Gå til innhold

Hvordan gifte meg lettest mulig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forlovet og vil gjerne gifte meg snart,men vil ikke ha selskap, gjester,eller forlovede. Skulle gjerne bare gifta meg med BankID 🤣 noen råd til en jente som ikke ønsker oppmerksomhet? 

Anonymkode: 3cb23...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du trenger; prøveattest. mann. to vitner. bestilt dag på tinghuset. tar deg omtrent en time. til lykke! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er prest, og det kan gjøres nesten hvor og hvordan man vil. Ingen andre enn vitner, ute,  hjemme...

Anonymkode: 62df6...d12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mannen min er prest, og det kan gjøres nesten hvor og hvordan man vil. Ingen andre enn vitner, ute,  hjemme...

Anonymkode: 62df6...d12

Jeg vil ikke ha vitner heller 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke ha vitner heller 🤣

Når man gifter seg må man ha ett par vitner, hvis ikke så er det ikke fullbyrdet :) 
Så det må man faktisk. 

Tror det er maks 2-4 vitner man trenger, uavhengig om dette blir gjort i rettsal, kirke, hjemme eller utendørs. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forlovere og vitner er et krav, så det må du ha. Forlover kan være vitne også. 

Anonymkode: 7b1c8...d40

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitner/forlovere kan være «hvem som helst». Trenger ikke ta noen som står dere nær akkurat. Så lenge de kan fylle ut skjemaet og møte opp. 

Anonymkode: ccea5...4a1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Forlovere og vitner er et krav, så det må du ha. Forlover kan være vitne også. 

Anonymkode: 7b1c8...d40

Man trenger ikke ha forlovere. Vitner er nok. Og som andre har sagt, det kan være noen i gangen. På rådhuset fikser man det der.

Anonymkode: 986c5...b50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil forloveden din da? Dere er tross alt to. Det letteste er vel å bli viet på rådhuset, ta med et vennepar eller foreldre som vitner. Ferdig på et kvarter.

Anonymkode: 990bd...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva vil forloveden din da? Dere er tross alt to. Det letteste er vel å bli viet på rådhuset, ta med et vennepar eller foreldre som vitner. Ferdig på et kvarter.

Anonymkode: 990bd...94e

Vi gjorde det sånn, papirarbeidet i forkant tok mer tid enn selve vielsen. Foreldrene mine var vitner (han har kuttet kontakten med sine foreldre). 

Anonymkode: 26a15...090

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er forlovet og vil gjerne gifte meg snart,men vil ikke ha selskap, gjester,eller forlovede. Skulle gjerne bare gifta meg med BankID 🤣 noen råd til en jente som ikke ønsker oppmerksomhet? 

dere booker time på rådhuset. Dere trenger forlivere som kan signere forlovererklæring. De kan enten bli med som vitner eller de på rådhuset ordner med vitner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratis på onsdager 🙂

Anonymkode: f825d...2d8

er vel alltid gratis?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man trenger ikke ha forlovere. Vitner er nok. Og som andre har sagt, det kan være noen i gangen. På rådhuset fikser man det der.

jo man må ha noen til å signere forlovererklæring for at de skal få prøvingsattesten

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (4 timer siden):

Når man gifter seg må man ha ett par vitner, hvis ikke så er det ikke fullbyrdet :) 
Så det må man faktisk. 

Tror det er maks 2-4 vitner man trenger, uavhengig om dette blir gjort i rettsal, kirke, hjemme eller utendørs. 

hvorfor skal man trenge fler enn to??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du må nok ha vitner, to stykk! Som fotograf har jeg vært vitne et par ganger, der de har hatt kun 1 vitne.

Du trenger også heller ikke være på rådhuset, du kan velge der du vil! Ta det på en plass dere elsker, vekk fra alle andre, og ta en piknik med vin for å feire alene etterpå om dere det vil. 

Anonymkode: 029dd...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja du må nok ha vitner, to stykk! Som fotograf har jeg vært vitne et par ganger, der de har hatt kun 1 vitne.

Du trenger også heller ikke være på rådhuset, du kan velge der du vil! Ta det på en plass dere elsker, vekk fra alle andre, og ta en piknik med vin for å feire alene etterpå om dere det vil. 

Anonymkode: 029dd...16d

krever mer planlegging da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje å reise til øst-europa eller sør-europa bidrar bedre. 

Anonymkode: e276d...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/3/2021 at 1:58 PM, AnonymBruker said:

Jo, du må ga forlovere til å signere papirer i forkant 

Anonymkode: 0f28a...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...