AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Jeg har tenkt å ta noen grep for å redusere plastavfallet mitt, så er på utkikk etter sminke, deodorant, shampoo, balsam og hårkurer som genererer minst mulig(helst ingen) plastavfall. Er det noen her inne som har noen favoritter? Produkter eller nettsider? Har såklart søkt litt rundt, men finner stortsett bare litt her og litt der. Anonymkode: 47aae...d30
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 LUSH har i allefall sjampobarer og balsam uten plast. Har prøvd NATIVE deo i papp beholder, men vet ikke om det blir solgt i Norge. Anonymkode: 573bf...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Hadde fokusert mer på hva som er inni plastemballasjen. Dyrene som utsettes for lidelser for at mennesker skal føle seg fine synes jeg bør få mye mer fokus enn plasten som tross alt kan sorteres. Bruk appen til dyrevernsalliansen og velg med hjertet. Anonymkode: 4449a...ab1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Hadde fokusert mer på hva som er inni plastemballasjen. Dyrene som utsettes for lidelser for at mennesker skal føle seg fine synes jeg bør få mye mer fokus enn plasten som tross alt kan sorteres. Bruk appen til dyrevernsalliansen og velg med hjertet. Anonymkode: 4449a...ab1 Ja det minner meg på, om du vil ha sminke, Mica som er i sminke er produsert med barnearbeid. Så unngå det. Anonymkode: 573bf...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde fokusert mer på hva som er inni plastemballasjen. Dyrene som utsettes for lidelser for at mennesker skal føle seg fine synes jeg bør få mye mer fokus enn plasten som tross alt kan sorteres. Bruk appen til dyrevernsalliansen og velg med hjertet. Anonymkode: 4449a...ab1 Plastavfall er noe som direkte påvirker dyrs velferd. Anonymkode: 47aae...d30 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 Lush er som nevnt et selskap som tenker på miljøet og der du får kjøpt "naked" produkter altså helt uten emballasje. Jeg synes de har mye bra, men jeg liker ikke deodorantene derfra. Jeg er derimot veldig fornøyd med deodoranten fra Klar https://klardag.no/ Der kjøper du emballasjen men du får kjøpt flere ulike refiller som gjør at du kan bytte lukt fra parfymefri til div på deoen. Klar har forresten også shampo og balsambar/såpestykker som tilsvarer 2 flasker shampo/balsam. Anonymkode: 59643...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Lush er bra for sjampo, balsam og kroppsprodukter plasten du eventuelt får kan gis tilbake til butikk, men det er jo mest for de som bor nærme en lush For sminke kan du se etter gjenbrukbar innpakning, f.eks Miild (den er uansett ganske bra miljømesdig), kjær weiss osv. Det beste du gjør er å bruke opp det du har først, før du bytter over Anonymkode: 9c4d2...d37 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lush er bra for sjampo, balsam og kroppsprodukter plasten du eventuelt får kan gis tilbake til butikk, men det er jo mest for de som bor nærme en lush For sminke kan du se etter gjenbrukbar innpakning, f.eks Miild (den er uansett ganske bra miljømesdig), kjær weiss osv. Det beste du gjør er å bruke opp det du har først, før du bytter over Anonymkode: 9c4d2...d37 Har prøvd lush shampoo og balsambar, men parfymeinnholdet i produktene deres gjør det særs ufordelaktig for min sensitive eksemhud 😕 Har tenkt det ville være lurt å bruke opp alt jeg har før jeg kjøper noe nytt, både for miljøet og pengepungen sin del. Skal sjekke ut Miild og kjær weiss, takk for tips Anonymkode: 47aae...d30
AprilLudgate Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Jeg er superfornøyd med refillen til Klar. Ja, det er plast i selve beholderen - og refillene er og plast. Men totalt sett avfallsreduserende. Ellers lager de også nå sjampo- og balsambarer som jeg tenker teste. Når det gjelder sminke og miljø/klima er vel noe av det viktigste å unngå mikroplast - for eksempel fysisk skrubb med korn og diverse annet man finner oversikt over på nett. Jeg irriterer meg veldig over at merkene jeg liker har så jææææævlig mye plastemballasje og enkeltprodukter. Det ideelle hadde vært å finne noe ala MAC eller Inglot hvor man kan lage egne paletter med refills. Bare i et merke jeg liker bedre For eksempel virker det ikke som om Seint og enkelte andre sender utenfor USA. Lurer på om Colourpop er crueltyfree - men klima og miljøbelastningen vet jeg ingenting om.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 Jeg anbefaler uogauoga. De er en av få produsenter som ikke har mikroplast i produktene sine, og driver nå også å faser ut embalasje i plast. Jeg har prøvd mange miljøvennlige produkter og uogauoga er de jeg har vært definitivt mest fornøyd med til nå. Anbefaler også mobilappen Beat the microbead for å sjekke produkter for mikroplast, dessverre er det mye grønnvasking og produkter som markedsføres som grønne kan det dessverre være mikroplast i. Ludh har jeg brukt mye før, elsker shampoo og balsambarene, men hudpleie og sminkekvaliteten er bare så som så. https://uogauoga.com https://www.beatthemicrobead.org Anonymkode: 699d7...708 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå