AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Hei, så jeg og kjæresten har vært sammen i 1 år nå og han har møtt hele min familie. Men det som er problemet er at jeg har såvidt møtt noen av han sin familie. Jeg har hilst på mammaen hans en gang og det er det. I vårt 1 år lange forhold har han bedt meg med til foreldrene hans 1 gang, mens han sikkert har vært hos mine foreldre 300 ganger. Dette er så utrolig sårende for meg, for jeg føler han ikke er «komfortabel» med å ha meg rundt familien hans. Det skal sies at han ikke har det beste forholdet med familien hans, men uansett. Har selvfølgelig snakket med han om dette mange ganger, og han sier han bare ikke er komfortabel med å be noen inn i foreldrene sitt hus siden det er så rotete og at det er «dårlige forhold» der. Men han sier hele tiden at snart kan jeg få møte de, men det skjer aldri, det blir bare utsatt. Er dette normalt? Å ikke ha et forhold til svigerforeldrene sine når man har vært sammen i 1 år? Noen som har vært i lignende situasjoner? Han har gjort det klart at det ikke er meg som er problemet, men familien og huset de bor i.. men føler det er meg Anonymkode: 8f84f...543
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skal sies at han ikke har det beste forholdet med familien hans, men uansett. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): han sier han bare ikke er komfortabel med å be noen inn i foreldrene sitt hus siden det er så rotete og at det er «dårlige forhold» der. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har gjort det klart at det ikke er meg som er problemet, men familien og huset de bor i.. Hva er det du ikke forstår? Anonymkode: 0f91f...c24 24
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Men da får vel du invitere dem? Anonymkode: 8513b...b81 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Ehm. Tror ikke du forstår hvor skamfullt det er å vise frem at familien har elendig boevne (typ kunne vært med på Hoarders). Det er rett og slett dritflaut og man skammer seg noe helt enormt. Istedetfor å presse han på det så kan du jo foreslå at de kan komme til dere eller møtes ute et sted? Anonymkode: c9a7a...642 10
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ehm. Tror ikke du forstår hvor skamfullt det er å vise frem at familien har elendig boevne (typ kunne vært med på Hoarders). Det er rett og slett dritflaut og man skammer seg noe helt enormt. Istedetfor å presse han på det så kan du jo foreslå at de kan komme til dere eller møtes ute et sted? Anonymkode: c9a7a...642 Jeg har jo vært der en gang, og det var absolutt ikke noe ille der. Jeg syntes det var fint og ikke sånn som han beskriver det som.. derfor jeg syntes det er rart. Jeg hadde jo skjønt det selv hvis det faktisk var tydelige dårlige boforhold Anonymkode: 8f84f...543
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er det du ikke forstår? Anonymkode: 0f91f...c24 Det jeg ikke forstår er hvordan han inviterte exen sin med åpne armer til å bli en del av familien hans, men at han ikke tar med meg hjem.. Anonymkode: 8f84f...543 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Altså. Kan du ikke bare ta han på ordet om at det ikke har noe med deg å gjøre? Det handler om at det er ydmykende for han å vise frem hvordan han har vokst opp. Og at din familie er så forbanna normal og gjestfri og sånn, det gjør kontrasten bare verre. Slutt å få det til å handle om deg og GLED deg over at han trives samnen med din familie Anonymkode: c9a7a...642 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg ikke forstår er hvordan han inviterte exen sin med åpne armer til å bli en del av familien hans, men at han ikke tar med meg hjem.. Anonymkode: 8f84f...543 Så du skylder på eksen, men egentlig er du usikker og sjalu 🤦♀️ Anonymkode: b0ae9...76b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har jo vært der en gang, og det var absolutt ikke noe ille der. Jeg syntes det var fint og ikke sånn som han beskriver det som.. derfor jeg syntes det er rart. Jeg hadde jo skjønt det selv hvis det faktisk var tydelige dårlige boforhold Anonymkode: 8f84f...543 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg ikke forstår er hvordan han inviterte exen sin med åpne armer til å bli en del av familien hans, men at han ikke tar med meg hjem.. Anonymkode: 8f84f...543 Ah, ok. Da ser jeg litt mer hvorfor du blir usikker. Men igjen, han har blitt eldre siden da. Kanskje han har blitt mer moden og reflektert, vært hos folk som er mer som han føler familier skal være, slik at han føler sterkere på det nå? Anonymkode: c9a7a...642 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 300 ganger hos dine på 1 år, altså nesten hver eneste dag..? Anonymkode: a91fe...b4f 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 300 ganger hos dine på 1 år, altså nesten hver eneste dag..? Anonymkode: a91fe...b4f Gjorde det kanskje ikke så tydelig, men jeg bor hjemme hos foreldrene mine, og det gjør han også nå. Han bodde i egen leilighet når vi først ble sammen, men han har flytta til ake til foreldrene nå. Så de eneste stedene vi kan være er hos mine foreldre og han sine foreldre, derfor han har vært her så mange ganger Anonymkode: 8f84f...543
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 Er dere begge hjemmeboende, eller? Hvem reiser ellers så ofte hjem til familien sin? Jeg ser hver av de kanskje 1-3 ganger i år da vi bor borte fra hverandre, så å invitere en partner hjem til dem hadde bare skjedd godt ut i forholdet hvor vi begge var invitert til noe. Selv om vi har bodd nærmere hverandre har vi heller ikke et naturlig forhold der vi sees hver uke, noe det kan høres ut som at hans relasjon dersom han bor utenfor hjemmet som voksen. Anonymkode: ddb84...440
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjorde det kanskje ikke så tydelig, men jeg bor hjemme hos foreldrene mine, og det gjør han også nå. Han bodde i egen leilighet når vi først ble sammen, men han har flytta til ake til foreldrene nå. Så de eneste stedene vi kan være er hos mine foreldre og han sine foreldre, derfor han har vært her så mange ganger Anonymkode: 8f84f...543 Å allerede bo ute, for så å flytte hjem - det gjør ikke at lysten til å ta med noen hjem dit blir større. Han er sånn sett en gjest i deres hjem. Anonymkode: ddb84...440 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #14 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dere begge hjemmeboende, eller? Hvem reiser ellers så ofte hjem til familien sin? Jeg ser hver av de kanskje 1-3 ganger i år da vi bor borte fra hverandre, så å invitere en partner hjem til dem hadde bare skjedd godt ut i forholdet hvor vi begge var invitert til noe. Selv om vi har bodd nærmere hverandre har vi heller ikke et naturlig forhold der vi sees hver uke, noe det kan høres ut som at hans relasjon dersom han bor utenfor hjemmet som voksen. Anonymkode: ddb84...440 Ja, vi bor begge hjemme hos foreldrene våre. Derfor det er naturlig at vi møter familien til hverandre ofte.. Anonymkode: 8f84f...543
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, vi bor begge hjemme hos foreldrene våre. Derfor det er naturlig at vi møter familien til hverandre ofte.. Anonymkode: 8f84f...543 Men for alle er det ikke like naturlig selv om de bor med foreldrene. Spesielt ikke når de utvikler seg og er nærmere voksen enn tenåring. Anonymkode: ddb84...440 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, vi bor begge hjemme hos foreldrene våre. Derfor det er naturlig at vi møter familien til hverandre ofte.. Anonymkode: 8f84f...543 Nei, for mange er det ikke naturlig. Slikt er forskjellig. Anonymkode: dbc7a...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Kan dere spise middag på restaurant eller lignende? Anonymkode: 9ba85...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå