Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Litt usikker om dette blir rett plass og spørre..

jeg har fått innkalling til MR undersøkelse, og har jobb den dagen, jeg må reise til en annen by for dette og arbeidsgiver ber om sykemelding.. syns det er ubehagelig å ringe fastlegen for noe slikt, kan jeg ikke få permisjon fra jobb for eksempel? 

Anonymkode: d194f...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få ulønnet permisjon om det er OK for arbeidsgiver vil jeg tro. Noen arbeidsgivere kan også gi velferdspermisjon for akkurat dette.

Men er ikke fastlegen din på helsenorge.no? Da kan du jo sende en melding om dette og evt. få ham/henne til å ringe deg i stedet. Hvis du sliter med angst for telefoner eller noe sånt. 

Anonymkode: 1a9b4...cf2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har fått innkalling til MR undersøkelse, og har jobb den dagen, jeg må reise til en annen by for dette og arbeidsgiver ber om sykemelding.. syns det er ubehagelig å ringe fastlegen for noe slikt, kan jeg ikke få permisjon fra jobb for eksempel? 

LOVDATA - Lege- og tannlegebesøk i arbeidstiden

Står bl.a (klipper ut en liten del) "Det er derfor nødvendig å se på den enkelte arbeidskontrakt og/eller gjeldende tariffavtale eller andre avtaler i bedriften for å se i hvor stor grad slike korttidsfravær godtas uten trekk i lønn"

Anonymkode: 2446b...89f

Skrevet

Når du skal til spesialist har du krav på fri med lønn ja. Må du reise til en annen by kan du jo si at du bruker en egenmeldingsdag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva slags bedrift er det du jobber i?
er det kommunen f.eks?

Anonymkode: 2446b...89f

Skrevet

Du har rett på fri med lønn når du skal innen spesialisthelsetjenesten

Anonymkode: 44241...bca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har rett på fri med lønn når du skal innen spesialisthelsetjenesten

Anonymkode: 44241...bca

Ikke iht noen lov. Men enkelte tariffavtaler har dette som gode. 

Anonymkode: 2b193...9e3

• Liker 1
Skrevet

Bare ta en egenmeldingsdag. 

Anonymkode: d9775...f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...