AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Heisann! Litt usikker om dette blir rett plass og spørre.. jeg har fått innkalling til MR undersøkelse, og har jobb den dagen, jeg må reise til en annen by for dette og arbeidsgiver ber om sykemelding.. syns det er ubehagelig å ringe fastlegen for noe slikt, kan jeg ikke få permisjon fra jobb for eksempel? Anonymkode: d194f...b9e
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Du kan få ulønnet permisjon om det er OK for arbeidsgiver vil jeg tro. Noen arbeidsgivere kan også gi velferdspermisjon for akkurat dette. Men er ikke fastlegen din på helsenorge.no? Da kan du jo sende en melding om dette og evt. få ham/henne til å ringe deg i stedet. Hvis du sliter med angst for telefoner eller noe sånt. Anonymkode: 1a9b4...cf2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heisann! Litt usikker om dette blir rett plass og spørre.. jeg har fått innkalling til MR undersøkelse, og har jobb den dagen, jeg må reise til en annen by for dette og arbeidsgiver ber om sykemelding.. syns det er ubehagelig å ringe fastlegen for noe slikt, kan jeg ikke få permisjon fra jobb for eksempel? Anonymkode: d194f...b9e LOVDATA - Lege- og tannlegebesøk i arbeidstiden Står bl.a (klipper ut en liten del) "Det er derfor nødvendig å se på den enkelte arbeidskontrakt og/eller gjeldende tariffavtale eller andre avtaler i bedriften for å se i hvor stor grad slike korttidsfravær godtas uten trekk i lønn" Anonymkode: 2446b...89f
rebella81 Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Når du skal til spesialist har du krav på fri med lønn ja. Må du reise til en annen by kan du jo si at du bruker en egenmeldingsdag?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heisann! Litt usikker om dette blir rett plass og spørre.. jeg har fått innkalling til MR undersøkelse, og har jobb den dagen, jeg må reise til en annen by for dette og arbeidsgiver ber om sykemelding.. syns det er ubehagelig å ringe fastlegen for noe slikt, kan jeg ikke få permisjon fra jobb for eksempel? Anonymkode: d194f...b9e hva slags bedrift er det du jobber i? er det kommunen f.eks? Anonymkode: 2446b...89f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 Du har rett på fri med lønn når du skal innen spesialisthelsetjenesten Anonymkode: 44241...bca 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har rett på fri med lønn når du skal innen spesialisthelsetjenesten Anonymkode: 44241...bca Ikke iht noen lov. Men enkelte tariffavtaler har dette som gode. Anonymkode: 2b193...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 Bare ta en egenmeldingsdag. Anonymkode: d9775...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå