AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Jeg føler meg ganske liten fra før, jeg er bare vikar, jeg tar meg en utdannelse, men det er bare yrkesfag. Jeg føler meg tatt for gitt av samboer og barna som snart er tenåringer, jeg føler venner tar meg for gitt. Jeg eier ikke noe, huset er samboer sitt og det blir jeg stadig påminnet på. Jeg har ikke mye eller er stort for noen. Derfor engasjerer jeg meg mye i skolehverdagen til barna, jeg sitter både i FAU og SMU. Samboer synes jeg er teit som tar på meg sånne verv, og sa til meg isted at synes det var ubetydelige verv. Jeg ble lei meg, da følte jeg meg enda mindre. Hadde andre her følt litt på at en samboer sa det til deg? Jeg fortalte han på en rolig måte at det såret meg og at jeg følte meg liten nok fra før, nå er han sur på meg. Anonymkode: a1ccc...1f2 5
ItchyBitchySpider Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg føler meg ganske liten fra før, jeg er bare vikar, jeg tar meg en utdannelse, men det er bare yrkesfag. Jeg føler meg tatt for gitt av samboer og barna som snart er tenåringer, jeg føler venner tar meg for gitt. Jeg eier ikke noe, huset er samboer sitt og det blir jeg stadig påminnet på. Jeg har ikke mye eller er stort for noen. Derfor engasjerer jeg meg mye i skolehverdagen til barna, jeg sitter både i FAU og SMU. Samboer synes jeg er teit som tar på meg sånne verv, og sa til meg isted at synes det var ubetydelige verv. Jeg ble lei meg, da følte jeg meg enda mindre. Hadde andre her følt litt på at en samboer sa det til deg? Jeg fortalte han på en rolig måte at det såret meg og at jeg følte meg liten nok fra før, nå er han sur på meg. Anonymkode: a1ccc...1f2 Du bør flytte fra ham når du er ferdig med utdanningen. Flytt for deg selv, og la ungene bo sammen med eksen. Hvis de hele tiden minner deg på at huset ikke er ditt, er det like greit å bo et annet sted. Samboeren din verken elsker eller respekterer deg, og gjør livet ditt til et helvete. Dette blir ikke bedre. Så flytt og begynn å prioritere deg selv. 23
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Det var slemt sagt. Det er viktig for deg, derfor bør han støtte deg i det og snakke deg opp! Ikke ned. For en dust. Men du har ingen sparepenger eller noe? Kanskje du bør legge en plan for hvordan du kan klare å stå på egne ben om du ønsker det? Når får du tatt fagbrevet, det vil jo gi deg flere muligheter. Anonymkode: a1b8a...9cd 10
NiceOrNothing Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg føler meg ganske liten fra før, jeg er bare vikar, jeg tar meg en utdannelse, men det er bare yrkesfag. Jeg føler meg tatt for gitt av samboer og barna som snart er tenåringer, jeg føler venner tar meg for gitt. Jeg eier ikke noe, huset er samboer sitt og det blir jeg stadig påminnet på. Jeg har ikke mye eller er stort for noen. Derfor engasjerer jeg meg mye i skolehverdagen til barna, jeg sitter både i FAU og SMU. Samboer synes jeg er teit som tar på meg sånne verv, og sa til meg isted at synes det var ubetydelige verv. Jeg ble lei meg, da følte jeg meg enda mindre. Hadde andre her følt litt på at en samboer sa det til deg? Jeg fortalte han på en rolig måte at det såret meg og at jeg følte meg liten nok fra før, nå er han sur på meg. Anonymkode: a1ccc...1f2 Tror samboeren din har misforstått noe her . Du er ikke hva du eier , men hva du GJØR . Det er ikke lommer i likskjorta. Men mange kommer til å savne deg for det du VAR. Ingen blir husket for den fine bilen , fine huset eller fine jobben . Det flest folk blir husket for , er hvordan man fikk andre til å FØLE seg. Moralen i historien er : GÅ !!!!! Han får deg til å føle deg dritt, mens du gjør GODE ting , både for han , ungene og samfunnet rundt . Ærlig talt : han respekterer ikke innsatsen din , å han fortjener deg IKKE ❤️ 30
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Drit i det han sa. Mulig du overdriver litt pga dårlig selvtillit. Jobb med deg selv. Dropp verv om du trenger. Du betyr noe uansett, det er der du må starte. Anonymkode: b4707...447 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Fort gjort å sette seg fast i slike tankemønstre, og da leser man det inn i alle situasjoner. Kanskje du kan prøve å flytte fokus over på hva du syns om deg selv? Stopp disse tankene om at du ikke er god nok! Du er ikke liten. Jobb, utdanningsnivå og formue sier NULL om din verdi. Du er dyrebar fordi du er deg, fordi du er til. Jeg vil tro at du tenker dette om barna dine, at de er verdifulle uavhengig av prestasjoner. Vær like god mot deg selv! Desverre er det slik at de færreste av oss for bekreftelse fra de rundt oss. Den jobben må vi gjøre selv. Og du, hva kan du gjøre for å komme deg ut av kvinnefella? Har du en god samboerkontrakt? Anonymkode: 94ed0...7fd 1
Epictetus Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Og du, hva kan du gjøre for å komme deg ut av kvinnefella? Har du en god samboerkontrakt? Anonymkode: 94ed0...7fd Man kommer seg ut av "fella" ved å tjene penger selv, ikke ved å overdra samboers verdier med en kontrakt 3
ItchyBitchySpider Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 Epictetus skrev (5 minutter siden): Man kommer seg ut av "fella" ved å tjene penger selv, ikke ved å overdra samboers verdier med en kontrakt Nå har de vel bodd sammen i masse år og har flere barn. Hadde de vært gift, ville verdiene ha vært felles. Men fordi han ikke vil gifte seg med henne, eier hun null og niks. 6
Kinder Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 Yrkesfag er jo helt supert! Skjønner ikke hvorfor du føler deg liten av den grunn? Sett krav til familie og venner, og si nei til ting du ikke ønsker å være med på. Ikke la dem ta deg for gitt. Vervene du sitter i betyr mye for mange, særlig barna. At samboeren din ikke forstår seg på sånt og ikke klarer å se at det er viktig arbeid, sier jo mye om han som person. 15
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Kinder skrev (4 minutter siden): Yrkesfag er jo helt supert! Skjønner ikke hvorfor du føler deg liten av den grunn? Sett krav til familie og venner, og si nei til ting du ikke ønsker å være med på. Ikke la dem ta deg for gitt. Vervene du sitter i betyr mye for mange, særlig barna. At samboeren din ikke forstår seg på sånt og ikke klarer å se at det er viktig arbeid, sier jo mye om han som person. Helt enig. Skulle heller hatt et nyttig fagbrev enn min ubrukelige mastergrad 🙄 Anonymkode: a1b8a...9cd 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden): Nå har de vel bodd sammen i masse år og har flere barn. Hadde de vært gift, ville verdiene ha vært felles. Men fordi han ikke vil gifte seg med henne, eier hun null og niks. Det er ikke helt sant. Har man bodd sammen mer enn 5 år har hun krav på litt av boligverdien. Anonymkode: 7da61...d4e
ItchyBitchySpider Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke helt sant. Har man bodd sammen mer enn 5 år har hun krav på litt av boligverdien. Anonymkode: 7da61...d4e Hvor står det?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke helt sant. Har man bodd sammen mer enn 5 år har hun krav på litt av boligverdien. Anonymkode: 7da61...d4e Det bør du dokumentere Anonymkode: 5502e...d66
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Hvorfor lar du han definere deg - han har ikke mer injurerende kraft enn det du gir den dusten. Anonymkode: 3996c...b37
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg føler meg ganske liten fra før, jeg er bare vikar, jeg tar meg en utdannelse, men det er bare yrkesfag. Jeg føler meg tatt for gitt av samboer og barna som snart er tenåringer, jeg føler venner tar meg for gitt. Jeg eier ikke noe, huset er samboer sitt og det blir jeg stadig påminnet på. Jeg har ikke mye eller er stort for noen. Derfor engasjerer jeg meg mye i skolehverdagen til barna, jeg sitter både i FAU og SMU. Samboer synes jeg er teit som tar på meg sånne verv, og sa til meg isted at synes det var ubetydelige verv. Jeg ble lei meg, da følte jeg meg enda mindre. Hadde andre her følt litt på at en samboer sa det til deg? Jeg fortalte han på en rolig måte at det såret meg og at jeg følte meg liten nok fra før, nå er han sur på meg. Anonymkode: a1ccc...1f2 Jeg blir så trist å lese dette Du fortjener bedre enn det! Jeg er i en liknende situasjon! Men hver gang jeg føler meg dårlig eller blir trist for ting jeg ikke har oppnådd som andre på min alder oppnår, snakker jeg med mannen min om hva jeg føler og hvorfor. Og da er han kjempeflink til å løfte meg opp og forteller heller hvilke gode egenskaper jeg har eller hva jeg har oppnådd. Ingen skal måtte ta til takke med mindre heller synes jeg. Dersom han ikke klarer å være litt empatisk eller omtenksom burde han ikke være i et forhold, og hvertfall ikke du som blir utsatt for det! Anonymkode: e4e5c...627 6
Epictetus Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 15 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Nå har de vel bodd sammen i masse år og har flere barn. Hadde de vært gift, ville verdiene ha vært felles. Men fordi han ikke vil gifte seg med henne, eier hun null og niks. Nei, hun har ikke penger fordi hun ikke har tjent penger. Hun velger å bruke tid på organisasjonsarbeid (som samboeren er uenig i), som kunne vært benyttet til å bringe penger til familien.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #17 Skrevet 2. november 2021 ItchyBitchySpider skrev (24 minutter siden): Nå har de vel bodd sammen i masse år og har flere barn. Hadde de vært gift, ville verdiene ha vært felles. Men fordi han ikke vil gifte seg med henne, eier hun null og niks. Ikke hvis han eide huset da de giftet seg, skjevdelingsregelen gjelder. Anonymkode: 3996c...b37 1
Frisk Skrevet 2. november 2021 #18 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke helt sant. Har man bodd sammen mer enn 5 år har hun krav på litt av boligverdien. Anonymkode: 7da61...d4e Man har rettigheter dersom man har felles barn, hvertfall.... Lov om rett til felles bolig og innbo når husstandsfellesskap opphører [husstandsfellesskapsloven]
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #19 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke helt sant. Har man bodd sammen mer enn 5 år har hun krav på litt av boligverdien. Anonymkode: 7da61...d4e Litt, ikke mye. Etter ti år og to felles barn på 8 og 5 fikk min venninne med seg 20 000 og en sofa. Anonymkode: db89a...d3f 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #20 Skrevet 2. november 2021 Minner om en eks som sa, da jeg gikk lærerskolen og vi skulle på studietur og på diverse museumer etc. Han: jeg skjønner ikke at du gidder å holde på med de tingene der. Det ble ikke oss, for å si det sånn. Anonymkode: 8a734...90c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå