Gå til innhold

Dere som spiser lavkaro (maks 20 per dag) hvor mye grønnsaker spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg forsøker lavkarbo og syntes det fungerer helt utmerket, bortsett fra EN ting og det er grønnsakene. Jeg vet alt om karboinnhold i ulike grønnsaker, spiser lite rotgrønnsaker osv. Men om jeg ikke får mitt daglige inntak av grønnsaker føler meg ikke vel. Har levd sunt hele livet, dog under og etter  graviditeten raste vekten opp til 90 kg uten noen åpenbar grunn. Jeg spiser vanligvis rundt 800g grønnsaker dagen, og kanskje 100 gram bær annenhver dag. MEN selv om jeg bruker karboregnestykket blir det alltid for my KH pga grønnsakene. Jeg vet ikke helt hva det er jeg spør om her men hadde vært fint med noen tilbakemeldinger fra noen som kanskje føler det samme, eller som har noen tips :)

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lytt til kroppen. Vær litt fleksibel ang karbohydrater og spis så mye grønnsaker/ frukt/ bær som du føler gjør deg godt. Det er ikke sunt å ignorere verken din egen kropp eller grønnsaker. 

Anonymkode: c713b...795

Skrevet

Jeg spiser ikke i nærheten av like mye grønnsaker som deg, vil tro jeg ligger på ca 300 gr i døgnet og ca 50-60 gram bær. Da jeg spiste ketogen diett ble det mye grønnkål, brokkoli, stangselleri, salat, agurk, spinat, kål,  blomkål og reddiker. Bær inneholder egentlig for mye karbs, men jeg brukte bringebær og litt blåbær på chiagrøten til frokost. Var likevel i ketose og gikk godt ned i vekt. Innimellom hadde jeg retter der jeg bare må ha rett tilbehør, f.eks revet gulrot til stekt fisk eller ertestuing til kjøttkaker, og det spiste jeg uten å gå ut av ketose. Nå spiser jeg ikke ketogent lenger men lever på moderat lavkarbo, og vektmessig går det greit så lenge jeg holder meg unna de store karbokildene med mel (brød, pizza, pasta, øl) og stivelsesrike grønnsaker som potet/søtpotet. 

Anonymkode: 6f678...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...