AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Vet at pedagogene har kortere dager pga ubunden tid. Men fagarbeidere og assistenter har jo 7,5 timersdager hver dag. Er ikke det litt vel lenge når arbeidsdagen er såpass preget av støy, stress og kanskje løft? Søsteren min er sykepleier og forteller at alle steder hun har jobbet(sykehus, sykehjem, hjemmesykepleie) har alle ansatte uansett utdanningsbakgrunn vakter på 6,5 timer eller 7 timer. Fks at tidligvakt er 07-14.00 og senvakt 14.30-22. Burde ikke ass. og bua ha de samme mulighetene? Dere som har disse yrkene, hvordan synes du 7,5 timersdager fungerer for deg? Anonymkode: 41794...2ff
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 7,5 timer er hekt normal arbeidstid. Ofte er det slitsomt, men det er det jo i mange yrker. Hadde vi hatt kortere arbeidsdager hadde det ikke vært mulig å få det til å gå rundt. Jeg har ikke hørt om noen i helsevesenet her som har kortere dager annet enn at de kanskje justerer det pga lengre helgevakter. uansett.. man får jo betalt for det man jobber, så formen del er det uaktuelt å jobbe kortere dager uansett om jeg føler meg som et slakt etter jobb enkelte dager. Anonymkode: da413...c88
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Jobber 7 timer og har 30 minutter betalt pause. Jeg er assistent. Jobber nå på småbarnsavdeling og er mer opplagt en når jeg er på stor avdeling- Anonymkode: 6cb59...4e4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vet at pedagogene har kortere dager pga ubunden tid. Men fagarbeidere og assistenter har jo 7,5 timersdager hver dag. Er ikke det litt vel lenge når arbeidsdagen er såpass preget av støy, stress og kanskje løft? Søsteren min er sykepleier og forteller at alle steder hun har jobbet(sykehus, sykehjem, hjemmesykepleie) har alle ansatte uansett utdanningsbakgrunn vakter på 6,5 timer eller 7 timer. Fks at tidligvakt er 07-14.00 og senvakt 14.30-22. Burde ikke ass. og bua ha de samme mulighetene? Dere som har disse yrkene, hvordan synes du 7,5 timersdager fungerer for deg? Anonymkode: 41794...2ff Pedagog her 8,5 timer pga få barn, men har en full kontordag annenhver uke. Anonymkode: 0b3f5...31e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Tenk så slitsomt det er for barna med 9 timers du Anonymkode: c6c36...4b1 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 Du vet at alle pedagoger har 4-timers ubunden tid per uke? Disse skal gå til planlegging, og er som oftest oppsatt arbeidstid. Det var hvertfall sånn i de to barnehagene jeg var pedagog 😊 Assistenter og BUA har ikke plantid.. (Jeg satt altså å jobbet hjemme de fire timene, og ofte mer enn det). Anonymkode: 5b7c1...c40
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 16.32): Vet at pedagogene har kortere dager pga ubunden tid. Men fagarbeidere og assistenter har jo 7,5 timersdager hver dag. Er ikke det litt vel lenge når arbeidsdagen er såpass preget av støy, stress og kanskje løft? Søsteren min er sykepleier og forteller at alle steder hun har jobbet(sykehus, sykehjem, hjemmesykepleie) har alle ansatte uansett utdanningsbakgrunn vakter på 6,5 timer eller 7 timer. Fks at tidligvakt er 07-14.00 og senvakt 14.30-22. Burde ikke ass. og bua ha de samme mulighetene? Dere som har disse yrkene, hvordan synes du 7,5 timersdager fungerer for deg? Anonymkode: 41794...2ff Jeg har jobbet både som assistent og pedleder og det er ikke mindre slitsomt å være pedleder selv om man har 4t arbeid utenfor avdeling! Jeg synes begge deler er like krevende. Jeg har jobbet som vikar også, det er minst slitsomt fordi du ikke har like mye ansvar. Anonymkode: 24e04...3be 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #8 Skrevet 7. november 2021 Slitsom er det, men ikke mer slitsomt enn en annen jobb vel? Vi har ikke betalt pause, så jeg er 8 timer på jobb. Var veldig mye bedre da jeg jobbet et sted med betalt pause og jobbet bare 7,5 timer. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du vet at alle pedagoger har 4-timers ubunden tid per uke? Disse skal gå til planlegging, og er som oftest oppsatt arbeidstid. Det var hvertfall sånn i de to barnehagene jeg var pedagog 😊 Assistenter og BUA har ikke plantid.. (Jeg satt altså å jobbet hjemme de fire timene, og ofte mer enn det). Anonymkode: 5b7c1...c40 Hos oss har alle pedagogene minimun 2 timer ubunden tid og 2 timer bunden tid. Det vil si at de har 2 timer i løpet av uka de har kortere dager og 2 timer plantid på jobb i jobbtiden. Assistent og BUA har ikke plantid, vi får 15 minutter i uka til lesetid for å lese mail og oppdatere oss på Teams o.l. Anonymkode: 714b0...098
