Gå til innhold

Kollegaer som KUN spiser rugsprø og smøreost til lunchen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Million skrev (47 minutter siden):

Jeg jobbet i ti år i en stor bedrift med kantine, og da så jeg en kollega som aldri noensinne spiste noe annet enn sine to faste brødskiver med brunost. Brød var gratis i kantinen, så hun betalte kun for de to brunost-skivene, tre kroner stk. Altså 6 kroner for lunsjen. Te og kaffe var også gratis, så hun drakk te til. Aldri noe annet.

Enkelte mennesker er vanedyr, og ikke særlig interesserte i å eksperimentere i matveien. Sånn er det bare :)

Jeg er også sånn når det er lunsj på jobb. Men interessert i å eksperimentere med mat er jeg absolutt!

Anonymkode: dd58f...161

Rosatoast skrev (48 minutter siden):

Hvem bryr seg? Ikke meg du siterer, men kjenner jeg blir ganske provosert av mennesker som deg.

Jeg drikker fint brus med sukker, driter vel i hva "du" måtte mene hva som er "akseptert" eller ei. Spiser potetgull mens du nistirrer og tenker "æsj av meg, hun må jo være svært venneløs og ensom som spiser chips" 🤣

Og hvis du da tenker at jeg er overvektig, nei det er jeg ikke. Hele mitt liv har jeg vært sylslank og høy. "heldige meg"... 
Dummeste kommentaren på KG i hele dag dette her.

Så fint for deg at du klarer å gi blaffen i hva andre mener da! Men det er faktisk ikke bare bare, for folk kan være ganske ekle med hverandre. Du vet ikke noe om personen du siterte, og hva h*n har opplevd.

Det er selvfølgelig sunnere å gi blaffen i hva andre tenker om deg, men det betyr ikke at det er lett. Det er ofte noe man må jobbe med over lengre tid. Og det er ikke de som bare må skjerpe seg, men heller de som oppfører seg stygt mot folk. 

Anonymkode: e3395...e29

• Liker 1

2 rugsprø med litt ost er passe med mat til lunsj for meg. Blir mett nok. Det er en uvane å trykke innpå store mengder mat til alle måltider. Blir trøtt og uvel av å spise for mye. Skal tross alt jobbe etterpå. Dessuten er dette med matmengde en tilvenningssak. Av en eller annet merkelig grunn er det alltid de overvektige som "besvimer av sult, lavt blodsukker og svimmelhet" når det har gått 3-4 timer siden siste (gjerne store) måltid. 

Anonymkode: dd58f...161

Hvorfor følge med (og bry seg) om hva andre har til lunsj? :)

Selv ble jeg ukentlig spurt om jeg ikke ble lei av knekkebrød med egg. Jeg svarte jo, men at kantina ikke akkurat tilrettela for mine allergier. Knekkebrød (innpakket, glutenfritt) og hardkokte egg var det eneste trygge alternativet mitt, så da spiste jeg det.

De så jo ikke hva jeg spiste resten av dagen, som var veldig sunt og variert. Mandler og banan til mellommåltid, havregryn til frokost, og sunne middager. Godteri i helga.

At ikke du blir mett ts har lite å si for andres mage;)

Anonymkode: 199ac...9b2

Annonse

Jeg pleier å spise 3-4 knekkebrød hver dag til lunsj med vegetarpostei. Spiser kanskje litt nøtter og/eller mørk sjokolade senere som snacks. Frokost spiser jeg aldri. Men når jeg kommer hjem spiser jeg middag, snack og senere kvelds. Personlig er jeg ikke så glad i å spise på jobb. Føler ikke jeg nyter maten på jobb like godt som hjemme... 

Anonymkode: 54363...7d3

22 hours ago, AnonymBruker said:

Har noen denne dillen og kan forklare? 😅

Anonymkode: a873f...fb7

Hvorfor skal du ha forklaring? Hvorfor bry seg så mye om hva andre mennesker gjør og spiser? Hva er egentlig greia her? 

Anonymkode: da518...0c6

Der jeg jobbet før sto det sikkert 40 rugsprøpakker i skapet, 70% spiste det til lunsj ofte med makrell i tomat. Resterende gikk i kantina og handlet, eller hadde med seg matpakka ala brødskiver med ost. Jeg må jo innrømme at jeg trodde alle som spiste rugsprø prøvde å gå ned i vekt, og tenker nok litt det fortsatt. 

Anonymkode: 1ff77...8d7

• Liker 2

Jeg har også samme lunsj hver dag på jobben, to glutenfri knekkebrød (ikke selvvalgt) med ost og agurkskiver, og en gulrot på siden. Om jeg er sulten før dagen er ferdig så pleier jeg å ta en banan fra fruktfatet på jobben.

Hele barneskolen og gjennom vgs hadde jeg også samme lunsj, to brødskiver med ost og skinke og en banan eller eple. Jeg er visst veldig vanedyr 🤭

Anonymkode: 48642...aa4

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke alle har så voldsomt behov for mat før middagstid. 

Anonymkode: 41491...1c8

Jeg spiser aldri frokost, og vanligvis bare en bitteliten lunsj. Jeg blir sulten rundt 16 og spiser middag da, og en ny middag kl 19-20.😆 

Anonymkode: b6635...4ca

AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 15.20):

JA...  Man er ikke spesielt sulten, bare litt fysen, og man gidder ikke lage noe "avansert", f.eks...  Dette er jo noe av det enkleste og raskeste man kan lage, egentlig . Jeg synes jo faktisk "smøreost" på knekkebrød er veldig godt, men jeg ser jo på det som mer "snÆcks" enn "mat", uansett...  Personlig så synes jeg det er litt "rart" at folk spiser lunsj i det hele tatt, om man ikke har en veldig fysisk krevende jobb, trener e.l. -men det blir jo en annen saga... 

Annonse

Ok, litt teit problemstilling - men jeg har faktisk stusset 😅🤷‍♀️

Har endel år i arbeidsliv (og studieliv) og igrunnen aldri lagt merke til voldsomt hva folk spiser til lunch og ellers.

Mange har hatt «sine vaner», eventuelt en «tar hva enn man får i kantina». 

Noen få har åpenbart vært på slankekur, og hatt med egen niste som har vært veldig «spesifikk» i henhold til dietten, men likevel næringsrik og OK mengde kalorier for en lunch. Stusset ikke på det.

Men: 

Så kom jeg til ny arbeidsplass, og la merke til at endel (kvinner) konsekvent - alle dager uansett- spiste KUN 2 tynne rugsprø med litt smøreost eller ei skive ost. Ingenting annet, aldri. Hver dag, i åresvis. 

Jeg antok det var usunn slanking, men de ble aldri mindre i vekt. Noen var tynne fra før, andre lett overvektige. 

Kan skjønne noen mangler appetitt, og synes rugsprø og smøreost er godt.

Men man blir jo umulig mett av den mengden der, og absolutt ingenting ved siden? Kun svart kaffe eller te med sukett. Ingen frukt, ingen grønnsaker, nix og nada. Ingen mellommåltider ellers. 

Liker frøknekkebrød og smøreost! Overhodet ingenting feil i å hoppe over et måltid egentlig😊 

Anonymkode: ce49c...bee

Ok, litt teit problemstilling - men jeg har faktisk stusset 😅🤷‍♀️

Har endel år i arbeidsliv (og studieliv) og igrunnen aldri lagt merke til voldsomt hva folk spiser til lunch og ellers.

Mange har hatt «sine vaner», eventuelt en «tar hva enn man får i kantina». 

Noen få har åpenbart vært på slankekur, og hatt med egen niste som har vært veldig «spesifikk» i henhold til dietten, men likevel næringsrik og OK mengde kalorier for en lunch. Stusset ikke på det.

Men: 

Så kom jeg til ny arbeidsplass, og la merke til at endel (kvinner) konsekvent - alle dager uansett- spiste KUN 2 tynne rugsprø med litt smøreost eller ei skive ost. Ingenting annet, aldri. Hver dag, i åresvis. 

Jeg antok det var usunn slanking, men de ble aldri mindre i vekt. Noen var tynne fra før, andre lett overvektige. 

Kan skjønne noen mangler appetitt, og synes rugsprø og smøreost er godt.

Men man blir jo umulig mett av den mengden der, og absolutt ingenting ved siden? Kun svart kaffe eller te med sukett. Ingen frukt, ingen grønnsaker, nix og nada. Ingen mellommåltider ellers. 

Jeg drev og spiste 2 knekkebrød med noe ost oppå, men klarte aldri å slanke meg. Det var først da jeg kuttet ut all gluten og spiste mer grønnsaker og salat og frukt og sånn at jeg raste ned i vekt. 15 kg på 3 mnd. 

Anonymkode: 40047...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...