Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #1 Skrevet 5. oktober 2005 Fikk en fryktelig irriterende regning i posten i går. Regning fra NRK ang. en TILLEGGSAVGIFT PGA SEN BET. stod det øverst. Beløp: 138,-kr!! Og da var jeg 13 dager for sen med å betale. Det var en glipp fra min side, ja. Men hva hvis jeg hadde vært i syden e.l. i løpet av disse 2 ukene? Jeg har jo ikke fått betalingsvarsel, purring e.l. Er dette egentlig lovlig? Nei, NRK er en møkkakanal!
Arwen Skrevet 5. oktober 2005 #2 Skrevet 5. oktober 2005 Fått det vi også irriterendes, men fikk regninga noen uker før forfall og da er det min skyld at jeg betalte for sent.
Gjest GreenSky Skrevet 5. oktober 2005 #3 Skrevet 5. oktober 2005 Nå er det snakk om at TV2 også skal bli betalingskanal om et par år.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #4 Skrevet 5. oktober 2005 Det skal vel sendes ut en betalingspåminnelse eller purring før de kan ta seg betalt??
Arwen Skrevet 5. oktober 2005 #5 Skrevet 5. oktober 2005 Det skal vel sendes ut en betalingspåminnelse eller purring før de kan ta seg betalt?? ← Nei, det står på regninga at man må betale gebyr uansett ved for sen betaling, gebyret fastsettes av stortinget.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #6 Skrevet 5. oktober 2005 dette har jeg og opplevd,bet.ca8 dager for sent engang,ja veldig irriterende,men nyttet ikke med noe unnskyldning nei
14062003 Skrevet 6. oktober 2005 #7 Skrevet 6. oktober 2005 NRK er offentlig og ikke underlagt de samme reglene som private er. Samme er det med årsavgiften på bil. Betaler man ikke i tide, får man ekstragebyr. Og de kan ta så og si hvor mye de vil i forsinkelsesgebyr (i motsetning til private som må holde seg til kr. 54,- i purregebyr etter 14 dager).
Tusenfryd Skrevet 6. oktober 2005 #8 Skrevet 6. oktober 2005 Betaler du veiavgiften for sent, får du tillleggsavgift på 250,- - selv om pengene har kommet inn før de sender purring. Bittert, men sant.
Gjest Milah Skrevet 6. oktober 2005 #9 Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Har ikke fått noen regning fra NRK jeg.. Får ikke alle samtidig? Endret 6. oktober 2005 av Milah
Gjest Piper Skrevet 6. oktober 2005 #10 Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Fikk en fryktelig irriterende regning i posten i går. Regning fra NRK ang. en TILLEGGSAVGIFT PGA SEN BET. stod det øverst. Beløp: 138,-kr!! Og da var jeg 13 dager for sen med å betale. Det var en glipp fra min side, ja. Men hva hvis jeg hadde vært i syden e.l. i løpet av disse 2 ukene? Jeg har jo ikke fått betalingsvarsel, purring e.l. Er dette egentlig lovlig? Nei, NRK er en møkkakanal! ← Du får regningen flere uker før forfallsdatoen, så jeg forstår ikke hvorfor du skal være så irritert. Det er jo du som har glemt det, og det kan du virkelig ikke klandre lisenskontoret for. Hele verden stopper ikke opp, fordi du eventuelt reiser til syden. Hadde du lest hva som sto på regningen, ville du visst at du får tilleggsavgift uansett for sen betaling. Og en annen ting: DU BETALER IKKE FOR Å HA NRK, MEN FOR Å HA TV. og derfor kan du heller være forbanna på alle kanalene, eller for at du har valgt å ha tv. Endret 6. oktober 2005 av Piper
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #11 Skrevet 6. oktober 2005 Det er vel ikke helt sant, det er da visserlig NRK som sender ut lisensfakturaen. Hadde det vært for å ha tv (som begrunnelsen var før) så hadde det vel kommet direkte fra Statens innkrevingssentral.
Cilla Skrevet 7. oktober 2005 #12 Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Og en annen ting: DU BETALER IKKE FOR Å HA NRK, MEN FOR Å HA TV. og derfor kan du heller være forbanna på alle kanalene, eller for at du har valgt å ha tv. ← Dette stemmer! Det er bare NRK som tar seg av innkrevningen. Leste nylig en tråd om dette der dette var veldig greit forklart. OG du fikk vel ikke regningen dagen før forfallsdato? Og da burde det ikke være noe problem og betale i tide selv om du skulle være to uker i Syden. Endret 7. oktober 2005 av Cilla
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #13 Skrevet 7. oktober 2005 Klart det er frustrerende å betale mer enn man må, men du bør nok rette irritatasjonen mot den som faktisk har gjort noe feil. Deg selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå