AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Jeg spiser ofte kikerter ved siden av kylling eller fisk, men jeg synes de smaker litt lite i seg selv. Noen tips til krydder eller noe som kan sette litt ekstra smak på dem? Jeg bruker tørre som jeg koker selv, ikke hermetiske Anonymkode: 8fcea...032
Kroko-dil-o Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Salt, pepper og litt olivenolje må i hvert fall til. Det er også godt med litt hvitløk og/eller chili hvis man liker det. Du kan også lage en liten bønnesalat med det over + løk eller purre, litt oliven og litt gulrot eller en annen fast grønnsak som du liker. Du kan bruke hva som helst, men du bør alltid ha litt salt og olivenolje. 1
St. Hans Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Jeg liker godt kikerter med tacokrydder. Det vil si like deler paprika, spisskummen og koriander, litt mindre chili og salt.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Jeg steker dem i stekepanne, så har jeg over paprikakrydder, næringsgjær og havsaltsalt eller pommes frittes-krydder og en dæsj olje og steker videre. Eller jeg krydrer dem som i denne oppskrifta: https://www.vegetarbloggen.no/2015/06/01/kikert-og-potettaco/ Anonymkode: a29e4...8e2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Jeg bruker en del kikerter i gryter, men jeg ville nok aldri hatt kokte, ukrydrete kikerter som tilbehør til kjøtt og enda mindre til fisk (virker veldig ufriskt). Hvorfor velger du dette tilbehøret når du ikke synes det smaker noe? Anonymkode: 668c3...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 St. Hans skrev (11 timer siden): Jeg liker godt kikerter med tacokrydder. Det vil si like deler paprika, spisskummen og koriander, litt mindre chili og salt. neppe særlig godt til fisk. Anonymkode: 668c3...bc8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Jeg steker kikertene med næringsgjær, soyasaus, pepper og hvitløk, blir alltid supergodt! Anonymkode: 476b4...992
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 Jeg steker dem (etter jeg har kokt om jeg brukt rå) med hvitløk, paprikapulver, litt spisskummen og salt og pepper. Så tar jeg på litt fetaost, fersk bladpersille og olivenolje. Supergodt! Anonymkode: af36d...8ef
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Lager chana masala eller har dem i en spicy saus. Bruker dem mye i gryter. Lager hummus. Steker dem sammen med spisskummen, koriander og røkt paprika. Har dem i salater og krydrer gjerne med de krydrene da også. Bruker også ferske urter som bladpersille eller koriander. Anonymkode: 162f0...9b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå