AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Dette er sikkert en klassiker men igår var jeg millimeter fra å slå til en kollega... Hun snakker konstant. Om helseproblemer, hus, gardiner, barnebarn osv. Jeg er en sosial person, men i begrensede former.. kan godt snakke men ikke HELE tiden. Prøvde å gå på toalettet, da stod hun jaggu på utsida av døra og snakket til meg der og. Prøvde å gjøre andre oppgaver, da fulgte hun bare etter meg, står ved siden gjør ingenting og snakker. Sa til henne at jeg hadde hodepine, tok meg til hodet og "au", der hogg det igjen gitt... sa at "Jeg beklager men har dessverre ikke den beste dagen idag, orker ikke snakke noe særlig men noen idag jeg gitt" da begynte hu jaggu og snakke om hodepine, tabletter osv. Hva får sånne mennesker til å tro at de er i sentrum av universet og kan påføre andre den pinen med konstant snakking...? Det verste er at arbeidsplassen er fylt opp av sånne. Får aldri konsentrert meg, snakker jeg ikke med pasienter så snakker jeg med pårørende, er det ikke pårørende er det kollegaer som snakker og krever sosialt samvær... Alle sammen snakker fader meg høl i hodet på meg, hele dagen... Anonymkode: a069d...e01 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Føler med deg. Har 3 uker igjen i en jobb med en svært innpåsliten kollega. Vedkommende snakker i ett sett, følger etter og blander seg inn. Jeg får ikke mulighet til å tenke meg om når det kommer til arbeidet jeg gjør. Jeg kan også prate mye, men foretrekker å jobbe først og så heller prate i rolige perioder. Ikke samtidig som det er kunder i butikken. Anonymkode: 19a58...b04 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Jeg bruker hodetelefon for å slippe folks munndiare på jobb Anonymkode: 4b86c...7a1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker hodetelefon for å slippe folks munndiare på jobb Anonymkode: 4b86c...7a1 Kan ikke gjøre dette her dessverre.. Er ingen vei utenom enn å nikke og smile på autopilot. Mange som ikke bryr seg døyten om hvordan jeg har det bare de får tømt kjeften sin... Anonymkode: a069d...e01
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er sikkert en klassiker men igår var jeg millimeter fra å slå til en kollega... Hun snakker konstant. Om helseproblemer, hus, gardiner, barnebarn osv. Jeg er en sosial person, men i begrensede former.. kan godt snakke men ikke HELE tiden. Prøvde å gå på toalettet, da stod hun jaggu på utsida av døra og snakket til meg der og. Prøvde å gjøre andre oppgaver, da fulgte hun bare etter meg, står ved siden gjør ingenting og snakker. Sa til henne at jeg hadde hodepine, tok meg til hodet og "au", der hogg det igjen gitt... sa at "Jeg beklager men har dessverre ikke den beste dagen idag, orker ikke snakke noe særlig men noen idag jeg gitt" da begynte hu jaggu og snakke om hodepine, tabletter osv. Hva får sånne mennesker til å tro at de er i sentrum av universet og kan påføre andre den pinen med konstant snakking...? Det verste er at arbeidsplassen er fylt opp av sånne. Får aldri konsentrert meg, snakker jeg ikke med pasienter så snakker jeg med pårørende, er det ikke pårørende er det kollegaer som snakker og krever sosialt samvær... Alle sammen snakker fader meg høl i hodet på meg, hele dagen... Anonymkode: a069d...e01 Du er i feil yrke. Jobbet på et lager i mine yngre dager og den jeg jobbet mest med sa ikke et eneste ord før lunsj. De mannfolka sa bare det mest nødvendige, og det var nok for dem. Og meg. Anonymkode: 73b09...a11 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan ikke gjøre dette her dessverre.. Er ingen vei utenom enn å nikke og smile på autopilot. Mange som ikke bryr seg døyten om hvordan jeg har det bare de får tømt kjeften sin... Anonymkode: a069d...e01 Folk som jobber innen helse er sosiale og glad i folk da. Det ligger litt I kortene. Anonymkode: 73b09...a11
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Du vet du kan si fra til vedkommende? På en ordentlig måte, på tomannshånd. Sett dem på plass, høflig men bastant. Ikke sikkert hun aner hvor plagsom hun faktisk er. Anonymkode: b1228...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan ikke gjøre dette her dessverre.. Er ingen vei utenom enn å nikke og smile på autopilot. Mange som ikke bryr seg døyten om hvordan jeg har det bare de får tømt kjeften sin... Anonymkode: a069d...e01 Kan du ikke gå unna? Eller si fra på en ok måte at du må ha ro innimellom? Kanskje kollegaen synes du er litt overlegen osv, men er det viktig at den kollegaen liker deg godt? Du må sette grenser for deg selv. Anonymkode: d1400...e1a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Dette er sikkert en klassiker men igår var jeg millimeter fra å slå til en kollega... Hun snakker konstant. Om helseproblemer, hus, gardiner, barnebarn osv. Jeg er en sosial person, men i begrensede former.. kan godt snakke men ikke HELE tiden. Prøvde å gå på toalettet, da stod hun jaggu på utsida av døra og snakket til meg der og. Prøvde å gjøre andre oppgaver, da fulgte hun bare etter meg, står ved siden gjør ingenting og snakker. Sa til henne at jeg hadde hodepine, tok meg til hodet og "au", der hogg det igjen gitt... sa at "Jeg beklager men har dessverre ikke den beste dagen idag, orker ikke snakke noe særlig men noen idag jeg gitt" da begynte hu jaggu og snakke om hodepine, tabletter osv. Hva får sånne mennesker til å tro at de er i sentrum av universet og kan påføre andre den pinen med konstant snakking...? Det verste er at arbeidsplassen er fylt opp av sånne. Får aldri konsentrert meg, snakker jeg ikke med pasienter så snakker jeg med pårørende, er det ikke pårørende er det kollegaer som snakker og krever sosialt samvær... Alle sammen snakker fader meg høl i hodet på meg, hele dagen... Anonymkode: a069d...e01 Skjønner akkurat hva du mener! og det verste av alt er at dette ekstroverte helvetet er det man søker etter og anser som gode personlige egenskaper. er selv introvert, og bruker opp kapasiteten på jobb. Jeg gjemmer meg for å få gjort jobben. Folk lurer på hvorfor jeg er dyktig i jobben. Jo, fordi jeg jobber mye mer enn disse skravlebøttene…… si ifra. Det gjør jeg. Jeg klarer ikke å følge med på….. må ta en telefon… jeg sliter med konsentrasjonen når vi snakker så mye osv osv. Anonymkode: 80033...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Folk som jobber innen helse er sosiale og glad i folk da. Det ligger litt I kortene. Anonymkode: 73b09...a11 Å herregud! Anonymkode: 80033...7cf 1
Eloise12345 Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 (endret) 37 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet du kan si fra til vedkommende? På en ordentlig måte, på tomannshånd. Sett dem på plass, høflig men bastant. Ikke sikkert hun aner hvor plagsom hun faktisk er. Anonymkode: b1228...cfd Enig med deg. Det er ikke sikkert at hun aner hvor plagsom hun er. Hun er gjerne bare en person som liker å prate mye. Den skravleglade typen. Jeg har jobbet med mange forskjellige mennesker. Noen prater mye, noen lite, osv. Men det beste er å trekke seg unna eller si ifra på en fin måte som: "nå må jeg konsentrere meg om jobben osv ", for hun aner nok ikke at hun er plagsom. Mange sjefer liker nok ikke at kollegaene prater for mye på jobb heller. Prøv å si dette til henne så vil hun kanskje tenke seg om og snakke mindre. Endret 3. november 2021 av Eloise12345 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 Uff det er så slitsomt enten det er på jobb eller privat😌 Jeg har informert folk rundt meg om at jeg sliter med hodepine, dårlig hørsel, og blir kjempesliten av å konsentrerer meg om mange detaljer i en samtale. Skulle tro det hjalp, men nei. Smella går konstant uansett. Jeg unngår så godt jeg klarer uten at det blir for dårlig stemning. Anonymkode: 0a514...755 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 Kvinner snakker altfor mye, jeg hater det. Anonymkode: 1a919...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 Jeg skjønner godt hva du mener. Har en kollega som sier absolutt ALT hun tenker høyt, det er utrolig masete for oss andre. typisk; " jeg skulle kopiere skulle jeg jeg, hva er nå koden for å logge inn igjen, gjør ikke dette så ofte gitt oja det var koden ja, hm skal vi tro om det holder med 50 kopier eller 60 eller hvor mange trenger vi egentlig, ja tar 80 jeg så er vi sikker ja, oida dettet tok tid, bare kommet til 10 og jeg som skulle forte meg, jajaja, da blir det visste en lenger pause. Kaaaaariiiii???? Kan du lage kaffe for jeg kopier her ser du og vil ha ny kaffe med meg tilbake, nei 8 skjeer må du ialle fall ta, oi må fylle på pair ja, hvor er nå det? har vi mer papir her ja? nei dette bli leiting oi her var det visst ja. Jajaja, var ikke kjapt gjort dette, 55, 60, 65, 70. Der var det 80 ja, er kaffen ferdig Kari? den kaffen Hans hadde lagd til morgenen var så tynn ser du, nesten som svigermor, du vet hun var vant til å spare fra krigen hun, la aldri fra seg den vanen hun. Har jeg fortalt deg om svigermor? nei oida nå er jeg visst sen igjen de roper på meg ja" Og sånn går dagene, hver dag, hele dagen. Er helt tullerusk i hodet når jeg bli plassert sammen med henne. Folk har til og med bedt henne om å slutte, men neida, det mases i vei. I et voldsomt høyt volum, med armbevegelser. Puh. Anonymkode: f4e24...f2d 3
Eloise12345 Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Kvinner snakker altfor mye, jeg hater det. Anonymkode: 1a919...7fd Min erfaring er at dersom en liker å prate så kan det være tungt å være rundt en som ikke prater. Eller motsatt. Så det går vel begge veier. Alle mennesker er bare forskjellig. Men i visse sammenhenger er det kanskje lurt å jobbe med seg selv i begge situasjoner. I jobbsituasjon er det kanskje lurt å kun si det en må si med henhold til jobben, og ikke prate om private ting/ eller gjenta seg selv/ si ting man ikke behøver å si osv. Men tror de som prater mye gjør det psykologisk for å føle innpass, men det kan føre negativt med seg som sagt. Kjenner meg litt igjen i at jeg kan bli veldig pratsom av psykologiske hensikter for å føle innpass. Og det er ikke bra i alle sammenhenger. Jeg er vel selv en av dem som kan prate mye iblant. Men forsøker å jobbe med meg selv og slutte med det. Endret 4. november 2021 av Eloise12345 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Jeg ville prøvd å si ifra "du det er hyggelig å prate men jeg er nødt til å konsentrere på arbeidsoppgaver nå, kan vi ta dette i pausen"? Gjenta til det går inn. Tar det for lang tid må du bli mer streng/kjip. Anonymkode: ce66f...7b0 3
Eloise12345 Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville prøvd å si ifra "du det er hyggelig å prate men jeg er nødt til å konsentrere på arbeidsoppgaver nå, kan vi ta dette i pausen"? Gjenta til det går inn. Tar det for lang tid må du bli mer streng/kjip. Anonymkode: ce66f...7b0 Beste er som du sier å forsøke den hyggelige taktikken: si ifra på en hyggelig måte slik at man ikke sårer noen. Endret 4. november 2021 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #18 Skrevet 5. november 2021 Eloise12345 skrev (På 4.11.2021 den 12.47): Beste er som du sier å forsøke den hyggelige taktikken: si ifra på en hyggelig måte slik at man ikke sårer noen. Joda, men om hun ikke hører etter må man jo være mer direkte. Anonymkode: c5ab8...9f4 1
Eloise12345 Skrevet 7. november 2021 #19 Skrevet 7. november 2021 (endret) On 11/5/2021 at 1:30 PM, AnonymBruker said: Joda, men om hun ikke hører etter må man jo være mer direkte. Anonymkode: c5ab8...9f4 Selvsagt. Noen trenger å få det servert mer direkte for at de skal forstå. Det er sant. Endret 7. november 2021 av Eloise12345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå