AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Bor med mann og to barn. Ene barnet er hans. Han er bare 15 mnd. Vi har bare vært sammen i 3 år. Men han begynner å kalle meg stygge ting da jeg var gravid. Han roper ut drittsekk, bitch osv. Også forran barna. Han tyr også lett for alkohol når han ikke har det bra. Viser seg full forran barna selv om jeg sier at han ikke får lov til det. Han er ikke slem i fylla men ubehagelig og kommet med stikk her og der om hvor usigelig jeg er. Vi bor fint og stor nå men om jeg må flytte med barn å må vi bo på en to roms da det er veldig dyrt her i omtådet og barna går på skole og bhg her. Bli i et forholdt som dette før barna eller starte på nytt? Jeg ta minste barnet fast frem til 3 års alderen hvor får ønsker 50/50. Jeg har ikke lyst til det da jeg mistenker at han kan bli kjeftet på barnet også men det går jeg ev ta da den tid kommer. Vanskelig å ta sånne valg og jeg blir då dømt av familien da jeg er hun som aldri får til kjærligheten. Håpløs tror jeg de syns jeg er. Er då lei meg nå. Anonymkode: 20c0d...93f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Bli i forholdet for barnas del? Hvordan er det å bli i et verbalt voldelig hjem bra for barna? Han sliter også med alkohol, og er full foran barna. Dette er skremmende for dem. Da er det mye bedre å bo i en 2-roms og ikke ha det kaos rundt seg enn å bo i et stort hus med en far som det der. Barn legger merke til hvordan foreldre prater til hverandre. Er du lur så går du fra ham. Anonymkode: 75c08...d86 21
Ulrikke Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 For barnas del så går du! Vis barna at man står opp for seg selv og ikke finner seg i å bli snakket til på den måten. Vis dem at det er greit å være uenige, men at man håndterer det å andre måte enn å kalle hverandre stygge ting! Har vært borti forhold tilsvarende ditt hvor barna begynte å kalle mor skjellsord rundt skolestart. Far gjorde det jo, så de tok bare etter ham. Du vil ikke dit! 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Det de to andre sa. Og du behøver ikke å gå med på 50/50 automatisk selv om barnet blir tre år. Dette må du avgjøre ut fra hva som er best for barnet da. Han kan ikke kreve det, også retten vil se på barnets beste. Anonymkode: 731e4...20a 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Hallo, kom deg bort. I dette tilfellet blir du ikke i forholdet for barnas del, du STIKKER AV for barnas del. Jeg hadde en mann som begynte å drikke, og slå knyttneven i vegg og bord når han ble sint, kastet ting etter meg, osv. Skremte vettet av både meg og barnet. Jeg tenkte på barnet mitt da jeg kastet ham ut av huset, ikke meg selv. Gjør det du og ❤️ Vi hadde en urolig toåring som slo i barnehagen. Da pappaen flyttet ut endret han seg helt, det var tydelig at pappaens tilstedeværelse uroet ham. Anonymkode: cc057...121 3
Hmmmmmm Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 Flytt for deg og barnas skyld. Alt er bedre en den situasjonen du er i
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Ulrikke skrev (1 time siden): For barnas del så går du! Vis barna at man står opp for seg selv og ikke finner seg i å bli snakket til på den måten. Vis dem at det er greit å være uenige, men at man håndterer det å andre måte enn å kalle hverandre stygge ting! Har vært borti forhold tilsvarende ditt hvor barna begynte å kalle mor skjellsord rundt skolestart. Far gjorde det jo, så de tok bare etter ham. Du vil ikke dit! 100% enig. Du går både for din egen del - og for barnas! Kanskje han ikke vil ha 50/50, om dere er slik en pest og plage for han? Kanskje han bare vil betale... Trist det også. Men ellers må dere gjennom familievernkontoret og du kan ta opp alt dette med hans oppførsel og få god rådgivning der. Med mye alkohol osv så snakker vi vel egentlig at barna ikke er trygge hos han. Så godt mulig det har påvirkning. Men uansett må du UT av dette forholdet - NÅ! Du kan helt sikkert ringe familievernkontoret med en gang og be om hjelp. Anonymkode: 367ec...e20
Nymerïa Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 Du går for barnas del. Har du vitner på at han er full foran barna og ufin? Jeg tror ikke du ønsker å stå i en situasjon hvor det blir ord mot ord om dette. Han kan i verste fall påstå at du finner på det for å nekte han samvær. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 Kaldt opp? Hva er det? Språket i hele innlegget tyder på at du har norsk som tredjespråk, og sannsynligvis har lært norsk i voksen alder. Det er imponerende, jeg har aldri klart å lære mitt tredjespråk så bra. Men prøv å unngå å direkteoversette fra førstespråket ditt, da ender du opp med uttrykk som blir meningsløse på norsk. Anonymkode: cc9f3...c6f
Alauda Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kaldt opp? Hva er det? Språket i hele innlegget tyder på at du har norsk som tredjespråk, og sannsynligvis har lært norsk i voksen alder. Det er imponerende, jeg har aldri klart å lære mitt tredjespråk så bra. Men prøv å unngå å direkteoversette fra førstespråket ditt, da ender du opp med uttrykk som blir meningsløse på norsk. Anonymkode: cc9f3...c6f For en unødvendig kommentar. Det er noen feil i hovedinnlegget, men det er fullt forståelig. Dessuten tyder ikke bruk av "kaldt opp" på en feil direkteoversettelse, snarere tvert i mot, da ville ordvalget vært et helt annet. Det var innlysende at hun mente det fonetisk identiske "kalt opp". Endret 3. november 2021 av Alauda 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 Hei! Du sier han ikke er slem. Men det er slemt å kalle deg stygge ting. Det er ikke bra for ungene å holde sammen med mindre dere har et sunt forhold. I et forhold hvor han drikker slik han gjør og kaller deg stygge ting og du ikke har det bra, så er det ikke et sunt forhold. Og da er det best for barna at dere skiller lag. Ikke bry deg om at noen sier at du ikke får til kjærligheten. De vet ikke om de stygge tingene han har gjort mot deg. Du har bare ett liv. Og du skal leve et lykkelig liv uten en som er stygg mot deg. Dette er ikke kjærlighet. Det er ikke du som har feilet. Du har bare ikke funnet kjærligheten enda ❤️ Anonymkode: a13f4...742
C321 Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 NymeriaRhoynar skrev (8 timer siden): Du går for barnas del. Har du vitner på at han er full foran barna og ufin? Jeg tror ikke du ønsker å stå i en situasjon hvor det blir ord mot ord om dette. Han kan i verste fall påstå at du finner på det for å nekte han samvær. Desverre har jeg bare mitt eldste barn på 11 år som vitne på det.
C321 Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kaldt opp? Hva er det? Språket i hele innlegget tyder på at du har norsk som tredjespråk, og sannsynligvis har lært norsk i voksen alder. Det er imponerende, jeg har aldri klart å lære mitt tredjespråk så bra. Men prøv å unngå å direkteoversette fra førstespråket ditt, da ender du opp med uttrykk som blir meningsløse på norsk. Anonymkode: cc9f3...c6f Jeg er norsk jeg. Har bare veldig dysleksi og svært sliten og rådvill om dagen. Beklager at du må lide deg igjen denne fæle norsken min.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #14 Skrevet 3. november 2021 Ulrikke skrev (9 timer siden): For barnas del så går du! Vis barna at man står opp for seg selv og ikke finner seg i å bli snakket til på den måten. Vis dem at det er greit å være uenige, men at man håndterer det å andre måte enn å kalle hverandre stygge ting! Har vært borti forhold tilsvarende ditt hvor barna begynte å kalle mor skjellsord rundt skolestart. Far gjorde det jo, så de tok bare etter ham. Du vil ikke dit! Dette har jeg også sett. Barna snakker nedsettende til mor fordi far gjør det. So what om du ikke fikk til kjærligheten frem til nå. Du kan prøve igjen senere. Men ta med dine erfaringer og vær tidlig obs på røde flagg. Men før et brudd ville jeg fått han med på en god prat om hvordan dere skal ha det som par. Hva er greit og hva er ikke greit. Klarer eller vil han ikke oppføre seg normalt, så hadde jeg ikke blitt. Er selv sammen med en som hadde en ugrei oppførsel. Men satte ned foten. På mirakuløst vis har han skjerpet seg. Det er slutt på silent treatment og slutt på heftige raserianfall. Så det kan gå. Men han må ville det selv. Anonymkode: af984...837
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 Du tar ansvar for deg selv og barna ved å gå fra en mann som han. Si det til familien din. Og man kan ha det helt fint i en to- roms! Anonymkode: eb486...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå