AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Det er jo en kjent sak at kvinner får lettere urinveisinfeksjon pga kortere avstand mellom urinrør og tarmbakterier. Av samme grunn skal de ikke bytte på hull mellom anal og vagina. Hvordan blir dette da mtp menn som har analsex uten kondom? Vil ikke disse også lettere kunne få UVI da?🤔 Har nemlig en ung mannlig kollega som stadig plages med dette. Og det er jo ikke så vanlig blant menn, så bare tankene begynte å fly litt.. Anonymkode: 09716...771
Jr.Garcon Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 (endret) Urinveisinfeksjon er lite utbredt hos menn pga lengden på urinrøret - skal mer til for at bakteriene når urinrøret. Det er samme biologi hos mannen også ved analsex, så det skal mye til for at bakteriene kommer seg langt nok opp, men det kan selvfølgelig forekomme. Det er typ 15 andre sykdommer og tilstander som kan gi menn urinveisinfeksjon og spesielt tilbakevendende urinveisinfeksjon, så personen bør jo uansett utredes av en lege. Endret 3. november 2021 av Jr.Garcon 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Kan hende han bare generelt ikke er flink å vaske seg. Eller han har liten penis. Eller som du sier, mye analsex, men går ikke å tisser etterpå. Anonymkode: 255af...a5c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Selvfølgelig vil det gi økt risiko. Det går jo imot alle hygieniske prinsipper. Anonymkode: 76c04...a14
draug 75 Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Jeg finner det ikke igjen, men jeg mener å ha sett en sak om at menn som hadde analsex (aktive) hadde en viss overrepresentasjon mhp. urinvegsinfeksjoner. Men jeg klarer ikke helt å skjønne at det skulle være "nødvendig." Imidlertid ville ikke "oi han der puler mye ræv" vært min første tanke om en fyr som sliter mye med uvi. 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan blir dette da mtp menn som har analsex uten kondom? Vil ikke disse også lettere kunne få UVI da?🤔 Svaret er ja, og det er smertefullt! Det er ille med UVI for kvinner, men et helvete for menn. Bruker ofte kondom etter å ha opplevd dette selv i forbindelse med analsex Anonymkode: ec068...61f
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er jo en kjent sak at kvinner får lettere urinveisinfeksjon pga kortere avstand mellom urinrør og tarmbakterier. Av samme grunn skal de ikke bytte på hull mellom anal og vagina. Hvordan blir dette da mtp menn som har analsex uten kondom? Vil ikke disse også lettere kunne få UVI da?🤔 Har nemlig en ung mannlig kollega som stadig plages med dette. Og det er jo ikke så vanlig blant menn, så bare tankene begynte å fly litt.. Anonymkode: 09716...771 har han testa seg for klamydia og kjønnssykdommer? Anonymkode: 38edd...0e0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #8 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Svaret er ja, og det er smertefullt! Det er ille med UVI for kvinner, men et helvete for menn. Bruker ofte kondom etter å ha opplevd dette selv i forbindelse med analsex Anonymkode: ec068...61f Ser en annen skriver det ikke har sammenheng pga lengden på urinrøret… Men stoler på svaret fra en med erfaring;) Vet han jeg nevnte praktiserer mye analsex uten fast partner. Anonymkode: 09716...771
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): har han testa seg for klamydia og kjønnssykdommer? Anonymkode: 38edd...0e0 Han er inn og ut av sykehuset med gjentatte infeksjoner, men han har (forståelig nok;) ikke nevnt noe om kjønnssykdommer. Regner ihvertfall med han har blitt testet for det. Anonymkode: 09716...771
SlemUlv Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han er inn og ut av sykehuset med gjentatte infeksjoner, men han har (forståelig nok;) ikke nevnt noe om kjønnssykdommer. Regner ihvertfall med han har blitt testet for det. Anonymkode: 09716...771 Det at han havner på sykehus pågrunn av uvi, er interessant. Siden dette behandles med antibiotika, fra fastlege eller legevakt. Og man havner ikke på sykehuset, før det blir nyrebekkenbetennelse. Dette kan vise at den er kronisk, og ikke trenger å komme av analsex. Og bare fordi en person på kg, sier at de fikk det av analsex, detyr ikke det at personen i op fill det fra det.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 SlemUlv skrev (39 minutter siden): Og man havner ikke på sykehuset, før det blir nyrebekkenbetennelse. Stemmer det. Og det var faktisk det jeg fikk etter ubeskyttet anal. Nå er ikke jeg lege, men såvidt jeg vet er nyrebekkenbetennelse en betennelse som har kommet seg enda lenger opp i systemet. Jeg skal ikke diagnostisere eller moralisere, men det kan være greit å være klar over at det er en viss risiko for det. Og det var såpass smertefullt at jeg kastet opp... Anonymkode: ec068...61f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå