AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Jeg er nyansatt i en barnehage og jobber som pedagogisk leder, jeg har også en del ekstra administrative oppgaver,men får ikke styrerlønn for det. Krever det heller ikke. Jeg er i prøvetid seks mnd, men fast ansatt. Jeg har fått beskjed om at jeg ikke vil få denne økningen og heller ikke tilbakebetalt fra mai slik de andre ansatte får. Er dette rett og rimelig? Anonymkode: 1c32e...60c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Da antar jeg at du er organisert. Snakk med tillitsvalgte for utdanningsforbundet. Om det er rimelig, er en ting, om det er lovlig, en annen. Anonymkode: 8f5b7...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da antar jeg at du er organisert. Snakk med tillitsvalgte for utdanningsforbundet. Om det er rimelig, er en ting, om det er lovlig, en annen. Anonymkode: 8f5b7...5a5 Er ikke organisert, og saker oppstått før organisering kan vel ikke søkes hjelp for? Anonymkode: 1c32e...60c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke organisert, og saker oppstått før organisering kan vel ikke søkes hjelp for? Anonymkode: 1c32e...60c Det burde ikke være mulig i hvert fall. Den lønnsøkning som er nå, er det de som er organisert som har betalt for. Så da er det i grunn helt rimelig at du ikke får den . Er en grunn til at jeg betaler 500 kr i mnd. Anonymkode: 8f5b7...5a5 10
Vimsepims Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det burde ikke være mulig i hvert fall. Den lønnsøkning som er nå, er det de som er organisert som har betalt for. Så da er det i grunn helt rimelig at du ikke får den . Er en grunn til at jeg betaler 500 kr i mnd. Anonymkode: 8f5b7...5a5 Nei. Streikende utbetales fra organisasjon, lønnsøkning av arb.giver. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 Du må finne ut når du ble ansatt, og når virkningsdato er (avhenger av hvilken avtale du tilhører). For min fagforening var for eksempel virkningsdato 01.05.21, og de som ble ansatt etter denne datoen var ikke med i forhandligene, og fikk heller ikke evt. generelle tillegg man ble enige om i forhandlingene. Anonymkode: 346a2...e33 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Jeg jobber i det private, det er relativt vanlig å ikke få lønnsjustering i prøvetid. Dette er ikke barnehage da. Anonymkode: 0c603...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det burde ikke være mulig i hvert fall. Den lønnsøkning som er nå, er det de som er organisert som har betalt for. Så da er det i grunn helt rimelig at du ikke får den . Er en grunn til at jeg betaler 500 kr i mnd. Anonymkode: 8f5b7...5a5 Men alle i bhg jeg jobber har økt fordi sjefen følger PBL selv om hun ikke må. Anonymkode: 1c32e...60c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men alle i bhg jeg jobber har økt fordi sjefen følger PBL selv om hun ikke må. Anonymkode: 1c32e...60c Igjen, se over: Virkningsdato! Dette har ikke noe med prøvetiden å gjøre. Anonymkode: 346a2...e33 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Igjen, se over: Virkningsdato! Dette har ikke noe med prøvetiden å gjøre. Anonymkode: 346a2...e33 Sjefen argumentere med prøvetid. Alle andre i bhg har økt, men ikke jeg. Ingen organisert. Anonymkode: 1c32e...60c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 Sjekk tariffavtalen. Anonymkode: d926c...84e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sjefen argumentere med prøvetid. Alle andre i bhg har økt, men ikke jeg. Ingen organisert. Anonymkode: 1c32e...60c Spør om virkningsdato. Det er en virkningsdato selv om du er uorganisert. Anonymkode: 346a2...e33 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 Det står ikke noe om det i kontrakten din, da? Der jeg jobber står det svart på hvitt når neste lønnsjustering tidligst kan skje, siden de fleste får årets lønnsjustering "innebakt" når de starter i ny stilling. Så de som for eksempel ansettes i februar 2021, får en kontrakt der det står "neste lønnsjustering kan skje tidligst 01.06.2022". (Lønnsjusteringer skjer alltid på sommeren.) Det er altså ikke knyttet til prøvetid, men det er jo lett å dra den konklusjonen.. Anonymkode: c7b98...f09 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #14 Skrevet 3. november 2021 Jeg ble ansatt i et 1 års vikariat i fjor sommer. Fikk lønnsøkning når den kom i juli og etterbetalt i november. Ikke organisert. Er nå fast ansatt. Fremdeles ikke organisert men fikk like høyt lønnstillegg som de som er organisert. Anonymkode: fa3ef...e33
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 Er det kommunal barnehage? I så fall finner du tariffavtalen på KS sine nettsider. I kommune og stat gjelder tariffavtalen for alle selv om man ikke er organisert. Anonymkode: d926c...84e
nordlending Skrevet 3. november 2021 #16 Skrevet 3. november 2021 Der jeg jobber tror jeg det var sånn at vi må ha vært ansatt fra september 2020 for å være med på årets lønnsforhandling, med eventuell tilbakebetaling for perioden fra 1. mai 2021 og til datoen man får det eventuelle lønnstillegget. Hvis det f.eks. er tilsvarende der du jobber, og du er i prøvetiden nå, vil du ikke omfattes. Imidlertid er det sikkert forskjell mellom bedrifter.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #17 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det kommunal barnehage? I så fall finner du tariffavtalen på KS sine nettsider. I kommune og stat gjelder tariffavtalen for alle selv om man ikke er organisert. Anonymkode: d926c...84e Privat barnehage. Handler kanskje mer om følelsen man får som en pedagogisk leder når man er eneste som ikke får økningen. Jeg strekker meg mye for jobben, jobber mye utover arbeidstid osv osv. Anonymkode: 1c32e...60c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #18 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Privat barnehage. Handler kanskje mer om følelsen man får som en pedagogisk leder når man er eneste som ikke får økningen. Jeg strekker meg mye for jobben, jobber mye utover arbeidstid osv osv. Anonymkode: 1c32e...60c Handler ikke om følelser, det handler om virkningsdato. Anonymkode: 346a2...e33 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #19 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Handler ikke om følelser, det handler om virkningsdato. Anonymkode: 346a2...e33 Ikke når argumentet var prøvetid. Anonymkode: 1c32e...60c
nordlending Skrevet 3. november 2021 #20 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke når argumentet var prøvetid. Anonymkode: 1c32e...60c Men altså, det er ikke unaturlig at nyansatte ikke får lønnsøkning med en gang. Nyansatte har jo nettopp hatt muligheten til å forhandle lønn, noe lønnsforhandlingene gjør for allerede ansatte. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå