Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten nettstudier eller voksenopplæring. Vil gjøre meg klar til å komme meg ut i arbeid en dag. Da er det greit at utdanning er i boks. 

Anonymkode: 536a8...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydeligvis er folk i stand til å både jobbe og motta uføretrygd, ingenting som hindrer en i å gjøre som en ønsker når en først har fått uføretrygden i boks.

Anonymkode: c6e52...b3c

• Liker 7
Skrevet

Så lenge du ikke har noen inntekt og klarer deg på trygda di så er det vel greit for NAV. NAV ville vel uansett sendt deg på kurs eller utdanning hvis planen er jobb du klarer. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tydeligvis er folk i stand til å både jobbe og motta uføretrygd, ingenting som hindrer en i å gjøre som en ønsker når en først har fått uføretrygden i boks.

Anonymkode: c6e52...b3c

Jeg kan ikke jobbe nå. Men kanskje om noen år. Du vet ikke en dritt, dessverre. 

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, Knoot said:

Så lenge du ikke har noen inntekt og klarer deg på trygda di så er det vel greit for NAV. NAV ville vel uansett sendt deg på kurs eller utdanning hvis planen er jobb du klarer. 

Skal høre med dem for sikkerhetsskyld. Jeg er uansett ikke klar for jobb nå så derfor jeg vil starte opp med noen fag.

• Liker 3
Skrevet

Ja, du kan fint studere når du mottar uføretrygd. Livet kan endre seg og man kan faktisk klare en gang å jobbe litt. Og ingenting er bedre enn det. Man MÅ ikke tenke at nå har jeg trygd, nå er løpet kjørt for meg, nå er jeg for syk for alt resten av mitt liv. Til tross for hva enkelte uvitende troll her inne sier og tror.

• Liker 20
Skrevet
48 minutter siden, TinaChristina said:

Ja, du kan fint studere når du mottar uføretrygd. Livet kan endre seg og man kan faktisk klare en gang å jobbe litt. Og ingenting er bedre enn det. Man MÅ ikke tenke at nå har jeg trygd, nå er løpet kjørt for meg, nå er jeg for syk for alt resten av mitt liv. Til tross for hva enkelte uvitende troll her inne sier og tror.

Tusen takk! Jeg tror og håper at jeg kan komme ut i jobb om noen år. ❤️ 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Enten nettstudier eller voksenopplæring. Vil gjøre meg klar til å komme meg ut i arbeid en dag. Da er det greit at utdanning er i boks. 

Tror du må finne ut om er syk eller ikke. Er du for syk til arbeid er du også for syk til studier. Og har du ikke hørt om Lånekassen?

Anonymkode: 2a26d...596

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du for syk til arbeid er du også for syk til studier. Og har du ikke hørt om Lånekassen?

Anonymkode: 2a26d...596

NEI, feil. Nå må dere fake-news nolduser slutte med fake spredning av info. Dette er mer noe sånn som "du mener at det burde ha vært". Heldigvis er det ikke slik. 

Som ufør kan man selvsagt studere så mye en vil. Trenger ingen tillatelse fra NAV. TS kan også få stipend av Lånekassen samtidig med uføretrygd om TS søker om støtte fra Lånekassen i inntil ett semester per år.  Det står til og med på Lånekassen sine sider og hva trygdegrensene for inntekt er før man kan få noe stipend av Lånekassen, på toppen av uføretrygden man får. 

Anonymkode: 174d4...4a2

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

NEI, feil. Nå må dere fake-news nolduser slutte med fake spredning av info. Dette er mer noe sånn som "du mener at det burde ha vært". Heldigvis er det ikke slik. 

Som ufør kan man selvsagt studere så mye en vil. Trenger ingen tillatelse fra NAV. TS kan også få stipend av Lånekassen samtidig med uføretrygd om TS søker om støtte fra Lånekassen i inntil ett semester per år.  Det står til og med på Lånekassen sine sider og hva trygdegrensene for inntekt er før man kan få noe stipend av Lånekassen, på toppen av uføretrygden man får. 

Uføretrygd er en intekt! Du får gjøre Hva fæn du vil. Studere, flytte til utlandet:) 

Anonymkode: 14350...613

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uføretrygd er en intekt! Du får gjøre Hva fæn du vil. Studere, flytte til utlandet:) 

Jeg vet at man kan flytte hvor man vil og studere så mye man vil med ufør. Jeg svarte bare på den fake-news sprederen som "mener" idiotiske ting som ikke stemmer. 

Trygdesatser for ufør og AAP står på Lånekassen sin side, og de er der for å vise hvor mye en kan få i stipend hvis man er under de trygdesats grensene. Ja, man kan også kombinere AAP og Lånekassen, så like greit å nevne det også her med det samme.  

På samme måte som man kan kombinere trygd med jobb, så kan man også kombinere trygd og studier / stipend med hverandre.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet at man kan flytte hvor man vil og studere så mye man vil med ufør. Jeg svarte bare på den fake-news sprederen som "mener" idiotiske ting som ikke stemmer. 

Trygdesatser for ufør og AAP står på Lånekassen sin side, og de er der for å vise hvor mye en kan få i stipend hvis man er under de trygdesats grensene. Ja, man kan også kombinere AAP og Lånekassen, så like greit å nevne det også her med det samme.  

På samme måte som man kan kombinere trygd med jobb, så kan man også kombinere trygd og studier / stipend med hverandre.

Ja det va ikke ment til deg uten til alle:) att ufør er en intekt egt ikke noe annet:) og da kan man gjore allt andre også kan ☺️ Nesten allt hvartfall

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan du. Pleier bestandig si til mine brukere at dersom de på et senere tidspunkt blir i stand til det, så har de anledning til å studere. Tenker det er supert at du vurderer studier, og jeg ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: 59220...bd4

• Liker 5
Skrevet

Ja, du kan studere. 
Du kan også fryse uføretrygden senere hvis du ønsker å prøve deg i jobb. 

Skrevet

Takk for alle gode og fornuftige svar! ❤️ 

Skjønner ikke hva dere troll gjør her inne på alle uføre tråder.. Lite liv.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for alle gode og fornuftige svar! ❤️ 

Skjønner ikke hva dere troll gjør her inne på alle uføre tråder.. Lite liv.

Det er dessverre mange «surmaga» folk, og særlig når det gjelder uføretrygd. Bare overse de. 

Om du klarer å studere så er det utelukkende positivt. 

Skrevet
1 minutt siden, Chroma said:

Det er dessverre mange «surmaga» folk, og særlig når det gjelder uføretrygd. Bare overse de. 

Om du klarer å studere så er det utelukkende positivt. 

Jeg tenker at det er ikke annet en positivt å prøve å komme tilbake i arbeid.. Gleder meg til å begynne :)❤️ 

Skrevet

Jeg unner de som er syke å få nok penger til å leve bra. Men må innrømme at det irriterer med litt at jeg som student skal klare meg på 8600 i mnd som jeg må betale tilbake mesteparten av mens en som er "så heldig" å få uføretrygd får over dobbelt så mye  uten og må betale noe tilbake. Jada jeg kan jobbe, men det kan de på trygd å. Å er du frisk nok til å både jobbe å studere så føles det ganske urettferdig. Er du så syk at du ikke klarer noe er det noe helt annet.

Anonymkode: 51172...080

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg unner de som er syke å få nok penger til å leve bra. Men må innrømme at det irriterer med litt at jeg som student skal klare meg på 8600 i mnd som jeg må betale tilbake mesteparten av mens en som er "så heldig" å få uføretrygd får over dobbelt så mye  uten og må betale noe tilbake. Jada jeg kan jobbe, men det kan de på trygd å. Å er du frisk nok til å både jobbe å studere så føles det ganske urettferdig. Er du så syk at du ikke klarer noe er det noe helt annet.

Anonymkode: 51172...080

Jeg kan skjønne det, men for deg så er det bare veldig midlertidig. Du ville øke MYE i lønn etter du er ferdig utdannet. Trygden er og blir den samme, livet ut :( 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...