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #9 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 16.32): Vet at pedagogene har kortere dager pga ubunden tid. Men fagarbeidere og assistenter har jo 7,5 timersdager hver dag. Er ikke det litt vel lenge når arbeidsdagen er såpass preget av støy, stress og kanskje løft? Søsteren min er sykepleier og forteller at alle steder hun har jobbet(sykehus, sykehjem, hjemmesykepleie) har alle ansatte uansett utdanningsbakgrunn vakter på 6,5 timer eller 7 timer. Fks at tidligvakt er 07-14.00 og senvakt 14.30-22. Burde ikke ass. og bua ha de samme mulighetene? Dere som har disse yrkene, hvordan synes du 7,5 timersdager fungerer for deg? Anonymkode: 41794...2ff Vel, nei. Det varierer fra barnehage til barnehage. Noen opererer med kortere dager, andre har kontordag en gang i uken, andre annenhver uke. Er selv pedagog, men jobber for tiden i vikarbyrå som vanlig fagarbeider i barnehage og jobber 7.5 timer, og kan si at det er like "slitsomt" å jobbe vanlige dager på 7.5 og en dag på f.eks 7 timer og 15 min, eller 7 timer osv. Det er ikke noe forskjell. Utenom når jeg jobbet før som pedagog og hadde en halv dag på jobb og resten halv dag på pcen med ubunden tid, såklart ikke like sliten da som full dag. Anonymkode: 0841c...f4c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #10 Skrevet 7. november 2021 Jeg er pedagog i barnehage, og har 8 timers arbeidsdag (ikke betalt matpause), og plantid får jeg kanskje tatt ut halvparten av i løpet av uka, hvis jeg er heldig. Har sagt opp nå, og skal aldri jobbe i kommunal barnehage igjen. Nå går jeg tilbake til privat, med 7,5 times arbeidsdag, 30 000,- mer i lønn i året, og plantid fordelt på en fornuftig måte. Å jobbe i barnehage er slitsomt, enten du er på avdelingen 6 eller 8 timer om dagen. Anonymkode: 151a0...d22 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 JO, derfor gleder jeg med til den dagen jeg er ferdig med utdanningen. Anonymkode: f9bf1...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 16.32): Vet at pedagogene har kortere dager pga ubunden tid. Men fagarbeidere og assistenter har jo 7,5 timersdager hver dag. Er ikke det litt vel lenge når arbeidsdagen er såpass preget av støy, stress og kanskje løft? Søsteren min er sykepleier og forteller at alle steder hun har jobbet(sykehus, sykehjem, hjemmesykepleie) har alle ansatte uansett utdanningsbakgrunn vakter på 6,5 timer eller 7 timer. Fks at tidligvakt er 07-14.00 og senvakt 14.30-22. Burde ikke ass. og bua ha de samme mulighetene? Dere som har disse yrkene, hvordan synes du 7,5 timersdager fungerer for deg? Anonymkode: 41794...2ff Jeg har alltid hatt 8-timers dager i helsevesenet. Anonymkode: 41cf8...9d9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 15.30): JO, derfor gleder jeg med til den dagen jeg er ferdig med utdanningen. Anonymkode: f9bf1...8b6 Da skal du slappe av? Anonymkode: 24e04...3be
Danseskjørt Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid hatt 8-timers dager i helsevesenet. Anonymkode: 41cf8...9d9 Jeg og. Vil gjerne vite hvor søsteren din har jobbet, 6.5 timersdag virker jo fantastisk, har aldri hørt om det før.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har alltid hatt 8-timers dager i helsevesenet. Anonymkode: 41cf8...9d9 Jeg og, dessverre Anonymkode: 68fc2...cbc
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 Det varierer nok fra person til person. Jeg blir ikke så sliten av støy selv. Jeg har derimot aldri vært så sliten som da jeg hadde en kontorjobb innen noe jeg ikke hadde erfaring med fra før, og fikk lite opplæring. Jeg blir også mindre sliten av å jobbe i småbarnsavdeling enn storbarnsavdeling, og tror det kan ha sammenheng med at det er færre barn pr. ansatt. Jeg er introvert og er bedre på færre og tettere relasjoner enn å være over alt på en gang sosialt som jeg kan føle en er i storbarnsavdeling. Jeg tenker også at for meg hadde det vært betydelig mer slitsomt å være pedleder (jeg har ikke forsøkt det, men har vært leder innen det jeg egentlig er utdannet som) enn andre stillinger i barnehagen, pga ansvaret. Jeg blir stresset av ansvar, tar det med meg hjem, er redd for å skuffe noen å ikke gjøre alt bra nok. Anonymkode: 63417...583
Maskulino Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 Har inntrykk av at kvinner som blir i yrket etter at de fyller 30 begynner å slaske og gjøre semre jobb etterhvert, rett og slett fordi ingen har ressurser til å følge opp barna slik de bør. De fleste (altså de få) mennene som jobber i barnehave i mer enn 2-3 år går i min erfaring på hasj eller annen cannabis, og klarer slik lange tidtrøytende dager. Hører gjerne fra andre som har merket/kjenner menn i barnehage som driver med det samme. Håper nemlig det kun gjelder min bekjentskapskrett.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #18 Skrevet 9. november 2021 Dette med at helsepersonell har kortere dager på grunn av stress og travel avdeling stemmer ikke i det hele tatt. Jeg jobber på sykehus og jobber 8 timer på dagvakt. Har jobbet andre steder også og det er som regel 7,5-8 timer. Anonymkode: 54a6b...049
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #19 Skrevet 9. november 2021 Du kan jo prøve deg på vakt som intensivsykepleier på intensivavdeling med covid-pasienter og andre kritisk syke, i fullt smittevernsutstyr uten mulighet til verken mat- eller dopause. Og vips, du må gå dobbelvakt pga for lite bemanning e.l. Les 12-16 timer i strekk, under samme forhold. Dette har vært regelen snarere enn unntaket for svært mange de siste snart 2 årene. Jeg vet ikke - jeg synes bare mange av dere trenger perspektiv når dere snakker om å være utslitte etter en helt ordinær arbeidsdag på 7,5/8 timer. Anonymkode: 9a131...c6a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #20 Skrevet 9. november 2021 Jeg er pedagogisk leder og jobber 7,5time hver dag. Har plantid 2 x2t pr uke, men det er jo kontorarbeid og like fullt arbeid. Anonymkode: 31afd...1c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå