PÅ Bærtur Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Hei 1 sept til 18 okt gikk jeg ned 5,5 kg 19 okt til i dag, har jeg max gått ned 1 kg teller kalorier,veier mat, spiser sunt og holder meg i aktivitet holder meg minst 500 kcal under beregnet kaloribehov, hver eneste dag. hva gjør jeg feil.. noen gode råd? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Har du regnet ut ditt kaloribehov etter din nye vekt? Anonymkode: 73557...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 PÅ Bærtur skrev (33 minutter siden): Hei 1 sept til 18 okt gikk jeg ned 5,5 kg 19 okt til i dag, har jeg max gått ned 1 kg teller kalorier,veier mat, spiser sunt og holder meg i aktivitet holder meg minst 500 kcal under beregnet kaloribehov, hver eneste dag. hva gjør jeg feil.. noen gode råd? Og der har du grunnen. Kroppen tilpasser seg det nye inntaket, og skrur ned forbrenningen deretter. Anonymkode: ebfee...983 3
Gjest Albbas Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 1 kg på to uker er jo kjempebra? De første ukene mistet du nok noe vann, det er vanlig å gå mye ned da, og at det så avtar litt.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Husk at i starten mister man hovedsakelig vann og glycogen samt mindre variasjoner pga salt, koffein, stress osv. 1kg siden 19. oktober er veldig bra og mest sannsynlig en mer reell fart fremover. Så må du også huske at når man går ned i vekt vil det komme vedlikeholdsperioder, selv i kaloriunderskudd, fordi kroppen ikke er like lineær som matte. Bare stå på og fortsett med det du gjør så vil kroppen følge etter. Anonymkode: a6cf7...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 Det har ikke stoppet opp. Det går bare saktere og det er helt normalt Anonymkode: 38986...165 2
PÅ Bærtur Skrevet 4. november 2021 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 2.52): Har du regnet ut ditt kaloribehov etter din nye vekt? Anonymkode: 73557...0ef Ja , det har jeg...
PÅ Bærtur Skrevet 4. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Husk at i starten mister man hovedsakelig vann og glycogen samt mindre variasjoner pga salt, koffein, stress osv. 1kg siden 19. oktober er veldig bra og mest sannsynlig en mer reell fart fremover. Så må du også huske at når man går ned i vekt vil det komme vedlikeholdsperioder, selv i kaloriunderskudd, fordi kroppen ikke er like lineær som matte. Bare stå på og fortsett med det du gjør så vil kroppen følge etter. Anonymkode: a6cf7...e3c Ok takk første gang jeg slanker meg... gikk opp 12 kg pga medisiner jeg tok over 3 måneder... så vil ha de kiloene bort
Ny Bruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 5 kg på 6 uker er ekstremt!!! 1 kg på 2 uker er mye, men også helt perfekt. 2
Fru-Krok Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Helt vanlig å havne på platå, kroppen går i litt krisemodus og motsetter seg vekttapet, lett å miste motet og gi opp, men bare fortsett. Jeg har gått ned nesten 50 kg og har hatt mange platå på veien, en periode sto jeg fast i flere uker, men pludselig løsna det og flere kilo forsvant på kort tid. Dersom du har kontroll på kalori inntaket, så ikke bli fristet til redusere til altfor lavt inntak.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 2 hours ago, Fru-Krok said: Helt vanlig å havne på platå, kroppen går i litt krisemodus og motsetter seg vekttapet, lett å miste motet og gi opp, men bare fortsett. Jeg har gått ned nesten 50 kg og har hatt mange platå på veien, en periode sto jeg fast i flere uker, men pludselig løsna det og flere kilo forsvant på kort tid. Dersom du har kontroll på kalori inntaket, så ikke bli fristet til redusere til altfor lavt inntak. Halv kilo i uka er ikke noe platå... Anonymkode: 00434...7aa 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #12 Skrevet 4. november 2021 Har du en spisedag innimellom der du spiser det du vil? Min erfaring er at det er lurt å overraske kroppen innimellom enten det gjelder mat, eller trening, for å få framgang. Anonymkode: a7d50...c14 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #13 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har du en spisedag innimellom der du spiser det du vil? Min erfaring er at det er lurt å overraske kroppen innimellom enten det gjelder mat, eller trening, for å få framgang. Anonymkode: a7d50...c14 Ikke etter så kort tid. Anonymkode: a6cf7...e3c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #14 Skrevet 4. november 2021 Heeelt normalt. Jeg har gått ned totalt 37 kg på nesten 1 1/2 år. Men i perioder har det stått stille i hele 2-3 mndr før jeg har begynt å gå nedover igjen. I snitt har jeg gått ned 0,5 i uka. Viktig å tenke langsiktig også, å ikke gi opp. Anonymkode: fd0d5...65a 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke etter så kort tid. Anonymkode: a6cf7...e3c Joda det er lurt å overraske kroppen hele tiden. Anonymkode: a7d50...c14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Ca 250 gram i uka er normalt å gå ned under en slankekur. Så du ligger på normalt nivå nå. Anonymkode: 7aaf8...591
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 Hvis du ligger 500 kalorier under daglig kaloribehov, skal du gå ned et halvt kilo i uka. Ett kilo er ca. 7000 kalorier, altså 3500 kalorier i uka, altså 500 kalorier i underskudd per dag. Du er akkurat der du skal være, det går bare fortere i starten på grunn av vannvekt. Det vil også komme platåer hvor det stopper helt opp, ofte i et par uker. Det betyr ikke at du ikke går ned i fettprosent, men at kroppen forsøker å holde på vann for alt det er verdt. Anbefaler å lese litt mer om vektnedgang slik at du ikke blir skuffet når ting går akkurat som det skal Anonymkode: 3baab...77f 1
PÅ Bærtur Skrevet 4. november 2021 Forfatter #18 Skrevet 4. november 2021 Ny Bruker skrev (13 timer siden): 5 kg på 6 uker er ekstremt!!! 1 kg på 2 uker er mye, men også helt perfekt. Har skjønt det nå😁😁 bare jeg som setter store forventninger... men godt det er normalt da..
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #19 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Joda det er lurt å overraske kroppen hele tiden. Anonymkode: a7d50...c14 Ikke egentlig. Hvis du for fort og for ofte setter opp en «overraskelse» for kroppen, en såkalt fridag, så går fort vinninga opp i spinninga. Det tar mye lengre tid å være 10 000 kcal i minus enn i pluss. Det er heller ikke forskningsbevist at dette er nødvendig før etter et langt platå med stort kaloriunderskudd. Anonymkode: a6cf7...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå