Gå til innhold

Hva slags bukser og sko i vinter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, som mange andre, gått fra å kun bruke slim fit jeans til bukser/jeans med mer rette ben (ikke sleng). På sommeren bretter jeg de opp litt og går med ankelsokker og sneakers, men nå er jo det for kaldt. Problemet er at jeg synes ikke jeans med rette ben passer til vintersko… Det blir så klumpete ved ankelen, og det ser rart ut om jeg stapper de oppi skoene. Synes forøvrig det ikke ser fint ut med trange bukser oppi vinterskoene heller, da føler jeg at beina mine ser ut som tjukke kyllinglår 🙈

Jeg er kort (163cm), har timeglassfasong og 4-5kg for mye. Synes dette er vanskelig hver høst etter å ha gått med ankelkorte bukser og sneakers, som er det jeg synes kler meg best. 

Hva gjør dere andre? Hva slags vintersko har du, og hvilke bukser bruker du til?

Anonymkode: 656cd...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker skinny jeans og støvletter/Chelsea-boots/ankelboots m/hæler, ull-sneakers.

Anonymkode: 0c5ec...f6e

• Liker 2
Skrevet

Bruker samme sko og bukser både på sommer og vinter (ja jeg er en av de med glippe med hud mellom sko og bukse) Er det sykt kaldt bruker jeg Uggs

Anonymkode: 75e94...c92

Skrevet

Jeg foretrekker ankelkorte jeans, helst rette og bruker sneakers, chelsea eller ankelboots. Om sommeren ankelsokker og nå lange sokker. Har både i tynn ull og bomull. Vet ikke om dette svarte på spørsmålet ditt. 🤷‍♀️

Anonymkode: b2f70...452

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker store men varme Timberland om vinteren. På fritiden joggebukse, ellers vanlige bukser. Bruker knelange ullstrømper over buksene som jeg kan ta av når jeg kommer frem, da er ikke buksene våte av slaps eller snø vanligvis. Hender også at jeg bruker leggvarmere over ullstrømpene igjen om det er kaldt. Om vinteren er jeg opptatt av å ikke fryse. Ser noen har dratt frem leggvarmere og ullstrømper alt nå, men det må bli minusgrader før jeg trenger det. I alle fall rundt 0 grader. Foreløpig er det 10 grader stort sett på dagtid her jeg bor. 

Anonymkode: 0a4d1...00f

• Liker 1
Skrevet

image.thumb.jpeg.b1c2e9a57f6f5a07e4a7a2eeda61576d.jpeg
Bruker dr Martens og bretter opp slik det er her. Har også kjøpt fine knestrømper slik at jeg slipper glippe😊

Bruker også korte og vide jeans, da er det kult om de bare er over støvlene slik som på venstre i bildet.

Anonymkode: 9cba1...622

• Liker 1
Skrevet

Om jeg skal gå ute eller på restaurant velger jeg slim fit, eller kjole og strømper. Enten med ankelstøvletter, eller høyere vintersko. Slik at antrekket samlet ser ok ut. 

Om jeg skal på jobb eller besøk bryr jeg meg ikke om at det ikke ser pent ut. Da bytter jeg alltid til innesko når jeg kommer frem. 

Om jeg bare skal være utendørs i korte perioder, for eksempel når jeg tar bilen, så velger jeg lave sko og bar ankel. 

Anonymkode: f72c6...4d2

• Liker 1
Skrevet

Samme bukse som ellers med varm strømpebukse under. Varme høye vintersko. 

Parkdress hvis det er ekstremt kaldt. 

Anonymkode: b7566...4d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om jeg skal gå ute eller på restaurant velger jeg slim fit, eller kjole og strømper. Enten med ankelstøvletter, eller høyere vintersko. Slik at antrekket samlet ser ok ut. 

Om jeg skal på jobb eller besøk bryr jeg meg ikke om at det ikke ser pent ut. Da bytter jeg alltid til innesko når jeg kommer frem. 

Om jeg bare skal være utendørs i korte perioder, for eksempel når jeg tar bilen, så velger jeg lave sko og bar ankel. 

Anonymkode: f72c6...4d2

Er det masse snø eller slaps og jeg skal på restaurant blir det taxi dør til dør tur/ retur. 

Anonymkode: 0a4d1...00f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...