Gå til innhold

Har du EN stor drøm? Jeg får vondt i magen av min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle drømmer og det er en del av det å være mennesker.

Jeg har alltid hatt lyst til å flytte til USA , ja jeg vet det høres klisje ut. Alle som jakter på den amerikanske drømmen...
I alle år har jeg slitt med å føle tilhørighet i Norge, siden jeg er oppvokst i fosterhjem har jeg aldri hatt noe fast sted å føle tilhørighet til. 
Min biologiske pappa var reisende og reiste over hele verden, min biologiske mamma er bosatt i nord. Men de har begge flyttet rundt omkring i Norge og utlandet. Begge er norske.

Dette har gjort at jeg ikke har hatt et fast bosted før jeg ble voksen og møtte min ektemann. Selv om min mann ikke ønsker å flytte og vi har begge faste gode jobber her, enebolig og godt nettverk/familie har jeg likevel en streng trang til å ville flytte til USA. Har vært her to ganger, en gang i Las Vegas og en gang i Texas. Denne trangen kom lenge før jeg besøket landet. Av en merkelig grunn blir jeg fascinert av kultur, menneskene, naturen, klimaet og alt annet som hører med. Jeg har lest meg opp og ned om landet, kultur, sett på dokumentarer, gjort reaserch og undersøkt boligmarkedet der borte. Dessverre har ikke dette latt seg gjøre da mannen min ikke ønsker å flytte/samtidig som jeg vet hvor ufattelig vanskelig det er å få amerikansk statsborgerskap. Det er jo ikke bare å flytte med to barn og mann på slep til USA uten å ha mulighet til å bli værende i lenger enn 3-6 mnd. 

Men bare tanken på drømmen om å flytte til USA gjør meg gal, det gir meg sommerfugler i magen. Og en dag HÅPER jeg at vi bare kan selge huset og reise! 

Har du hatt en stor drøm? Så stor at det gjør deg ør ved tanken?

Anonymkode: adcba...b8d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:):):) 

Skrevet

Jeg drømmer om å bli frisk av en jævlig kronisk sykdom.

Anonymkode: e4f34...d41

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Samme her. 

Et par miller i lotto hadde heller ikke vært dumt.. 

Anonymkode: fa651...94d

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Drømmer om ett gammelt småbruk med masse historie 🥰 helst tømrede vegger og ingen naboer. Drivhus, kjøkkenhage og litt skog. Drømmen var om en kunne være mest mulig selvforsynt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme her. 

Et par miller i lotto hadde heller ikke vært dumt.. 

Anonymkode: fa651...94d

Ja takk, begge deler. 😄 

Anonymkode: c6a9a...716

• Liker 2
Skrevet

Vinne i lotto så jeg kunne si opp jobben og bare drive med hobby 😁 Dyrket ting, laget ting og hatt en liten gårdsbutikk. Kanskje også en besøksgård for barn 

Anonymkode: 6667d...524

• Liker 1
Skrevet

Vinne i Lotto, flytte til USA. 😛

Anonymkode: 33fac...2cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Åh herrgud, går det ikke an å ha en eneste tråd her uten at uføre skal kuppe den og klage over hvor lite penger de får for å ikke gjøre noe?

Anonymkode: db0b0...1ea

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi har alle drømmer og det er en del av det å være mennesker.

Jeg har alltid hatt lyst til å flytte til USA , ja jeg vet det høres klisje ut. Alle som jakter på den amerikanske drømmen...
I alle år har jeg slitt med å føle tilhørighet i Norge, siden jeg er oppvokst i fosterhjem har jeg aldri hatt noe fast sted å føle tilhørighet til. 
Min biologiske pappa var reisende og reiste over hele verden, min biologiske mamma er bosatt i nord. Men de har begge flyttet rundt omkring i Norge og utlandet. Begge er norske.

Dette har gjort at jeg ikke har hatt et fast bosted før jeg ble voksen og møtte min ektemann. Selv om min mann ikke ønsker å flytte og vi har begge faste gode jobber her, enebolig og godt nettverk/familie har jeg likevel en streng trang til å ville flytte til USA. Har vært her to ganger, en gang i Las Vegas og en gang i Texas. Denne trangen kom lenge før jeg besøket landet. Av en merkelig grunn blir jeg fascinert av kultur, menneskene, naturen, klimaet og alt annet som hører med. Jeg har lest meg opp og ned om landet, kultur, sett på dokumentarer, gjort reaserch og undersøkt boligmarkedet der borte. Dessverre har ikke dette latt seg gjøre da mannen min ikke ønsker å flytte/samtidig som jeg vet hvor ufattelig vanskelig det er å få amerikansk statsborgerskap. Det er jo ikke bare å flytte med to barn og mann på slep til USA uten å ha mulighet til å bli værende i lenger enn 3-6 mnd. 

Men bare tanken på drømmen om å flytte til USA gjør meg gal, det gir meg sommerfugler i magen. Og en dag HÅPER jeg at vi bare kan selge huset og reise! 

Har du hatt en stor drøm? Så stor at det gjør deg ør ved tanken?

Å få green card er faktisk ikke så vanskelig. Men du må først finne ut av HVA som er spennende i USA, og da også hvilken stat. For det er stor forskjell mellom å bo i California, Florida eller Ohio. Velg ut hva du ønsker og hvor du ønsker og gå derfra.

• Liker 1
Skrevet

Å flytte til Spania. Har aldri følt meg hjemme i kalde, triste Norge. 

Anonymkode: 57993...8a6

• Liker 1
Skrevet

Har alltid drømt om å være sanger og skuespiller. 

Anonymkode: ec39a...3bc

• Liker 2
Skrevet

Og ja, Florida eller Laguna Bay hadde vært en drøm! Jeg syns du skal gå for drømmen din, uansett. Man har bare ett liv. Og det er alltid kortere enn man tror. 

Anonymkode: 57993...8a6

• Liker 1
Skrevet

Jeg drømmer om å gi ut en bok. 

Anonymkode: 3b67f...d4f

• Liker 5
Skrevet

Å få green card er faktisk ikke så vanskelig. Men du må først finne ut av HVA som er spennende i USA, og da også hvilken stat. For det er stor forskjell mellom å bo i California, Florida eller Ohio. Velg ut hva du ønsker og hvor du ønsker og gå derfra.

Dette gir meg håp! Skal sjekke det ut. Takk. 

Skrevet

Å jobbe på Nationaltheatret.

Anonymkode: 45ca1...957

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid drømt om eie egen bolig helt alene. Nå har det endelig gått i oppfyllelse. Lever snart ut min store drøm, venter bare på at den skal bli ferdig bygd. Jippi 💃💃🥂

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde en stor drøm som jeg oppfylte, men fant ut at forventningens glede og drømmene var bedre enn realiteten.

Det ble litt trist etter det.

Anonymkode: 4e3c9...a8b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...