la deg bli manipulert,få dårlih samvittighet eller bli lurt. Håper virkelig ikke din mor visste du ble misbrukt og ikke gjorde noe med det?? God klem til deg! Anonymkode: 69868...7ce 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #19 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg flyttet da jeg var 16. Og sto plutselig uten noe som helst, hverken økonomisk eller emosjonell støtte. I dag har jeg det bra. Jeg kan få tendenser til angstanfall når jeg skal forholde meg til min mor, og jeg forstår det bedre nå, hvorfor. Tenk at mamma valgte å bruke penger på katter og tobakk istedenfor å gi meg muligheten til å være sosial med jevnaldrende.. Anonymkode: 8ed68...1de Stor klem til deg ❤️ Du har klart deg bra og er sterk 💐 hilsen en som har opplevd mye av det samme ❤️ Anonymkode: 17e0b...f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå