Gå til innhold

Søke mastergrad, kreves C i snitt, regnes alle emner i bachelorgrad eller kun relevante for masterstudiet`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja som tittelen sier skal jeg søke mastergrad med krav om C i snitt, og 80 studiepoeng i det masteren handler om. De andre studiepoengene har jeg fra et annet fag. Så da lurer jeg på om alle emner i bachelorgraden bidrar til å regne ut snittet eller kun de 80?

Anonymkode: d049f...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja som tittelen sier skal jeg søke mastergrad med krav om C i snitt, og 80 studiepoeng i det masteren handler om. De andre studiepoengene har jeg fra et annet fag. Så da lurer jeg på om alle emner i bachelorgraden bidrar til å regne ut snittet eller kun de 80?

Jeg tror det er snitt basert på alle emnene du har hatt i den bacheloren. 

Anonymkode: 0092d...29d

Skrevet

Alle fagene i bacheloren. 

Anonymkode: 3603b...f83

Skrevet

Alle fagene tas med ja.

Skrevet

Alle fag. Noen fag kan regnes dobbelt, for eksempel matte hvis du skal ta siv.ing. master. Informasjonen skal stå på nettsidene til utdanningsinstitusjonen.

Anonymkode: b6f12...472

Skrevet

Min eneste erfaring er fra 2-årig master i samfunnsøkonomi på UiO, og der teller kun karakterene i de 90 studiepoengene som utgjør kjernefagene i bachelorgraden. Det som ikke teller med er typisk exphil, exfac og valgfrie emner.

Anonymkode: 63d84...fd7

• Liker 2
Skrevet

Bare C er lavt. Bra at noen tar de middelmådige jobbene. 

Anonymkode: fa05d...e6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bare C er lavt. Bra at noen tar de middelmådige jobbene. 

Anonymkode: fa05d...e6e

Indøkere med C tar middelmådige jobber?

Anonymkode: 34344...8e8

Skrevet

Tusen takk for svar! Graden er forresten historie (2 år) og 1 år er andre samfunnsvitenskapelige emner, hvis noen kjenner til kravene der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

snitt for _hele_bacheloren

Anonymkode: 73764...68b

Skrevet

Det kommer an på universitetet 

Anonymkode: 58483...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...