Gå til innhold

Morsomt brettspill for to voksne?

Sonit

Anbefalte innlegg

Vi skal ut på en lengre reise, og ingen av oss er glad i kortspill. Tips til morsomt reisespill? Vi er ikke så avanserte, så noe strategispill er utelukket. Kommer til å ha med reisesjakk da vi begge er greie amatører der. Vil ha noe morsomt og enkelt til å bruke på stranda og på kveldene. 

Tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The fox in the forest! https://gamezone.no/avdelinger/brettspill-nettbutikk/fantasy/diverse-fantasy/the-fox-in-the-forest-kortspill-131733-p0000060703?gclid=Cj0KCQjw5oiMBhDtARIsAJi0qk0qQx76uDD6HK2C2ek4jOjfFx--yGq2QNtdZKICeLGpFrfxXJgoaucaAn7FEALw_wcB

Kjempebra kortspill kun for to personer, veldig lettlært. Akkurat passe strategi, sånn at man må tenke litt, men ikke for mye. Vi spiller det mye!

Om du har en Outland i nærheten ville jeg gått innom der og spurt etter anbefalinger :)

Anonymkode: cd53b...085

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

The fox in the forest! https://gamezone.no/avdelinger/brettspill-nettbutikk/fantasy/diverse-fantasy/the-fox-in-the-forest-kortspill-131733-p0000060703?gclid=Cj0KCQjw5oiMBhDtARIsAJi0qk0qQx76uDD6HK2C2ek4jOjfFx--yGq2QNtdZKICeLGpFrfxXJgoaucaAn7FEALw_wcB

Kjempebra kortspill kun for to personer, veldig lettlært. Akkurat passe strategi, sånn at man må tenke litt, men ikke for mye. Vi spiller det mye!

Om du har en Outland i nærheten ville jeg gått innom der og spurt etter anbefalinger :)

Anonymkode: cd53b...085

Takk! Skal sjekke ut outland.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å si Exploding kittens, men det er gøyest med fler. Går absolutt an å spille bare 2, men gøyest når man er 4+.

Ludo? Kinasjakk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluri skrev (3 timer siden):

Jeg skulle til å si Exploding kittens, men det er gøyest med fler. Går absolutt an å spille bare 2, men gøyest når man er 4+.

Ludo? Kinasjakk? 

Ludo er litt kjedelig, men kinasjakk var god ide! Tror vi tar med fire på rad også.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sekvens 

Anonymkode: 45b2c...ca3

Takk for tips! Det så gøy ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reisespill: lett å ta med seg, enkel å komme i gang, og passer til alle.

The Mind, har vært utrolig populært i min gjeng, og jeg får selv de mest skeptiske til brettspill og regelbøker til å like spillet og kjøpe det selv. Samarbeidspill med veldig høy "Faen så flink vi er!" faktor. Bokbutikk/Outland

Gyldne Øyeblikk, passer godt til alle i familien, men mest voksne, og er ikke et spill med et mål eller fokus på å vinne. Det er en samtale åpner, med litt mer dypere spørsmål, og man blir veldig godt kjent med hverandre. Veldig koselig. Bokbutikk.

Coup, Raske runder der man kan spille ærlig, eller bløffe seg frem til å bli siste overlevende. Litt regler, men ikke kompliserte. Minner litt om Texas Holdem, men på en helt annen måte å spille og vinne på. Høy replay faktor. Outland.

Decrypto, Lagspill med ubegrenset antall spillere. Minner svakt om alias, men med en vri og stilige komponenter. Målet er å knekke motstanderens fire sifferede tall, via kryptiske ord man sender til hverandre. Morsomt og sosialt og oppfordrer til å tenke utenfor boksen. Bokbutikk/Outland.

Anonymkode: f667c...1f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (På 4.11.2021 den 16.05):

Takk! Skal sjekke ut outland.

Generelt en god ide, de har masse fine spill! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganz schön Clever - kjempemorsomt terningspill hvor det er en god blanding av flaks og dyktighet som gir mest poeng. 

Veldig lett å ha med på tur, mannen min og jeg har det gjerne med hvis vi skal sitte og vente på ungene noe sted.

https://boardgamegeek.com/boardgame/244522/s-pretty-clever

Syns også at en runde god gammeldags yatzy funker fint på stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter rummy!

Og så vil jeg varmt anbefale Qwixx! Vi har spilt det masse, og gitt bort til flere som også har likt det kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...