Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd jeg aldri kommer til å eie noe. Jeg vet jeg kan få startlån men tviler på det er nok til en grei leilighet.. Noen som har boliglån og klarer seg greit? Enslige, selvfølgelig. 

Anonymkode: 1113b...4fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du fått for deg at du ikke får en fin leilighet med startlån? Både ei venninne og jeg har startlån ( hun ung ufør, jeg minstesats ) og vi har begge fine leiligheter. Sentralt ligger de også.

Anonymkode: 451d6...9f5

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor har du fått for deg at du ikke får en fin leilighet med startlån? Både ei venninne og jeg har startlån ( hun ung ufør, jeg minstesats ) og vi har begge fine leiligheter. Sentralt ligger de også.

Hvor mye fikk dere i startlån? Jeg har hørt du ikke får store summer akkurat.. 

Skrevet

Jeg tror du kan få deg en bra bolig. Kanskje ikke akkurat i pressområdene der prisene er skyhøye, men du kan få deg bolig. Det kommer an på hvor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Santralt, men hvor?

Sentralt i ytre Enebakk er annerledes fra Sentralt i Oslo sentrum. :)

Anonymkode: 883a1...83d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Santralt, men hvor?

Sentralt i ytre Enebakk er annerledes fra Sentralt i Oslo sentrum. :)

Anonymkode: 883a1...83d

I Porsgrunn og Skien.

Vet ikke hvor mye venninna mi ung ufør fikk. Jeg fikk 1.150.000 og fikk fin leilighet. Venninnen min fikk mer, hennes leilighet er større og to soverom. Begge to uten barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor mye fikk dere i startlån? Jeg har hørt du ikke får store summer akkurat.. 

Hvis du går i mange måneder og ikke finner noe til beløpet du har fått, så får du høyere lån/tilskudd. Var en som fortalte meg at hun fikk det.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du går i mange måneder og ikke finner noe til beløpet du har fått, så får du høyere lån/tilskudd. Var en som fortalte meg at hun fikk det.

Fant du noe til litt over 1 mill? Jeg bor i litt dyrere strøk. Fikk du tilskudd? Hvis du får startlån + tilskudd så må du holde deg innad i kommunen. Du kan ikke finne en bolig i en annen kommune da :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fant du noe til litt over 1 mill? Jeg bor i litt dyrere strøk. Fikk du tilskudd? Hvis du får startlån + tilskudd så må du holde deg innad i kommunen. Du kan ikke finne en bolig i en annen kommune da :( 

Jeg fikk 1.150.000, det er totalt med lånet og tilskuddet. Fant en kjempefin leilighet! :) 

Skrevet

Du kan søke lån i små lokalbanker! Du må jo uansett ha avslag i flere vanlige banker før husbanken vil vurdere søknaden din, så kanskje du er heldig og får lån et annet sted😊

Anonymkode: 1df42...086

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan søke lån i små lokalbanker! Du må jo uansett ha avslag i flere vanlige banker før husbanken vil vurdere søknaden din, så kanskje du er heldig og får lån et annet sted😊

Anonymkode: 1df42...086

Jeg søkte ikke hos noen banker og fikk 2,1 i startlån. Ei venninne gjorde det samme og fikk like mye. Vi er begge ufør, jeg ung ufør og hun vanlig minstesats. 

Anonymkode: 7c157...5e3

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg søkte ikke hos noen banker og fikk 2,1 i startlån. Ei venninne gjorde det samme og fikk like mye. Vi er begge ufør, jeg ung ufør og hun vanlig minstesats. 

Klarer du deg greit i hverdagen med tanke på boliglån? Og kanskje fellesutgifter? Fikk du tilskudd, eller bare startlån?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Klarer du deg greit i hverdagen med tanke på boliglån? Og kanskje fellesutgifter? Fikk du tilskudd, eller bare startlån?

Bare startlån, fordi jeg kan betjene hele lånet. Betaler 2000 mindre nå enn da jeg leide bolig. Har lave fellesutgifter og kommunale avg. 

Skrevet

Jeg fikk 2,3 tilsammen i lån og innskudd

Er ung ufør, har akkurat kjøpt i en middels stor by 

Anonymkode: 52046...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...