Gå til innhold

Ville dere tatt sjansen på å være på flyplassen 1 time før reise til England?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om Norwegian. Har mulighet til å være på flyplassen 50-60 min før en avreise til England. Ville dere tatt sjansen eller tatt en senere flytur?

Anonymkode: 0fae2...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bagasje som skal sjekkes inn? Isåfall nei, kanskje ja hvis ikke. Men det er veldig knapt med tid

• Liker 5
Skrevet

Om jeg kun hadde carry-on så tror jeg en time hadde vært ok, men skulle jeg sjekket inn bagasje og slikt så nei 

• Liker 2
Skrevet

Glemte å skrive at jeg bare skal ha håndbagasje.. 

TS

Skrevet

Da vil det gå greit i nesten alle tilfeller. Sjelden lang kø i sikkerhetskontroll og passkontroll. Men du bør finne om du kan sjekke inn manuelt, sist jeg reiste til London gikk ikke det. Og da blir det fort knapt med tid siden innsjekk stenger tre kvarter før avgang.

Anonymkode: 3a734...32c

• Liker 1
Skrevet

Ikke på Gardermoen akkurat nå. Jeg reiste til England for noen uker siden og de sjekket inn alle manuelt pga all dokumentasjonen du må vise til (dag 2 test, passenger locater form). I tillegg må du gjennom sikkerhetssjekken og passkontroll i enden av utenlands, så jeg vil si en time er litt lite.

Anonymkode: 98dfa...a90

• Liker 5
Skrevet

Det hadde jeg ikke satset på nå, nei.

Mannen min er på reise nå, og opplever fullstendig kaos på alle flyplasser, Gardermoen inkludert. Han ble stående så lenge i passkontroll og i sikkerhet at han nesten mistet flyet, det var med 2 timer sist uke.

Jeg ville ikke risikert 1 time selv med bare håndbagasje.

Anonymkode: 35bf2...639

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke på Gardermoen akkurat nå. Jeg reiste til England for noen uker siden og de sjekket inn alle manuelt pga all dokumentasjonen du må vise til (dag 2 test, passenger locater form). I tillegg må du gjennom sikkerhetssjekken og passkontroll i enden av utenlands, så jeg vil si en time er litt lite.

Takk for info! Fikk du beskjed på forhånd om at du måtte sjekke inn manuelt? Eller bare fikk du ikke gjort det online? Og var det Norwegian? Vet ikke om det har noe å si. Har reist i EU for en uke siden, null problem. England er kanskje ikke like lett lenger..

Gjest Linny111
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for info! Fikk du beskjed på forhånd om at du måtte sjekke inn manuelt? Eller bare fikk du ikke gjort det online? Og var det Norwegian? Vet ikke om det har noe å si. Har reist i EU for en uke siden, null problem. England er kanskje ikke like lett lenger..

Jeg har også flydd nylig. Fikk bare "error" eller noe sånt når jeg prøvde å sjekke inn på app og måtte sjekke inn manuelt på flyplassen for å vise passenger locator form. Det har skjedd med alle jeg kjenner som har flydd hit. Alle har flydd Norwegian fra Gardermoen.

Det er annerledes enn å reise i EU fordi man ikke får sjekket inn på flyet uten å vise passenger locator form.

Skrevet

Absolutt ikke, du må gjennom passkontroll. Og spesielt ikke nå med covid. 

Anonymkode: b2531...ebb

• Liker 2
Skrevet

Med kolli? Nei, punktum.

Med kun håndbagasje? Tja, men risikoen under korona er såpass stor at jeg ville lurt på om det var verdt å stresse med. Hvis alternativet er å være på flyplassen 3-4 timer før avgang ville jeg heller valgt det selv om det også er kjipt.

Anonymkode: ea01a...dd9

• Liker 2
Skrevet
Inochan skrev (På 3.11.2021 den 19.46):

Har du bagasje som skal sjekkes inn? Isåfall nei, kanskje ja hvis ikke. Men det er veldig knapt med tid

En time er ikke dårlig tid!

Hva har du tenkt å bruke tiden til?

Anonymkode: cdd6c...94b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 20.13):

Fikk ikke beskjed om det på forhånd nei. Fikk bare error da jeg prøvde å sjekke inn på nett. Jeg fløy med Norwegian, men mistenker at det ikke har noe å si siden alle som reiser inn til Storbritannia må fylle ut disse skjemaene. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

En time er ikke dårlig tid!

Hva har du tenkt å bruke tiden til?

Anonymkode: cdd6c...94b

En time er ikke dårlig tid i seg selv, men problemet er at innsjekkingen stenger tre kvarter før avgang. Så ett kvarter forsinket, og du kommer ikke med flyet.

• Liker 2
Skrevet

Pre-pandemi ville jeg sagt det var null problem, men slik det er i dag er det for knapp tid. 

Anonymkode: 6fbc7...f37

• Liker 2
Skrevet

Pendlet fast Gardermoen-Heatrhow en periode, og var alltid på flyplassen en times tid før, med mindre jeg fløy i skolens ferie, eller fredag ettermiddag. 

Men med Korona har det vært litt bingo når det gjelder kø og kaos. Ordner seg imidlertid alltid, bare man spør om å slippe frem. 

Anonymkode: 2ac5d...dfe

Skrevet

Jeg reiste og vi sjekket inn på nett. Gikk helt fint, vi fylte så klart ut locator form på forhånd.
Pga svarene her kom jeg noe tidligere, slik at vi hadde noe mer tid. Måtte gjennom pass kontroll, men ingen kø der. Og de sjekket vaksinepass og locator form ved gaten. Tror allikevel det hadde gått greit med en time. 

TS

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg reiste og vi sjekket inn på nett. Gikk helt fint, vi fylte så klart ut locator form på forhånd.
Pga svarene her kom jeg noe tidligere, slik at vi hadde noe mer tid. Måtte gjennom pass kontroll, men ingen kø der. Og de sjekket vaksinepass og locator form ved gaten. Tror allikevel det hadde gått greit med en time. 

TS

Bra å høre at man nå kan sjekke inn på nett igjen. For noen uker siden ble vi sjekket både i skranken og ved gaten, men dobbel sjekk burde jo egentlig være unødvendig. Det største hinderet for oss som reiser til Storbritannia nå er at man risikerer å bli satt i karantene som fullvaksinert, hvis vaksinen er tatt i Norge. Forhåpentligvis blir det en orden på dette før jul, hvis ikke blir det svært mange som ikke får besøkt familie igjen med mindre de er villige til å ta den sjansen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...