Gå til innhold

Hva er det beste med å være slank, synes du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 31 og har ikke vært slank siden slutten av tenåra (og selv da trodde jeg ikke på at jeg var slank). Så jeg vet ikke hvordan det er å være slank, egentlig. Lurer på hva folk synes er den viktigste fordelen med å være/holde seg slank? Eller hva er den ene tingen som motiverer deg mest til å gjøre en innsats for å holde vekta (i den grad du må gjøre noe som helst for det, da).

Dette er absolutt ikke ment å være en fetthets-tråd, så hold det mildt er dere greie😊

Anonymkode: 8f99f...233

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å trivs i egen kropp. Kle meg i det jeg vil uten å tenke på områder jeg vil "skjule" (har hatt noen kiloer ekstra, og da var det alltid styr med klær. Passe på å skjule magen ect). Være lett og spretten i kroppen. Leddene mine har det bra uten at jeg påfører dem masse ekstra belastning (tanten min som har fedme har skiftet ut omtrent alle ledd som er i underkroppen). Å slippe bekymringer over helse og overvekt. 

Min erfaring (husk at dette er personlig) er at jeg føler meg så mye bedre fysisk og psykisk når jeg er slank, Har aldri vært så kroppsfiksert som da jeg var litt overvektig. Jeg slapper av og nyter livet når jeg er slank. 

Anonymkode: efcc1...6ad

• Liker 36
Skrevet

Er lett på tå, lett å komme seg opp av sofaen (forestiller meg at med ti ekstra kg er ikke det så lett, og da vil det bare balle på seg) og man ser og føles sunnere og penere ut… 

Skrevet

Glemte en viktig ting: Å holde seg slank betyr at man slipper slitsomme slankekurer. Jeg var miserabel da jeg var overvektig, og miserabel da jeg slanket meg. Men å holde vekten krever lite. Gjør bare små grep med en gang buksene strammer nå. 

Anonymkode: efcc1...6ad

• Liker 13
Skrevet

Det gjør at min estimerte levetid øker

• Liker 19
Skrevet

Å være lett til beins. Det koster lite å gå eller løpe når man ikke drar rundt på ekstra daukjøtt.

Anonymkode: 17b59...47d

• Liker 17
Skrevet

Kunne kjøpe klær mest etter hva jeg liker, uten å tenke så mye på passform. Når jeg var 10 kg + tyngre, så var det mer å finne klær som så fin ut på kroppen min, mens nå kjøper jeg det jeg liker i større grad. 

Anonymkode: d19c1...ddd

• Liker 18
Skrevet
altflyter skrev (4 minutter siden):

Deprimerende utsagn :(

Anonymkode: 12df8...c19

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deprimerende utsagn :(

Anonymkode: 12df8...c19

Det er likefullt den største fordelen. Det er sunt rett og slett og forebygger helseplager

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva er den ene tingen som motiverer deg mest til å gjøre en innsats for å holde vekta (i den grad du må gjøre noe som helst for det, da).

Jeg spiser som en 🐎 for å ikke bli for mager

Anonymkode: 7e0f5...718

• Liker 1
Skrevet

at jeg føler meg så lett og rask, føles som jeg kan løpe og hoppe og klatre overalt, pullups som ingenting, jeg kan bevege meg fritt uten å dulte borti meg selv, og jeg kan kle meg i hva som helst uten å føle at jeg ønsker å skjule eller kamuflere noe. 

Føler meg også finere.

Anonymkode: dd0f8...f8b

• Liker 12
Skrevet

Bruker mindre penger på mat og nye klær. Lett å være aktiv. 

• Liker 3
Skrevet

Greit å vite at man ikke risikerer livsstilssykdommer i like stor grad (men jeg er allerede kronisk syk, det kan man fint være som slank). I tillegg er det kjekt at de aller fleste typer klesplagg passer fint.

Har akkurat gått ned fra bmi 24,5 til 21,5, og selv om det er under 10 kg merker jeg at jeg er lettere og at tettsittende plagg ser pene ut på igjen. Jeg blir mindre bevisst på kroppen rett og slett.

Jeg er motivert til å holde vekta fordi det var ikke gøy å slanke seg. Det er jo noe styr, men jeg er glad jeg gjorde det :) har holdt vekta i 5 mnd nå, ikke noe problem til nå. Veier meg et par ganger i mnd til det har gått noen mnd til, så legger jeg nok vekk vekta. Liker ikke å veie meg ofte.

Anonymkode: 8b940...632

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg spiser som en 🐎 for å ikke bli for mager

Anonymkode: 7e0f5...718

Ja okei, men det svarer ikke på spørsmålet. Hva er det beste med å være slank istedet for tynn da?🤷‍♀️

Anonymkode: 8f99f...233

Skrevet

Jeg føler meg mer som meg selv.

Uten all paddingen.

Det føles ikke dvaskt lenger.

Og selvfølgelig at jeg er mer attraktiv for mannen min♥️

Anonymkode: 604ce...ed5

• Liker 11
Skrevet

For min del er det beste å kunne gå i alle klesbutikker og finne klær som passer! Det å kunne tenke på hva slags klær jeg må bruke for å skjule/fremheve det og det området på kroppen.. 

Anonymkode: d4322...580

• Liker 6
Skrevet

God plass i fly og kommer enkelt inn i avlukker på toalett hvor døra går innover. Tror alderdommen blir enklere med mindre vondt i kroppen. Blir ikke så sliten av å røre meg og er dermed mer aktiv. 

• Liker 5
Skrevet
altflyter skrev (16 timer siden):

Oi  Da har du ikke opplevd hvor tungt det kan være å slite med fedme! Hvis dette er den største fordelen du ser med å være slank .

Anonymkode: 4eade...89a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi  Da har du ikke opplevd hvor tungt det kan være å slite med fedme! Hvis dette er den største fordelen du ser med å være slank .

Hvorfor forteller du fremmede at det de mener er feil? Det er jævlig arrogant.

Anonymkode: 9faba...4da

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor forteller du fremmede at det de mener er feil? Det er jævlig arrogant.

Anonymkode: 9faba...4da

OK. Men da har du heldigvis aldri slitt med fedme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...