AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Tenker generelt. Fungerer det greit, eller byr det på mye utfordringer? Anonymkode: 51d24...52b
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Kommer jo an på hva slags rus det er. Mange i dag blir jo stemplet som misbrukere fordi de røyker tjall. Samtidig som en som drikker vin flere ganger i uken ikke har noe problem. for min egen del så har ikke (eget) rusbruk noe å si da det er et tilbakelagt kapitel. Jeg har røyket mye men også stått på byen å dratt pulver når en var dritings, men nå drikker jeg ikke heller (eller går på byen). Hovedpoenget et at det er flere faktorer. Var det festbruk eller hverdagsbruk, hva slags rus og ikke minst hva slags personlighet man har. Jeg kjenner kjempe bra mennesker som ingen ville trodd kunne bruke litt, og jeg kjenner drittsekker som det ikke er noe håp for. Men det gjør jeg blant nyktre folk også. her vil folk som har møtt på drittsekker si løp pga de selv har dårlig erfaring uten å ta med at de sto selv for relasjonen og andre som si det har gått bra. Dvs ingen fasit. Du må se på personlighet, hva slags rus og endringsvilje. Anonymkode: 5e931...a78 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Jeg er den avhengige og spurte kjæresten. Han sa det er uproblematisk, men jeg ville heller tenkt litt på hvordan det er å leve med det som er årsaken til avhengigheten. Det er en annen sak. Anonymkode: b8d4e...80d 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Det er vel som å leve med andre mennesker? Mange som har hatt rusmisbruk enten av alkohol eller andre rusmidler velger ofte å kutte all rus. Altså at de ikke drikker alkohol i det hele tatt, fordi de har slitt med det tidligere eller at alkohol gir dårlig dømmekraft og man tyr fortere til andre rusmidler når man er brisen/full. Ingenting galt i å leve med noen som er avholds selvfølgelig. Anonymkode: e297b...c42
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 Jeg kjenner to eks rusmisbrukere. De har vært av rusen i flere år. Likevel så er det en del utfordringer som henger igjen. Psyken, boforhold, de er ufør/evt hopper fra jobb til jobb...får fyken fordi de ikke greier forholde seg til autoriteter, har omvendt døgnrytme, feil prioritert pengebruk, generelt sliter de i livet og har lav boevne. En interessant gjeng venner, hvorav noen fortsatt driver med rus. Men ikke alle eks brukere er like. Anonymkode: afec7...058 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå