AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Del Skrevet 3. november 2021 Hei, noen som har blitt gravid uten å prøve? Altså ikke nødvendigvis måtte kommet inn i partneren hver gang , og ikke timet det noe mer enn at man har sex når man vil? Hvor lang tid tok det :)? Anonymkode: 03c98...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, noen som har blitt gravid uten å prøve? Altså ikke nødvendigvis måtte kommet inn i partneren hver gang , og ikke timet det noe mer enn at man har sex når man vil? Hvor lang tid tok det :)? Anonymkode: 03c98...8c6 individuelt. Noen blir gravid på et blunk uansett, andre må virkelig prøve aktivt for å bli gravid. Anonymkode: 63ec7...ed0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Del Skrevet 3. november 2021 Ble gravid med hoppe-av-i-svingen-metoden få uker før jeg ble 39 år... Anonymkode: 33954...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 3. november 2021 #4 Del Skrevet 3. november 2021 Det er det nok voldsomt mange som har gjort. Jeg og eksen hadde ubeskyttet sex i flere år og hun ble først gravid da vi hadde breakup sex. 🤷♂️🙆♂️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Del Skrevet 3. november 2021 Vi forsøkte å unngå det ved å bruke kondom i perioden rundt EL og hoppe av i svingen ellers i syklusen, men ikke sånn at jeg gikk på prevensjon (skulle starte prøvingen om et år ca). Ble gravid til tross. Antar at jeg hadde eggløsning på et annet tidspunkt enn jeg trodde, og at mannen var uforsiktig med å trekke seg ut i tide fordi det egentlig var et «trygt» tidspunkt i syklusen. Jeg ble også gravid på p-piller som tenåring, men det var sikkert jeg som slurvet med å ta de til riktig tid eller andre brukerfeil involvert som førte til uhellet.. Anonymkode: 86da5...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Del Skrevet 3. november 2021 Men om målet er å bli gravid så anbefales det så klart å komme inni partneren, og helt ha sex sånn noenlunde jevnt og trutt gjennom syklusen for å være sikker på å treffe eggløsningen:) For uten sæd og eggløsning = ingen baby🙈 Anonymkode: 86da5...af6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Del Skrevet 3. november 2021 Takk for svar. Jeg skjønner jo at det kan være greit å gjøre tiltak for å bli gravid hvis man ønsker det raskest mulig. Situasjonen er bare at vi ønsker oss barn men kunne nok tenkt oss å prøve aktivt om 6-8 mnd egentlig, men er klare nå. Jeg har gått på p piller i 6 år men har sluttet pga bivirkninger for ca 6 uker siden. Føler ikke at jeg orker å gå inn i prevensjonsjungelen når det er så kort til vi ønsker å få det til, det vil være et ønsket barn dersom det kommer litt før tiden. Syns også det er fint hvis man bare kan ha sex og hygge seg hvis det er en sannsynlighet for at jeg blir gravid innen 3 år. Har mest sannsynlig egentlig ikke dårlig tid biologisk. Er 26. men er jo dessverre ikke sånn at man kan bestille barn til om 2 år heller så da vil vi være tidlig ute itilfelle vi er blant de som ikke er så heldig. Så rett og slett nysgjerrig på hvor lang tid det tok for folk som hadde ca null peiling på syklusen, fyren var i badsstue, perioder med 3-4 runder på en dag men også perioder hvor det kan gå en uke i mellom, uplanlagt sex altså :p Anonymkode: 03c98...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Del Skrevet 3. november 2021 Hehe jeg har blitt gravid 3 ganger ved one night stand så ja det er mulig for det vet jeg alt om. Anonymkode: 7d9cd...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar. Jeg skjønner jo at det kan være greit å gjøre tiltak for å bli gravid hvis man ønsker det raskest mulig. Situasjonen er bare at vi ønsker oss barn men kunne nok tenkt oss å prøve aktivt om 6-8 mnd egentlig, men er klare nå. Jeg har gått på p piller i 6 år men har sluttet pga bivirkninger for ca 6 uker siden. Føler ikke at jeg orker å gå inn i prevensjonsjungelen når det er så kort til vi ønsker å få det til, det vil være et ønsket barn dersom det kommer litt før tiden. Syns også det er fint hvis man bare kan ha sex og hygge seg hvis det er en sannsynlighet for at jeg blir gravid innen 3 år. Har mest sannsynlig egentlig ikke dårlig tid biologisk. Er 26. men er jo dessverre ikke sånn at man kan bestille barn til om 2 år heller så da vil vi være tidlig ute itilfelle vi er blant de som ikke er så heldig. Så rett og slett nysgjerrig på hvor lang tid det tok for folk som hadde ca null peiling på syklusen, fyren var i badsstue, perioder med 3-4 runder på en dag men også perioder hvor det kan gå en uke i mellom, uplanlagt sex altså 😛 Anonymkode: 03c98...8c6 Da vil jeg tolker jeg det som å prøve, men uten å time sex til eggløsning osv.? For å bli gravid «uten å prøve» (som det står i oversikten) er det nok mange (inkludert meg) som tolker til å bli gravid når man forsøker å unngå å bli det. Å ha sex når man ønsker det, bare uten prevensjon, er vel sånn mange først starter prøvingen, så går man gjerne mer systematisk til verks dersom det ikke klaffer innen en viss tid. Så det kjipe svaret på spørsmålet på svaret ditt: Dere kan risikere å ha «flaks» og bli gravid med en gang, eller dere kan ende opp med å ikke treffe/ikke bli gravid selv etter det har gått 6-8 måneder. Anonymkode: 86da5...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 3. november 2021 #10 Del Skrevet 3. november 2021 med nr 1 ca 3 mnd, med nr 2 ca 6 mnd med nr 3 3 uker 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 3. november 2021 #11 Del Skrevet 3. november 2021 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå