Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbet som vikar i en barnehage for typ 10 år siden, klarer dessverre ikke finne noen attest fra tidligere arbeidsgiver. Skal nå søke på en vikarjobb i en barnehage og ønsker å nevne denne tidligere erfaringen, men virker det ikke noe useriøst hvis jeg ikke kan vise til oppstartsdato i cven?

Jeg kan jo kontakte arbeidsgiveren, men vet ikke om de husker meg eller har meg i noe system. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 6ac20...118

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet sånn ca når du jobbet der, så ring og spør om de har det i et eller annet arkiv. Be om en skriftlig bekreftelse på at du jobbet der. Kanskje de kan finne en kopi av attesten din også, hvis du er heldig.

Der jeg jobbet tidligere var det helt vanlig å skrive ut slike bekreftelser, vi hadde egen mal for det. Var bare å finne datoene i arkivet og plotte dem inn i malen. Det var en helt enkel bekreftelse med navn, stillingsbeskrivelse, startdato og sluttdato, og sjefens underskrift. Ikke like utfyllende som attest, men holder i massevis som bekreftelse på at du har vært ansatt der.

Anonymkode: 7c3e0...632

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet sånn ca når du jobbet der, så ring og spør om de har det i et eller annet arkiv. Be om en skriftlig bekreftelse på at du jobbet der. Kanskje de kan finne en kopi av attesten din også, hvis du er heldig.

Der jeg jobbet tidligere var det helt vanlig å skrive ut slike bekreftelser, vi hadde egen mal for det. Var bare å finne datoene i arkivet og plotte dem inn i malen. Det var en helt enkel bekreftelse med navn, stillingsbeskrivelse, startdato og sluttdato, og sjefens underskrift. Ikke like utfyllende som attest, men holder i massevis som bekreftelse på at du har vært ansatt der.

Takk, jeg har sendt dem en mail så satser på de har et eller annet skriv der om meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg kontaktet dem og de fant meg ikke i noe arkiv, hva gjør jeg da? Kan vel ikke nevne dem i søknaden når jeg ikke kan bevise at jeg har jobbet der.

Skrevet

Selvfølgelig nevner du arb plassen i søknaden. Det er helt avleggs med attester nå for tiden, dvs. du trenger de ikke - ingen ser på de, ingen etterspør de. 

Anonymkode: aba80...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...