AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Noen som har brukt oppskriftene deres og som vil dele erfaringer? Jeg vil bake olivenbrødet, men synes det virker rart at deigen består av bare to egg, litt melk og litt olje, samt 150 hvetemel. Burde det ikke være mer væske som ikke er egg? Se på bildet. Ser det ikke ut som om deigen er understekt? Hva gjør man med det? Mer mel eller? Tips? Tanker? Anonymkode: f4c01...bea
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Brunhilde skrev (29 minutter siden): Lenke? Nei, vet ikke hvordan jeg gjør det. Kan bare forklare hvor jeg fant oppskriften, slik det står i hovedinnlegget. Anonymkode: f4c01...bea
Brunhilde Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, vet ikke hvordan jeg gjør det. Kan bare forklare hvor jeg fant oppskriften, slik det står i hovedinnlegget. Anonymkode: f4c01...bea Er det denne du mener? Det er jo en form for kake og ikke et brød, og oppskriften ser helt grei ut.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Brunhilde skrev (15 minutter siden): Er det denne du mener? Det er jo en form for kake og ikke et brød, og oppskriften ser helt grei ut. Ja! Du fant den! Men synes du ikke den ser understekt ut på bildet? Anonymkode: f4c01...bea
Brunhilde Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja! Du fant den! Men synes du ikke den ser understekt ut på bildet? Anonymkode: f4c01...bea Nei, jeg syns egentlig ikke det. Prøv den vel, det er jo ikke så mange ingredienser som skal til. Ikke legg til mer mel, som sagt så er dette mer kake enn brød.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 Brunhilde skrev (7 minutter siden): Nei, jeg syns egentlig ikke det. Prøv den vel, det er jo ikke så mange ingredienser som skal til. Ikke legg til mer mel, som sagt så er dette mer kake enn brød. Da tester jeg! Hvor stor form ville du brukt? Anonymkode: f4c01...bea
Brunhilde Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da tester jeg! Hvor stor form ville du brukt? Anonymkode: f4c01...bea Den ser ikke veldig stor ut, gjør den? En liter, kanskje? Hadde vært gøy hvis du forteller hvordan det går!
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #9 Skrevet 2. november 2021 Brunhilde skrev (1 minutt siden): Den ser ikke veldig stor ut, gjør den? En liter, kanskje? Hadde vært gøy hvis du forteller hvordan det går! Det skal jeg. Blir baking i morgen eller en av de nærmeste dagene. Oppdaterer! Anonymkode: f4c01...bea 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 Jeg lot den heve 1 1/2 time. Fortsatte ellers som oppskriften sa, men kun med krydder i. Det ble et lite rundt brød, ca 15 cm, passelig til ett måltid. Det ble veldig gult og fikk masse luftbobler uten å være noe særlig luftig, egentlig, litt som om luftboblene tørka, hvis du skjønner? Et helt greit brød. Takk for at du ville svare meg! Anonymkode: f4c01...bea
Brunhilde Skrevet 5. november 2021 #11 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (På 4.11.2021 den 9.48): Jeg lot den heve 1 1/2 time. Fortsatte ellers som oppskriften sa, men kun med krydder i. Det ble et lite rundt brød, ca 15 cm, passelig til ett måltid. Det ble veldig gult og fikk masse luftbobler uten å være noe særlig luftig, egentlig, litt som om luftboblene tørka, hvis du skjønner? Et helt greit brød. Takk for at du ville svare meg! Anonymkode: f4c01...bea Takk for at du delte erfaringen, jeg tror jeg må prøve en dag, jeg også God helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå