Gå til innhold

Samboer drar på jobb og er syk.. Mangler også dose 2!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir veldig lei.. Han har ADHD men har ikke fått diagnosen enda.. Han er veldig dårlig på å ta vare på seg selv, og han sliter med struktur til tross for en høy stilling med karriere.

Nå har vi hatt sykdom i hele familien i lang tid og nå toppet det seg med RS virus forrige uke, og barna har nettopp kommet seg litt men er fortsatt ikke friske. Jeg er fullvaksinert og samboer har kun tatt dose 1. Tok koronatest igår og den var negativ hos han. I går var han så dårlig at han ble sendt hjem fra jobb. Han var helt hvit i ansiktet, hostet og hadde 39 i feber. Han har ikke sovet et sekund i natt og han så helt ødelagt ut stakkars. I morges tok han en dusj og dro på jobb, sa at han skulle komme hjem etter et møte og når jeg spurte om han skulle komme hjem så sa han at han var i fin form og ønsket ikke å komme hjem.. 

Poenget er at samboer prøver alltid å imponere på jobb, og han er ALDRI borte.. Han har en høy stiling og er leder men hva faen? Jeg blir så sint!!! Han kan jo smitte andre og han blir jo bare sykere av å dra på jobb enn å være hjemme.  På telefonen hørtes stemmen hans skikkelig hes og syk ut men i følge han selv er han i topp form og borte fra jobb det skal han ikke være. 

prøver å få han til å ta dose 2 men har har ikke tid, han må jobbe. De stenger kl 15 for å gi vaksine i kommunen og han jobber til 16.. Føler han er uansvarlig og veldig egoistisk! 

Får mest lyst til å tvinge han til å ta dose to samt ringe jobben hans å fortelle at han må få fri, men da høres jeg jo helt gal ut. Meg hører han jo ikke på🥲

Anonymkode: 80d36...491

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får ikke vaksine om han har feber. Men, skal holde seg hjemme ved sykdom, korona eller ei.

Anonymkode: f5f11...afe

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han får ikke vaksine om han har feber. Men, skal holde seg hjemme ved sykdom, korona eller ei.

Anonymkode: f5f11...afe

Ok. I følge han er han fri for feber idag.. Men kan man ta vaksinen om man hadde feber dagen før?

Skrevet

Med mindre du får umyndiggjort han, så må han faktisk ta ansvar for seg selv. Senk skuldrene og la han ta følgene. Om sjefene får dårlig inntrykk, så er det av han, ikke av deg.

Anonymkode: 771df...fb1

• Liker 2
Skrevet

Det skal jo ikke gå for lang tid mellom dose 1 og 2 så det må han prioritere. 

Anonymkode: 2ba37...e10

• Liker 1
Skrevet

Tenker han ikke over at han kan smitte sine kollegaer? Virker som noen tror de er flinke når de trosser sykdom og møter opp på jobb skikkelig syke, men egentlig er de jo egoistiske som utsetter kollegaer for smitte og ikke tar hensyn til egen kropp. Kroppen trenger hvile når den er syk.

Anonymkode: fb8da...718

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir ikke veldig imponert over kolleger som kommer syke på jobb… 

Anonymkode: bc6fb...85d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjenner jeg blir veldig lei.. Han har ADHD men har ikke fått diagnosen enda.. Han er veldig dårlig på å ta vare på seg selv, og han sliter med struktur til tross for en høy stilling med karriere.

Nå har vi hatt sykdom i hele familien i lang tid og nå toppet det seg med RS virus forrige uke, og barna har nettopp kommet seg litt men er fortsatt ikke friske. Jeg er fullvaksinert og samboer har kun tatt dose 1. Tok koronatest igår og den var negativ hos han. I går var han så dårlig at han ble sendt hjem fra jobb. Han var helt hvit i ansiktet, hostet og hadde 39 i feber. Han har ikke sovet et sekund i natt og han så helt ødelagt ut stakkars. I morges tok han en dusj og dro på jobb, sa at han skulle komme hjem etter et møte og når jeg spurte om han skulle komme hjem så sa han at han var i fin form og ønsket ikke å komme hjem.. 

Poenget er at samboer prøver alltid å imponere på jobb, og han er ALDRI borte.. Han har en høy stiling og er leder men hva faen? Jeg blir så sint!!! Han kan jo smitte andre og han blir jo bare sykere av å dra på jobb enn å være hjemme.  På telefonen hørtes stemmen hans skikkelig hes og syk ut men i følge han selv er han i topp form og borte fra jobb det skal han ikke være. 

prøver å få han til å ta dose 2 men har har ikke tid, han må jobbe. De stenger kl 15 for å gi vaksine i kommunen og han jobber til 16.. Føler han er uansvarlig og veldig egoistisk! 

Får mest lyst til å tvinge han til å ta dose to samt ringe jobben hans å fortelle at han må få fri, men da høres jeg jo helt gal ut. Meg hører han jo ikke på🥲

når han har tatt kun dose 1 så er han som uvaksinert etter 3uker.

Anonymkode: 30ba4...a2d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

når han har tatt kun dose 1 så er han som uvaksinert etter 3uker.

Anonymkode: 30ba4...a2d

Nei😅 Hvis det hadde vært sånn kunne de jo ikke anbefalt 12 uker mellom dose 1 og 2 for 16 og 17-åringer feks. Man får grønt koronapass 3 uker etter dose 1

Anonymkode: 56b9c...da0

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av de som jobber selv om jeg er litt syk, jeg holder meg på mitt kontor og sier fra før folk kommer for nær men om min partner skulle fortalt meg at jeg ikke skulle jobbe evt ringt sjefen tror jeg det ville gått en kule svart for meg gitt :P min helse, min kropp, mitt valg, mine forhåndsregler - ikke dine. Når det er sagt, dette gjelder også for vaksine - hans valg, ikke ditt. Dersom du ikke kan leve med at din samboer tar egne valg og bruker hans potensielle diagnose mot han på denne måten syns jeg ikke du er en god kjæreste, det er forskjell på å være bekymret og å vise omsorg og det å prøve umyndiggjøre en annen voksen og kamuflere det på denne måten. Ikke pent.  

Anonymkode: c44a6...127

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg blir ikke veldig imponert over kolleger som kommer syke på jobb… 

Anonymkode: bc6fb...85d

Det er noe av det som irriterer meg mest i arbeidslivet.

Må dessverre tilstå at jeg har vært en av dem. Gikk på jobb med feber, halsbetennelse, you name it. Skulle vise sjefen at jeg ikke var en som skulket unna. Endte med full kollaps, 14 dager på sykehus og 2 måneder sykemelding etter det. Nå er jeg hjemme med god samvittighet hvis jeg er syk.

Anonymkode: 1d46f...528

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...