AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Hei, jeg er psykisk syk og går foreløpig hos psykolog. Jeg trenger hjelp for å komme inn i arbeidslivet. Jeg trenger både hjelp for å få jobb og jeg trenger en tilrettelagt arbeidsplass hvor jeg blir fulgt opp av helsevesenet. Psykologene som behandler meg mener at Individuell jobbstøtte er det som trengs for å både bedre helsen min og for å få meg inn i arbeidslivet. Jeg skal til poliklinikken om en måned for utredning. Noen som vet hvor vanskelig det er å få individuell jobbstøtte og hvor lang tid det tar å få en arbeidsplass? Er det slik at man må vente år og dag eller er det slik at man kan få det raskt om helsen tillater det? Er det slik at det er vanskelig å få disse arbeidsplassene? Jeg bor i Oslo om det er relevant. Anonymkode: 7f20e...ba7
Nooni Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 De beste til å svare på dette er ditt lokale NAV kontor. De har oversikt over hvilke tilbud som finnes i din kommune og vet hvordan du bør gå frem.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Jobbsøk starter raskt og senest etter 1 måned https://www.nav.no/no/person/arbeid/oppfolging-og-tiltak-for-a-komme-i-jobb/psykiske-helseproblemer/individuell-jobbstotte-ips Står at det starter senest etter 1 måned. Men det er jobbsøk og ikke jobb. I tillegg så løper fristen fra jeg eventuelt har fått IPS så det jeg lurer på er jo hvor fort man kan få IPS. TS Anonymkode: 7f20e...ba7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 IPS er et tiltak og det er ulike ventetider på de ulike kontor. Ofte er IPS tilknyttet dps og jobber tett sammen med psykolog og behandlerteam. Fra du får en Jobbspesialist til du har en arbeidsgiver skal det gå relativt kort tid, Ips er et veldig godt tilbud. Har jobbet med det selv. Anonymkode: 0eb1f...364
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Har ikke noe konstruktivt å bidra med i tråden, men ville bare ønske deg lykke til Jeg heier på deg og synes det er kjempebra at du tar tak i egen fremtid! Anonymkode: e1958...93f 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Det var snakk om IPS som en mulighet for meg når jeg gikk på DPS. Jeg hadde ikke veldig alvorlige plager, men jeg fikk likevel inntrykk av at det var en reell mulighet for meg. Jeg ble fortalt at i nabokommunen har de drevet med IPS mye lenger, så der var det visstnok enklere. Så det varierer nok litt fra sted til sted. Jeg endte opp med å få en annen jobb, så jeg fikk ikke prøvd det ut i praksis, så jeg vet ikke så mye mer enn dette. Håper det hjalp litt likevel. Anonymkode: 32ca8...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå