AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #81 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det synes jeg. Anonymkode: 8f6fe...dd5 Sier mest om deg Anonymkode: 83d76...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #82 Del Skrevet 2. november 2021 MildeMarie skrev (7 minutter siden): Ikke vits i å henge seg opp i ordvalget, det er slitsomt med små barn, full jobb og klokkestilling. Men det glemmer vel de fleste som ikke er småbarnsforeldre, høres ut som når min bestemor påstår at hennes barn aaldri var syke eller gråt om natta☺️ Aldri vært slitsomt med klokkestilling her! Anonymkode: 83d76...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #83 Del Skrevet 2. november 2021 Er søren meg ikke barna som det har det problemet her i huset. Anonymkode: 16192...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 2. november 2021 #84 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg stemmer for sommertid hele året. Anonymkode: 4daaa...7fe Enig. Det er ikke bare småbarnsfamilier som syntes å stille klokken er dumt. Unødvendig er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #85 Del Skrevet 2. november 2021 Barn og barnefamilier. Igjen og igjen. Alle og hvermannsen skal vise hensyn og respekt. Det neste blir vel at vi må slutte å stille klokka på grunn av barn og barneforeldre også, som alt annet man må ofre for barn og barneforeldre iløpet av året. Barn meg her og barn meg der! Anonymkode: 75800...778 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #86 Del Skrevet 2. november 2021 theTitanic skrev (Akkurat nå): Enig. Det er ikke bare småbarnsfamilier som syntes å stille klokken er dumt. Unødvendig er det også. Ja, men da er det sommertiden som må avvike faktisk. Sommertid hele året får fysiske og mentale konsekvenser for befolkningen. Anonymkode: 730b8...426 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #87 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men herregud - dere skjønner vel at det er satt på spissen? Stilling av klokka ødelegger for familiens harmoni i 3-4 uker. Det er misnøye og gråting hver kveld fordi de er trøtte og vil sove. Men de kan ikke ha en døgnrytme hvor man sover fra kl 18-04.30. Så da må man pushe det, og det blir bare grining. Det å stå opp såpass tidlig gjør også at «arbeidsdagen» deres oppleves ekstra lang og de blir slitne fordi de herjer en ekstra time før de skal i barnehagen. Er det ikke en menneskerettighet at barn skal ha det bra? Barna mine gråter og er slitne hver dag fordi de herjer en ekstra time før de skal i barnehagen, og de må pushes mtp leggetid selvom de gråter og er trøtte. Ja, dette kan virke som et ubetydelig problem og vi bor i et i-land, men for oss som har barn som sover lett og som ikke har det beste sovehjertet, så påvirker dette oss i stor grad. Selvfølgelig er ordet «overgrep» satt på spissen. Men for oss raser på en måte korthuset sammen. Det er slitsomt og vondt på mange måter. For hvorfor må vi egentlig stille klokka? Det er for ingenting. Anonymkode: ed489...8f9 At barna dine er «slitne» og «gråter» er ikke et brudd på dine barna menneskerettigheter nei.............. oh my god Anonymkode: 730b8...426 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 2. november 2021 #88 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, men da er det sommertiden som må avvike faktisk. Sommertid hele året får fysiske og mentale konsekvenser for befolkningen. Anonymkode: 730b8...426 Hvordan i alle dager skulle det få fysiske og metall konsekvenser for noen som helst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #89 Del Skrevet 2. november 2021 Men kan du forklare hvorfor livet blir snudd på hodet pga én time forandring? Er dere såå rutinert at alt av rutiner forflyttes og hverdagen blir med et mer komplisert i en måneds periode.. Tbh virker det helt sykt.. Jeg har to barn, og vi har ikke merket noe til det. Anonymkode: 8241e...71d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #90 Del Skrevet 2. november 2021 theTitanic skrev (4 minutter siden): Hvordan i alle dager skulle det få fysiske og metall konsekvenser for noen som helst? https://www.tv2.no/a/10513527/ Sitat Pallesen foretrekker en løsning med permanent vintertid i Norge, og peker på at Russland forsøkte permanent sommertid i 2011, men måtte endre til permanent vintertid i 2014 fordi mørket om morgenen ga folk problemer. Sitat En studie ved Lancaster University i Storbritannia viste at det var fem prosent større sjanse for at pasienter mistet en legetime i den påfølgende uken etter omstillingen til sommertid. Forskning har vist at denne «tidsforvirringen» kan få langt mer alvorlige konsekvenser: Sitat En amerikansk studie hevder at hyppigheten av fatale bilulykker økte fra 5,4 prosent til 7,6 prosent i de seks dagene etter at klokken ble stilt til sommertid, skriver Popular Science. Sitat En amerikansk studie fra 2009 fant at antallet skader på arbeidsplassen økte den påfølgende dagen etter omstillingen til sommertid. Endring i søvnmønsteret kan påvirke nervesystemet, og fører til en økning i antall hjerteinfarkt på 24 prosent dagen etter omstillingen til sommertid. Studien pekte samtidig på at antallet hjerteinfarkt går ned med 21 prosent dagen etter omstillingen til vintertid, når folk får sove én time mer. Anonymkode: 730b8...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #91 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er klokka stilt 1 time tilbake, så her sitter vi med to barn som våkner opp kl 04.30 på morgenen. De er trøtte fra før etter en dag i barnehagen (selv om vi henter kl 15.15), og så må de i tillegg presses til å være oppe bittelitt lenger enn de har lyst for å prøve å tilpasse oss vintertid. Av erfaring vet vi at det tar ca 3-4 uker å snu dette, så da er det bare å glede seg over en periode med dårlig søvn på oss foreldre. Å stille klokka tilbake fører bare til problemer for oss som familie. Flere som opplever det samme? Jeg kunne godt betalt 5000 kr pr år for å slippe å stille klokka. Anonymkode: ed489...8f9 Jeg tror du skal lese deg opp på hva overgrep faktisk betyr! Anonymkode: d3f8d...c0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #92 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er klokka stilt 1 time tilbake, så her sitter vi med to barn som våkner opp kl 04.30 på morgenen. De er trøtte fra før etter en dag i barnehagen (selv om vi henter kl 15.15), og så må de i tillegg presses til å være oppe bittelitt lenger enn de har lyst for å prøve å tilpasse oss vintertid. Av erfaring vet vi at det tar ca 3-4 uker å snu dette, så da er det bare å glede seg over en periode med dårlig søvn på oss foreldre. Å stille klokka tilbake fører bare til problemer for oss som familie. Flere som opplever det samme? Jeg kunne godt betalt 5000 kr pr år for å slippe å stille klokka. Anonymkode: ed489...8f9 Stakkars deg. Skal hele verden stoppe opp fordi du har fått barn? Skjerp deg. Anonymkode: 9b44f...8bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #93 Del Skrevet 2. november 2021 Det har vært foreslått å slutte med å stille klokka. Da vil vi ha vintertid hele året. Sug litt på den dere... Anonymkode: 9b44f...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #94 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har vært foreslått å slutte med å stille klokka. Da vil vi ha vintertid hele året. Sug litt på den dere... Anonymkode: 9b44f...8bd NORMALTID, heter det Anonymkode: 730b8...426 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 2. november 2021 #95 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Aldri vært slitsomt med klokkestilling her! Anonymkode: 83d76...bb2 Spot on 😉👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #96 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Åja! Er det natt da sier du? Aha, ja nei det visste ikke vi. Kanskje du kan komme hit og forklare det for barna mine du da? Anonymkode: 32c0d...956 Eller kanskje du kan forklare det selv. Oppdra dine egne barn, ikke sett den oppgaven til samfunnet. Anonymkode: 8cf64...348 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #97 Del Skrevet 2. november 2021 Synes det er noe tull å stille klokken. Når det er sagt har generalsjoner med småbarnsforeldre stått i dette og du klarer det nok også, ts Anonymkode: 3336d...e15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #98 Del Skrevet 2. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Bedre med vintertid hele året. Som vi hadde før vi begynte med dette tullet. Passer årstidene våre bedre, og lysere morgener er bedre enn lyse kvelder. Mindre trafikkfarlig for skolebarn også. Dessuten vil de som bor helt oppe i Nord få det veldig mørkt. Anonymkode: 2b239...f7d Vel, jeg bor i Nordland (mer mot sør enn mot nord i fylket), og her har det vært mørkt om morgenen i mange uker allerede. Det var også mørkt da jeg dro på jobb i morges. På grunn av klokkestillinga var det nå i tillegg mørkt da jeg dro hjem fra jobb. Den timen om morgenen er altså "bortkastet" her, men det hadde hjulpet veldig mye med ekstra lys om ettermiddagen i 16-17 dager. 2 hours ago, Vera Vinge said: Så nå merker jeg det ikke sånn på kroppen lengre, men jeg blir like oppgitt hver høst over å miste en time dagslys på kvelden. Her i nord trenger vi alt dagslyset vi kan få og de fleste jobber innendørs og merker lite til at det blir raskere lyst om morgenen. Så det eneste fornuftige er å ha sommertid hele året. Ser ikke noe som helst å vinne å vintertid. Helt, helt enig! Anonymkode: 4daaa...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #99 Del Skrevet 2. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Heldige dere. Det er da de våkner og er klare for dagen. Innimellom får vi sove til kl 06.15. Så å stille klokka tilbake er veldig slitsomt for oss. Og jo - det føles som et overgrep - et psykisk overgrep. Vi jobber fullt og har barn, og hverdagen går akkurat opp, og så kommer dette klokkemonsteret og ødelegger hverdagen - trøtte foreldre, grinete unger, kjipe ettermiddager. Anonymkode: ed489...8f9 Om du hadde jobbet litt i forveien ville dette ikke ha vært noe problem 👍 Anonymkode: 39985...6b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 2. november 2021 #100 Del Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heldige dere. Det er da de våkner og er klare for dagen. Innimellom får vi sove til kl 06.15. Så å stille klokka tilbake er veldig slitsomt for oss. Og jo - det føles som et overgrep - et psykisk overgrep. Vi jobber fullt og har barn, og hverdagen går akkurat opp, og så kommer dette klokkemonsteret og ødelegger hverdagen - trøtte foreldre, grinete unger, kjipe ettermiddager. Anonymkode: ed489...8f9 Da får dere rett og slett legge dere tidligere en periode, så dere får nok søvn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå