Gå til innhold

Ville du stusset over at dama var 10 år eldre enn mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde du hevet øyenbrynet over en aldersforskjell på rundt 10 år? La oss si at dama er f. eks 36 og mannen 26. 

Anonymkode: 2b747...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner 2 par, der er det 12- og 14års forskjell og damene er eldre enn menn.

Helt greit. Det er ikke min sak og jeg dømmer ikke noen for de valgene de tar. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker ikke noe over alderen. Så lenge de har det bra sammen og det er det viktigste.❤️ Alder er bare ett tall.

• Liker 4
Skrevet

Nei. Ikke så lenge begge er over midten av 20 årene. Hadde stilt seg annerledes dersom hun var 26, og han 16. Det er fremdeles et barn.

Anonymkode: 1774f...c32

• Liker 13
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hadde du hevet øyenbrynet over en aldersforskjell på rundt 10 år? La oss si at dama er f. eks 36 og mannen 26. 

Ja. En nesten 40 år gammel dame med en som fortsatt er i tyveårene, da stusser jeg. 

Stusser også av en 40 år gammel mann med ei dame på 26 bare så det er sagt. Dog stusser jeg litt mindre - det er langt flere menn som fortsatt er 20 år i hodet. Med tanke på å få barn så er aldersmatchen bedre. Jeg har også mer forståelse for at en eventuelt attraktiv- trygg -velstående kar på 36-40, kan være interessant for en dame på 25+ som ønsker barn og trygghet. 

Men for all del, det er seff ikke sånn whatdafuck sært. 

Endret av Jr.Garcon
Skrevet

Jeg kjenner et gift par hvor han akkurat har fyllt 30 år og hun blir 55 om ikke lenge. Eldste sønnen hennes er bare et par år yngre enn sin stefar. Hele det opplegget virker merkelig for meg. Spesielt når han hele tiden oppfører seg som en brauten 18 åring uten noe form for innsikt. Skjønner ikke hva hun ser i han...

Anonymkode: efd77...74b

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun frarøver han muligheten til å få barn, er det svært egoistisk. 

Anonymkode: 72de2...185

Skrevet
Jr.Garcon skrev (1 time siden):

Ja. En nesten 40 år gammel dame med en som fortsatt er i tyveårene, da stusser jeg. 

Stusser også av en 40 år gammel mann med ei dame på 26 bare så det er sagt. Dog stusser jeg litt mindre - det er langt flere menn som fortsatt er 20 år i hodet. Med tanke på å få barn så er aldersmatchen bedre. Jeg har også mer forståelse for at en eventuelt attraktiv- trygg -velstående kar på 36-40, kan være interessant for en dame på 25+ som ønsker barn og trygghet. 

Så mannens alder rundes ned, og kvinnens alder rundes opp i forhold?

Den var ny.

Anonymkode: 1774f...c32

• Liker 17
Skrevet (endret)

Ja. Det stusser jeg over.

Er åpenbart ekte kjærlighet, eller en mann som ikke klarte å finne noe bedre.

Er mer naturlig å være med en 10 år yngre dame. Ungdom er kvinnens mest attraktive ressurs for oss menn. Noe man ser i hvordan de mennene (millionærer, kjendiser, musikkstjerner) som har 'fritt valg' velger.

Endret av Maskulino
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det ville jeg i de fleste situasjoner. Og dette er helt spesifikt knyttet til sannsynligheten for å få barn.

Mer enn hver fjerde kvinne er infertil allerede ved fylte 40, og derfra går grafen bratt oppover. Samtidig er de færreste menn ferdige med å få barn innen midten av 20-årene. Og de aller fleste par ønsker å være sammen en stund, rett og slett bli litt "kjent", før de begynner å verpe.

Kort sagt, de fleste menn vil ha barn, men ikke før de når en viss alder. Da blir det fort litt kort tid til rådighet om hun skal være 10 år eldre enn ham.

Men for all del, folk gjør som de vil for min del. Håper bare de har tenkt seg om.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

nei begge er voksen

Anonymkode: c4ac0...89a

• Liker 5
Skrevet

Nei, stusser ikke over det. Har selv vært i et halvlangt forhold med ei som var 9 år eldre enn meg, var ikke alderen som gjorde at det ikke varte.

• Liker 4
Skrevet

Nei. Det stusser jeg ikke. Kjenner et par der hun er tolv år eldre. Hun i slutten av tredveårene, han i slutten av tyveårene. De har det utrolig fint og gøy sammen.

Anonymkode: 483d3...c8a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, ville tenkt "de har dårlig tid på å få barn"

Anonymkode: 19b73...8b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis hun frarøver han muligheten til å få barn, er det svært egoistisk. 

Anonymkode: 72de2...185

Det er jo opp til dem og finne ut av. Jeg regner ikke med at mannen blir tvunget inn i et forhold. 

Jeg er 35 og mannen er 24. Jeg har tre barn fra før og er nå ferdig med barn. Det vet han. Men han velger likevel og bli med meg. Såpass kommunikasjon regner jeg med de fleste har, for sånne ting er viktige og ta opp. 

Anonymkode: e170e...2ab

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er jo kanskje lurt? Menn dør før kvinner, så slipper kvinnen å sitte igjen i tiår etter at mannen har dødd. 

Har også ei venninne i 30-årene som fant seg en i 20-åra. Hun har ikke barn og vil ikke ha barn, og han vil heller ikke det og har sterilisert seg. De trives så godt sammen, og det er veldig fint :)

Anonymkode: 79469...60c

• Liker 5
Skrevet
5 hours ago, Jr.Garcon said:

Man er ikke 20år i hodet bare fordi kvinner på 25 er mer attraktive enn kvinner på 40.

Og hva blander man barn oppi dette for? For menn på 40+ er de kanskje ferdig å få barn og setter heller pris på en ung og sprudlende dame som er seksuelt og fysisk tiltrekkende enn en eldre dame. Og de jentene i tjueårene velger ikke menn på 40+ pga barn, men fordi de er menn, de kan gi de kvalitetsex, og en morsom opplevelse før de evt finner seg en nærmere i alder og slår seg ned med.

Anonymkode: 7b2d4...c0d

Skrevet

Jeg er nesten ti år eldre enn mannen min. 

Ingen tenker over det, de gangene mannen min kødder med det, setter jeg ham bare på plass. Han vet like godt som meg at jeg bærer min alder mye bedre enn det han gjør, de fleste som ikke kjenner oss, tror det er jeg som er yngst av oss to. 

Og ellers merker vi ingenting til aldersforskjellen, det jeg merker det best på, er at ungene hans er mye yngre enn mine. 

Anonymkode: cded5...b99

• Liker 1
Skrevet

Jeg stusser ikke over alder, men stusser over at noen mener det automatisk tar fra mannen mulighet til barn...

Velger man en partner som av en eller annen grunn ikke skal ha barn, om det er alder, sykdom eller hva som helst, så har man valgt kjærlighet over barn, det får da være dem sitt valg! Jeg blir så provosert av å lese om at alle tror vi uten barn savner dette, er ulykkelig uten, er fratatt muligheten og alle andre idiotiske ideer om at det ikke kan være vårt eget valg! Det er faktisk veldig mange som ikke vil ha barn, helt og fullstendig frivillig, ett aktivt valg man har tatt, og er fornøyd med, og som ikke gjør livet mindre komplett enn andre som tar ett valg. Slutt å anta at alle vil ha barn!!! Jeg som evig barnløs fratar ikke en potensiell partner som som helst!

Anonymkode: 0593d...3d5

• Liker 8
Skrevet

Nei, stusser ikke. Det er like naturlig og normalt som motsatt. Selv om det er mindre vanlig. 

Kjenner to par hvor han er 9-12 år yngre enn dama. Ingenting rart ved det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...