AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #121 Del Skrevet 3. november 2021 theTitanic skrev (15 timer siden): Utrolig hvor mye sludder det studeres på. Et menneske blir naturligvis ukonsentrert og uopplagt når det må omstille seg til å stå opp en time tidligere, men etter en stund så blir jo dette en vane og man sover like mange timer som før. Må jo være helt forferdelig å fly på jobbreiser da, siden klokken må stilles til den nye breddegraden. Skal vi gå ut i fra at alle har hatt en forferdelig reise og tar dårlige avgjørelser ? Ts syntes nok at egen situasjon er slitsom, men går ut fra at hun syntes klokkestilling i det store og hele, for alle, er unødvendig, ikke at verden skal omstille etter hennes behov som nevnt over. Klokkestilling er en ulempe, og den er attpåtil helt unødvendig og bortkastet. Skjønner godt at hun reagerer på det. Du ignorerte den om Russland eller? som hadde sommertid hele året men måtte velge vintertid. Det er forsket på at sommertid hele året forstyrrer den biologiske klokken, svenske lys- og søvnforskere mener det vil øke mental uhelse og økt medisinbruk i samfunnet fordi man går glipp av morgenlyset. Det var det som var poenget med innlegget, ikke akkurat dette med å stille klokka. Anonymkode: 730b8...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 3. november 2021 #122 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det grunnleggende problemet deres er jo at barna står opp for tidlig, året rundt, ikke klokkestillingen. Anonymkode: 0dfdf...038 Her stadfester du jo det rimelig åpenbare, jeg er ganske sikker på at foreldre til morgenfugler er smertelig klar over det… Det er sikkert noen foreldre som får morgenfugler fordi de gjør et eller annet «feil», feks legger barnet for tidlig, kutter ut dagsoving for tidlig eller for sent, eller hva vet jeg. Mens andre barn er bare skikkelig a-mennesker. Hadde jeg ikke hatt barn som er veldig forskjellig på dette selv, hadde jeg nok ikke trodd det gikk an, og at det var fort gjort å få et barn til å endre døgnrytme. To av barna her har likt å sove om morgenen, mens det ene liker å stå opp tidlig. Han har alltid vært sånn, men heldigvis er perioden med å stå opp 5 over for lenge siden. Men ja, det er et problem at noen barn insisterer på å stå opp veldig tidlig. En klokkestilling på toppen av det føles slitsomt, særlig når man ikke ser noen god grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå