AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Kom bare på det tilfeldigvis nå at jeg i voksen alder, aldri har hatt noen som har ringt på døra og stukket av? Var jo fast takst når jeg vokste opp og før min tid. Er ikke slikt gøy lengre? Litt for mange folk har kamera både på dørklokka og what not, så jeg ser at det kan gjøre det mer utfordrende men. Anonymkode: dcb4b...d29 3
visp Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 (endret) Det er vel mer skjermtid på ungene kanskje. Pluss at mye lek er organisert idag. Endret 2. november 2021 av visp 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 (endret) Er barn i det hele tatt ute lengre? Endret 2. november 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Tror ikke det er så vanlig lenger nei. Sikkert like greit 😅 vi drev også med det. Hisset på oss noen skikkelige gærninger en gang også. Mamma visste aldri om at jeg var med på dette, det var liksom noe alle ungene i gata drev med og så hang man seg på, men jeg hadde ikke ønsket at mine drev på med det. Man vet aldri hva slags folk man ringer på oss og noen er rett og slett ikke gode i hodet. Og så er det selvfølgelig plagsomt også, tenker spesielt på eldre, de som er midt i legging av småbarn eller de som er husredde feks. Anonymkode: 001ce...7d5 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Ikke minn de på det Anonymkode: 72357...cdb 4
-venter- Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Mine elsker det. Jeg vet de gjør det, selv om jeg sier klart i fra om at det ikke er lov. Og ja, barn er ute fortsatt; om de er vandt med det.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 Det er en skikkelig uting at unger gjør det der. De vet aldri hvem som et bak døra eller hvilken situasjon de er i. Gamle mennesket som er dårlige til beins som blir terrorisert dag ut og dag inn fordi foreldre ikke har vett nok til å ta tak i ungene og lære dem skikkelig folkeskikk! Første gang jeg ble utsatt for det hadde jeg nettopp spontanabortert og de drittungene ga virkelig ikke opp. Ble til slutt forbanna og oppsøkte samtlige naboer som hadde unger i den alderen. Fant foreldrene rimelig raskt og ga meget klar beskjed om at slik ikke var greit. De ringte aldri på igjen og vi flyttet noen år senere. Andre gangen, flere år senere, var det en ungdom på 15-17 med en kompis. Han fikk fart på seg da jeg ropte til mannen min at jeg skulle finne hagla og ta meg en tur rundt huset for å se etter uvedkommende. Etter det har vi ikke hatt slike episoder. Gjelder å sette seg i respekt her har jeg funnet ut. Anonymkode: 05870...e6d 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er en skikkelig uting at unger gjør det der. De vet aldri hvem som et bak døra eller hvilken situasjon de er i. Gamle mennesket som er dårlige til beins som blir terrorisert dag ut og dag inn fordi foreldre ikke har vett nok til å ta tak i ungene og lære dem skikkelig folkeskikk! Første gang jeg ble utsatt for det hadde jeg nettopp spontanabortert og de drittungene ga virkelig ikke opp. Ble til slutt forbanna og oppsøkte samtlige naboer som hadde unger i den alderen. Fant foreldrene rimelig raskt og ga meget klar beskjed om at slik ikke var greit. De ringte aldri på igjen og vi flyttet noen år senere. Andre gangen, flere år senere, var det en ungdom på 15-17 med en kompis. Han fikk fart på seg da jeg ropte til mannen min at jeg skulle finne hagla og ta meg en tur rundt huset for å se etter uvedkommende. Etter det har vi ikke hatt slike episoder. Gjelder å sette seg i respekt her har jeg funnet ut. Anonymkode: 05870...e6d Nei, men livet er ikke sterilt. Anonymkode: dcb4b...d29 3
Helena83 Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 Her jeg bor har de ikke sluttet med det
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Er det ikke det de gjør på Halloween da? Anonymkode: b905e...802 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 Neida! Her skjer det både støtt og stadig! Og vi har kamera på ringeklokke. Riktig nok er det stort sett barn vi kjenner i nabolaget da. Vi synes det er festlig å se på filmene av barna som ringer på å spurter panisk av gårde. Og enda morsommere å fortelle dem at vi har kamera/vise dem filmen neste gang vi møter den i gata. Da blir de sååå satt ut og flaue. 😂 Anonymkode: 9f371...533 3 1
Kaisada Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 Neida, jeg har ført arven videre til mine! Viktig å holde tradisjoner i hevd. 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 Hadde en periode her. Men når vi snakket med foreldrene og forklarte at vi har et dyr som blir fryktelig skremt av slik så ga det seg, barna skjønner at det går ut over uskyldige dyr. Anonymkode: fe191...028 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Min yngste gjør det. Faktisk så åpenlyst at når kompisene kommer på døra så spør de om "Kari er hjemme og blir med på ringepigg" Elsker det ❤ Anonymkode: 4b2b9...636
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 Hahaha, nope! Ikke lenge siden jeg leste et hjertesukk ang. Ring-på-spring på nabolagets Facebook-gruppe. Anonymkode: d5660...9e0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 Epleslang også 😉. Anonymkode: 7f203...3fe
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #17 Skrevet 2. november 2021 Vi har sagt til ungene at det er lov med ring på spring hos dem som er i form til å løpe etter dem. Anonymkode: 34b20...bff 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #18 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har sagt til ungene at det er lov med ring på spring hos dem som er i form til å løpe etter dem. Anonymkode: 34b20...bff 😄 Gjelder det også folk som har bikkje de kan pusse på dem? Anonymkode: d5660...9e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #19 Skrevet 2. november 2021 Her var det noen smågutter i 12-13 års alder som lekte denne leken nylig, og ble banka opp med balltre av en mann de ringte på hos 😬 vil tro de kanskje har sluttet med det etter det. Anonymkode: 4da00...49a 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #20 Skrevet 2. november 2021 Athena79 skrev (1 time siden): Er barn i det hele tatt ute lengre? Ja Anonymkode: 608c1...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå