Gå til innhold

Noen leger/jordmødre eller andre som kan fortelle hva som foregår på andre siden av forhenget under keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter baby nr.2 og skal snart ta planlagt ks igjen. Hadde det første gang også, pga en medisinsk tilstand jeg har. Jeg husker ikke stort annet enn at jeg fikk spinalbedøvelse i ryggen og at babyen kort tid etter ble lagt opp ved siden av meg. En helt fantastisk og merkelig følelse på en gang!

Kjente ikke noe til at de satt inn kateter eller om de «romsterte» rundt i selve underlivet. Men har hørt at man blør fra vagina under selve keisersnittet, stemmer dette? Hva gjør de med det? Jeg husker ikke om jeg hadde bind/bleie på da jeg var ferdig. Men hadde renselse i dagene som fulgte. Har imidlertid hørt at den er mye mindre ved ks enn vanlig fødsel? Legges det alltid inn kateter etter at bedøvelsen har begynt å virke?  

Merker at jeg gjerne skulle visst mer om hva som foregår på andre siden av forhenget. Noen her som kan opplyse meg litt? 

Anonymkode: 09a4c...a55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke helsepersonell, men har fått vite at årsaken til at det er mindre renselse etter ks enn vaginal fødsel er at de tar ut livmora på et vis og tørker den innvendig for blod. Spent på om du får svar på om dette stemmer! 

Anonymkode: efe75...864

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke helsepersonell, men har fått vite at årsaken til at det er mindre renselse etter ks enn vaginal fødsel er at de tar ut livmora på et vis og tørker den innvendig for blod. Spent på om du får svar på om dette stemmer! 

Anonymkode: efe75...864

Ja, har hørt noe lignende om at de suger ut mye av innholdet etterpå? men flott om noen her kan bekrefte at det stemmer :) 

ts

Anonymkode: 09a4c...a55

Skrevet

Det er stort sett mindre renselse etter keisersnitt fordi de renser livmoren for blod før de syr igjen. Jeg fikk satt inn kateter og fikk bleie på meg før jeg ble kjørt inn til keisersnittet. 

Anonymkode: 69038...f12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...