AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Jeg er helt sikker på at alle skjønte at jeg var psykisk syk. Har slitt lenge psykisk, men studiet ble så stressende at det endte med ett sammenbrudd og innleggelse på akuttpsykiatrisk. Er så ubehagelig at alle vet. Hva gjør man? Anonymkode: e656c...1ad
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Hvordan kan de vite? Har du eller skolen sagt noe? Anonymkode: 14d8e...060 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan de vite? Har du eller skolen sagt noe? Anonymkode: 14d8e...060 Jeg vet ikke helt. Jeg har ikke sagt noe og ikke skolen heller, så vidt jeg vet. Men jeg tror jeg oppførte meg så veldig rart før jeg ble innlagt at de må ha skjønt det. Anonymkode: e656c...1ad
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kan de vite? Har du eller skolen sagt noe? Anonymkode: 14d8e...060 Man skal være ganske døvblind for å ikke registrere at folk er psykisk syke. Anonymkode: f1378...dbe 4
Maskulino Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Folk bryr seg vel ikke om du hadde en episode. 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Folk har veldig ofte mer enn nok med seg selv, det er ikke sikkert de har tenkt så mye over hva du gjorde eller hvorfor du har vært borte. Har det ikke stort sett vært digitalundervisning det siste året uansett? Anonymkode: c71ac...cf8 7
GammelKaktus Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 (endret) Statistisk sett så er det jo ganske så mange som sliter med sitt og så du er jo ikke akkurat alene om å ha psykiske problemer. Å gå rundt å tenke på dette om de vet eller ikke har ingenting for seg. Fokuser på noe som tilfører deg noe positivt heller. Hva de andre har fått med seg eller tenker er jo ikke ditt problem, folk har jo som regel nok med sitt. Endret 2. november 2021 av FrøkenMånestråle 6
Mooza Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): eg er helt sikker på at alle skjønte at jeg var psykisk syk. Har slitt lenge psykisk, men studiet ble så stressende at det endte med ett sammenbrudd og innleggelse på akuttpsykiatrisk. Er så ubehagelig at alle vet. Hva gjør man? Det kommer til å gå helt fint! Du er slett ikke den eneste som sliter med noe. Svært mange studenter har hatt psykiske plager, og det er stor åpenhet rundt dette. Du er ikke alene. Det kan være at noen ser at du hadde det litt vanskelig- men de fleste har nok meg seg selv. Og selv om folk ser det- tror du ikke alle har det til tider?? Du må ikke stresse over det. Bare gled deg over at du er bedre, og kanskje du bare kan være ærlig med folk. Folk er syke med alt mulig, og at du ikke tåler stress- javel. Hvorfor skal du skjule det? 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 Mooza skrev (4 minutter siden): Det kommer til å gå helt fint! Du er slett ikke den eneste som sliter med noe. Svært mange studenter har hatt psykiske plager, og det er stor åpenhet rundt dette. Du er ikke alene. Det kan være at noen ser at du hadde det litt vanskelig- men de fleste har nok meg seg selv. Og selv om folk ser det- tror du ikke alle har det til tider?? Du må ikke stresse over det. Bare gled deg over at du er bedre, og kanskje du bare kan være ærlig med folk. Folk er syke med alt mulig, og at du ikke tåler stress- javel. Hvorfor skal du skjule det? Absolutt ganske vanlig å slite litt. Kan fort hende det er flere der som har vært i behandling og kanskje innlagt. Anonymkode: 41008...316 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: Man skal være ganske døvblind for å ikke registrere at folk er psykisk syke. Anonymkode: f1378...dbe Dette er ikke min erfaring. Jeg har vært sterkt psykisk syk, men de rundt meg så det ikke unntatt de aller nærmeste. Jeg har også opplevd omvent. En glad, hyggelig gutt jeg kjenner litt prøve å ta livet sitt nylig. Anonymkode: d2693...d72 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 Du er syk, det er jo ikke din skyld. Det forstår de fleste, de som ikke forstår har vel sin egne utfordringer. Du har ingenting å skamme deg over, du kan jo ikke kontrollere psykisk sykdom noe mer enn folk kan kontrollere fysisk sykdom. Anonymkode: e764b...e82 1
Maskulino Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 Det er like normalt å være psykisk syk som fysisk. Ikke stress. Det er ikke skambelagt om det rablet litt for deg en uke eller to. I verste fall tror vel folk at du er litt sprø. Hva så. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er helt sikker på at alle skjønte at jeg var psykisk syk. Har slitt lenge psykisk, men studiet ble så stressende at det endte med ett sammenbrudd og innleggelse på akuttpsykiatrisk. Er så ubehagelig at alle vet. Hva gjør man? Anonymkode: e656c...1ad Hvordan syk er du? Anonymkode: e142f...215
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man skal være ganske døvblind for å ikke registrere at folk er psykisk syke. Anonymkode: f1378...dbe Mange holder det fint for seg selv, dessverre…. Anonymkode: b1dfb...416 2
Gjest theTitanic Skrevet 2. november 2021 #15 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man skal være ganske døvblind for å ikke registrere at folk er psykisk syke. Anonymkode: f1378...dbe Faktisk ikke. Vær du overasket over alt folk ikke legger merke til. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er helt sikker på at alle skjønte at jeg var psykisk syk. Har slitt lenge psykisk, men studiet ble så stressende at det endte med ett sammenbrudd og innleggelse på akuttpsykiatrisk. Er så ubehagelig at alle vet. Hva gjør man? Anonymkode: e656c...1ad Det du må er å glemme det. Den som tenker mest på dette er du. Folk tenker i hovedsak på seg selv og hva nytt som skjer. Lat som ingenting og nye opplevelser gjør at denne snart kommer i glemmeboken. Med mindre du blir så veldig unnvikende fordi du tror at de tror, at du begynner å oppføre deg anerledes enn du ellers ville gjort.
Silva Pluvialis Skrevet 2. november 2021 #16 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du er syk, det er jo ikke din skyld. Det forstår de fleste, de som ikke forstår har vel sin egne utfordringer. Du har ingenting å skamme deg over, du kan jo ikke kontrollere psykisk sykdom noe mer enn folk kan kontrollere fysisk sykdom. Anonymkode: e764b...e82 SÅ ENIG! Skulle ønske alle tenkte sånn! ❤️
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #17 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 19.44): Man skal være ganske døvblind for å ikke registrere at folk er psykisk syke. Anonymkode: f1378...dbe Si ikke det. Mange klarer å skjule det godt. Anonymkode: ff843...d0f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #18 Skrevet 4. november 2021 Ja, sånn har det vært for meg også. For meg hjalp det å bytte kull, og ikke gnage så mye i hva som har skjedd. Jeg vet at dette her gjelder veldig mange andre medstudenter, så det er ikke som at jeg er alene i dette her. Anonymkode: a253d...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå