AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Hvilken leverandør og modell endte dere på? Kan dere dele lenke eller bilder eventuelt? Og er det mulig nå til dags å få et ganske fint kjøkken for totalt 50K, med hvitevarer? Anonymkode: 8b6f9...51f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Mulig, men får du noe ut av det? 🙈 Er kjøkkenet du har fra før av, ikke-eksisterende eller er det bare farge som er feil? Kan det males? Mulig å bytte benkeplate? Hvorfor jeg sier det. Er jo fordi du får kjøpt liten kjøkken på Ikea, og inkl hvitevarer, for 50 000. Du må velge billigere benkeplate, fordi de kan være veldig dyre. Og du må beholde dagens plassering av ovn/platetopp, vask, og bygge kjøkkenet selv. Da har du eventuelt bare elektriker for å koble til spotter under overskap, koble til oppvaskmaskin og platetopp/ovn, sette på komfyrvakt. Bare elektriker for den jobben kommer på 10 tusen, så vet du det. Men, du får jo ingenting av nye moderne finesser, som gjør kjøkkenet verdt å bytte. Slik som skuff-i skuff løsninger, tandemskap, le mans, innebygd vifte i platetopp, innebygde hvitevarer. Alle disse løsninger øker prisen betraktelig, men uten de, ser jeg egentlig ikke poenget med nytt kjøkken i det hele tatt.. Og hvis gamle kjøkkenet er virkelig utdatert, da tenker jeg det skal mer til å forbedre det, enn bare sette inn billig Ikea kjøkken på samme plass. Du vil jo kanskje ta vegger, gulv, tak osv. Kan jo da gjøre mye selv. Vi kjøpte ikke så dyrt kjøkken i utgangspunktet, 120 tusen. Men sette opp kjøkken, pluss elektriker, pluss rørlegger, kom jo på 40 tusen bare det. Mer hvis jeg også regner med nye spotter i taket.. Anonymkode: 55558...914
newman01 Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvilken leverandør og modell endte dere på? Kan dere dele lenke eller bilder eventuelt? Og er det mulig nå til dags å få et ganske fint kjøkken for totalt 50K, med hvitevarer? Anonymkode: 8b6f9...51f Kjøleskap, oppvaskmaskin, koketopp og stekeovn, samt ventilator. Det koster fort 5k pr av dem. Da er det ikke mye igjen til benkeplate og underkap... Så trenger du antagelig rørlegger for tilkobling vann og avløp, samt elektriker for elektriske tilkoblinger og komfyrvakt. Kanskje tilogmed en ny kurs. Tror jeg heller ville vurdert å foliert skapdører, byttet benkeplate eller malt det eksisterende fremfor å gå på ekstremt sparebluss
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Det spørs jo helt hva du er etter. Vi har kjøpt hvitevarer på finn.no. Du blir overrasket over hvor nytt utstyr folk selger billig. Fikk oss ny integrert oppvaskmaskin til 1500 kr (de som solgte hadde kjøpt feil front, og ville derfor heller ha en uintegrert), kjøleskap var gratis pga flytting, induksjonstopp til tusenlapp pga selger ville ha gass osv osv. (Kanskje det er fordel å bo i storby da. I min by er det mange (oljefolk) som har for mye fritid og for mye penger og pusser opp i hytt og pinevær.) Benkeplate kjøpte vi på billigtorget til ikea. 1500kr for 5meter med heltre eik. Var feilvare pga feilbestilling, så plata var jo helt nydelig. Krane ville vi ha på samme sted, så det var null problem å fikse vaskbytte selv. Hele kjøkkenet kom vel på et sted mellom 10 og 20.000. Og vi fikk det akkurat slik vi ville ha det. Anonymkode: 10e0b...7b7 4
tdm900 Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Du kan kanskje, klare det til den prisen. Det forutsetter at du ikke trenger hverken rørlegger eller elektrikker. Kan du bruke om igjen noe av hvitevarene, sparer du fort noen lapper bare der. Valgte kjøkken fra Ikea med Bodbyen fronter. Benkeplatene er i laminat, som da blir billige mot mye anna som kan velges.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Spørs helt hva utgangspunktet ditt er og hva du vil ha. Jeg byttet kjøkken for et par år siden, valget falt på Ikea. Jeg hadde ikke råd til masse fancy løsninger, kjøkkenet er lite og jeg må f.eks ha overskap for å utnytte plassen som er. Jeg kan heller ikke ha viften annerledes enn den er pga tilkobling til ventilasjonssytem, og det var ikke aktuelt å flytte på rør. Byttet fordi jeg ikke likte løsningen som var på kjøkkenet, det var dårlig utnytting av plass slik skapene var plassert, og det var valgt noen rare løsninger fra leverandør. Selve kjøkkenet kostet 30 000 + benkeplate til 15 000 (heltre eik) inkludert nedsenket vask med dobbel kum. Kjøpte blandebatteri fra en annen leverandør da jeg hadde noen spesifikke ønsker her, det kostet vel 4000 + 1500 til rørlegger for tilkobling. Hvitevarer hadde jeg også ganske spesifikke ønsker for, så de ble ikke kjøpt på Ikea. Brukte kjøleskapet jeg hadde fra før, og kjøpte resten på Elkjøp. De selger forresten ofte pakker med hvitevarer på tilbud, så hvis du ikke har helt spesifikke ønsker her kan du få det rimelig med å følge med på salgsavisene. Monterte kjøkkenet selv, men hjelp av kompetent familie. Hvis du er fornøyd med kjøkkenløsningen i seg selv men syns kjøkkenet f.eks er slitt eller ønsker en fornying, så kan det være verdt å sjekke ut om du bare kan skifte frontene og benkeplaten, eller male frontene. Jeg hadde opprinnelig tenkt til det, men det var veldig vanskelig å finne nye dører som var kompatible med de gamle som var der så det slå jeg fra meg. jeg har heller ikke tålmodighet med maling, men har i ettertid fått vite at dører/skuffefronter kan levers inn til f.eks bilverksted som spraymaler/lakkerer dem på bestilling og da er det fort gjort og koster ikke all verden. Naboen min malte nylig selv, og det ble veldig fint. Han kjøpte malingsprøyte, og det ble utrolig fint og jevnt, så nesten ut som kjøkkenet var nytt (gikk fra slitt eik med profiler i dørene til mørk grå og trendy på et par timer). Anonymkode: 9f0a5...618
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #7 Skrevet 4. november 2021 Vi pusset opp kjøkken for noen år siden og satt da inn IKEA-kjøkken. Det har holdt seg mye penere enn svigers fancy kjøkken fra en av de dyrere leverandørene så kvaliteten er det ikke noe å si på. Var ikke alt av hvitevarer vi skulle bytte ut, og valgte å ha frittstående komfyr slik at vi slapp dette med innfelling mv. Valgte noen litt fancy fliser som vi la selv, og trengte bare noen få timer til elektriker og rørlegger. Kom vel på 40'ish om jeg ikke husker feil. Var jo heldige som ikke behøvde å bytte ut alt av hvitevarer. Siden vi visste vi kun skulle bo der noen år til valgte vi en billig kjøkkenvifte fra IKEA som fungerte helt OK og var veldig distre. Anonymkode: 07802...15d 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 Om det er mulig få ett kjøkken for 50 000 vil komme an på størrelsen og hva som må gjøres. Jeg kom på 130 000 inkl varmtvannstank og komfyr, elektrikker og rørlegger. Ca 10 kvm stort kjøkken, måtte legge nytt gulv/tak/vegg, og bytte ut alle ledninger/kontakter. Flyttet ingen rør, kun rørlegger for tilkobling av varmtvannstank. Ikea kjøkken, tre langskap, ett veggskap, 5 underskap/skuffer. 5-6meter benkplate. Og komfyr kjøpt på tilbud. Anonymkode: 32fbf...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå