Gå til innhold

Venner/bekjente som ikke møter opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du erfaring med venner eller nære bekjente, som uteblir fra avtaler eller ofte kommer for sent, uten å gi beskjed eller komme med dårlige begrunnelser? Hvordan taklet du i så fall det? 

Anonymkode: 17d31...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ann på: om personen generelt har problem med avtaler og tider så er det bare sånn. Er det nesten bare avtaler med deg det gjelder så går det ann å ta det litt personlig. 

Kjenner en sånn, og kaster ikke bort mye tid på å vente på vedkommende. Har da en plan B for annet å gjøre. Den personen blir ikke invitert til noe viktig sånn at det ikke blir noe tap om han uteblir. 

Anonymkode: f187d...fb0

• Liker 1
Skrevet

Dropper dem.

Anonymkode: 16e2a...fe4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 23.20):

Det kommer ann på: om personen generelt har problem med avtaler og tider så er det bare sånn. Er det nesten bare avtaler med deg det gjelder så går det ann å ta det litt personlig. 

Kjenner en sånn, og kaster ikke bort mye tid på å vente på vedkommende. Har da en plan B for annet å gjøre. Den personen blir ikke invitert til noe viktig sånn at det ikke blir noe tap om han uteblir. 

Anonymkode: f187d...fb0

Takker for svar! Synes du ga en god beskrivelse her. 

Anonymkode: 17d31...f0d

Skrevet

Om noen hadde uteblitt fra en avtale uten å gitt beskjed hadde jeg blitt sur og tatt det opp med vedkommende. Forsentkomming kommer helt an på. Er det 10-15 min går det greit, går det over den tiden så ringer jeg og hører hvor de blir av. Svarer de ikke, og ringer heller ikke tilbake etter rundt 5 min, finner jeg på noe annet å gjøre.

Om vedkommende kommer med deg jeg anser som en dårlig unnskyldning for å avlyse en avtale, eller komme for sent, tenker jeg at det da sannsynligvis handler om noe annet vedkommende ikke er trygg nok på meg til å fortelle den egentlige grunnen. Og det er helt greit. Vi vet aldri hva andre sliter med.. 

Anonymkode: cd064...5be

Skrevet

Å utebli uten å si ifra er ikke greit i det hele tatt synes jeg. Særlig ikke om det gjentar seg. Tror jeg hadde faset ut personen. Eller tatt det opp direkte at jeg synes det gjør det vanskelig å treffes. 

Skrevet

Har ikke opplevd at de ikke dukker opp men hadde en gang en venninne og to som var kronisk seint ute alltid. Men de var verdt å vente på så da var jeg som regel forberedt på det. 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...