AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Noen som har tips og råd for å legge ting bak seg etter konflikter mellom foreldre knyttet til samlivsbrudd? Heftige ting, men for barnas skyld må vi gå videre. Det er lett å havne i en negativ spiral, selv om intensjonene er gode. Lett å kjenne på gamle sår, når man egentlig logisk sett forstår at man må se fremover. Lett å tenke at den andre er en drittsekk, når begge har bidratt. Lett å frykte gamle mønstre, selv om man vet at det eneste man kan gjøre noe med er seg selv. PS Regner ikke med at noen har oppskriften, men noen suksesshistorier til inspirasjon hadde vært fint :-) Anonymkode: b2f8e...e9c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Jeg må selv svelge enorme kameler hver dag for å få det til. Jeg og pappaen til barnet mitt samarbeider godt selv med en historie med utroskap, alkoholisme, psykisk sykdom og aggressivitet. Og på grunn av at han sliter psykisk må han i tillegg ha samvær hjemme hos meg for å kunne se barnet sitt. Skal ikke si at vi ikke krangler innimellom (jeg ser ham jo mer nå enn da han bodde her), men jeg må bare heve meg over alt som har skjedd og fokusere på barnet og at de to skal ha et godt forhold. Det er tross alt det viktigste. Hvor mye han har såret meg og ødelagt må bare legges i en skuff. Det krever enormt med viljestyrke, men jeg føler samtidig at jeg ikke har noe valg. For min del høres det mye verre ut å ikke kunne kommunisere med eksen. Jeg får helt panikk av de trådene her inne som beskriver et samarbeid som består av at én part har blokkert telefonnummeret til den andre, og kun kommuniserer på e-post for eksempel. Og at man bare må plassere ungen på trappa og gå, så man slipper å se den andre. Jeg hadde ikke greid å leve med det. Det var vel ikke sånne gode, konkrete råd du ville ha akkurat, men det er i hvert fall disse tankene som gjør at jeg overlever 😄 Anonymkode: c3856...730 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Godt å høre at det er mulig! Viljestyrke er nok et bra stikkord. Anonymkode: b2f8e...e9c 2
Mooza Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Du må snu tankesettet ditt og huske et mantra; Det handler ikke om deg. Du hadde ikke hatt en relasjon til han etter brudd, om det ikke var for barna. Så nå handler det om dem. Dere vil møte mange utfordringer med barna deres framover, og det er en person i verden som vil bry seg like mye om det som deg- og det er han. Det er det dere har til felles. Så må dere fokusere på eget liv, fokusere på at barna skal ha det bra, legge opp til et godt samarbeid og tenke på at barna deres en gang skal se tilbake på dette og enten mene at dere gjorde en god jobb, og de ble trygge voksne, eller så kan de tenke at dere ikke gjorde det. Forhold deg profesjonelt til den andre, vis høflighet og hold samtale om barn. Vis raushet i samarbeid, og du vil få det tilbake. Det går mye bedre enn noen år, og legger dere et godt grunnlag for samarbeid der dere har en høflig standard som settes, så vil det være veldig godt for barna deres og dere. Gjort er gjort og om noen år vil det være gammel historie som du ikke tenker på. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 On 11/3/2021 at 1:22 PM, AnonymBruker said: Noen som har tips og råd for å legge ting bak seg etter konflikter mellom foreldre knyttet til samlivsbrudd? Heftige ting, men for barnas skyld må vi gå videre. Det er lett å havne i en negativ spiral, selv om intensjonene er gode. Lett å kjenne på gamle sår, når man egentlig logisk sett forstår at man må se fremover. Lett å tenke at den andre er en drittsekk, når begge har bidratt. Lett å frykte gamle mønstre, selv om man vet at det eneste man kan gjøre noe med er seg selv. PS Regner ikke med at noen har oppskriften, men noen suksesshistorier til inspirasjon hadde vært fint 🙂 Anonymkode: b2f8e...e9c Suksesshistorie kan jeg ikke dele dessverre. Det må være to som legger bak seg konflikter for å få det til å fungere. Legge bak seg konflikter har jeg vanskelig for å se at er mulig. Å verne barna for konflikter er en annen sak. Der må man også dessverre være to som ønsker det. Anonymkode: 8ffe4...4dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå