Gå til innhold

Stille klokka er et overgrep mot småbarnsfamilier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er klokka stilt 1 time tilbake, så her sitter vi med to barn som våkner opp kl 04.30 på morgenen. De er trøtte fra før etter en dag i barnehagen (selv om vi henter kl 15.15), og så må de i tillegg presses til å være oppe bittelitt lenger enn de har lyst for å prøve å tilpasse oss vintertid. Av erfaring vet vi at det tar ca 3-4 uker å snu dette, så da er det bare å glede seg over en periode med dårlig søvn på oss foreldre.

Å stille klokka tilbake fører bare til problemer for oss som familie. Flere som opplever det samme? Jeg kunne godt betalt 5000 kr pr år for å slippe å stille klokka.

Anonymkode: ed489...8f9

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når stilles klokka? Er det i dag? Tror ikke jeg har en eneste klokke i hele huset som ikke stiller seg automatisk...

Anonymkode: 0b3e9...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når stilles klokka? Er det i dag? Tror ikke jeg har en eneste klokke i hele huset som ikke stiller seg automatisk...

Den ble stilt natt til søndag 😊

Anonymkode: 078bd...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

forrige lørdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er klokka stilt 1 time tilbake, så her sitter vi med to barn som våkner opp kl 04.30 på morgenen. De er trøtte fra før etter en dag i barnehagen (selv om vi henter kl 15.15), og så må de i tillegg presses til å være oppe bittelitt lenger enn de har lyst for å prøve å tilpasse oss vintertid. Av erfaring vet vi at det tar ca 3-4 uker å snu dette, så da er det bare å glede seg over en periode med dårlig søvn på oss foreldre.

Å stille klokka tilbake fører bare til problemer for oss som familie. Flere som opplever det samme? Jeg kunne godt betalt 5000 kr pr år for å slippe å stille klokka.

Aldri vært noe problem her. 

Hvorfor våkner de så tidlig? 05.30 sommertid? Det er natt her i hus... 

Anonymkode: aeace...ef8

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle vet at klokken stilles natt til en søndag.

Anonymkode: 36d50...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen fra normaltid til sommertid et jo det ultimate for å få barna til å sovne og våkne senere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri merket noe på noen av mine, så det er nok individuelt. 

Anonymkode: 37b86...0d2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle vet at klokken stilles natt til en søndag.

Anonymkode: 36d50...39c

Ikke sant :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgrep faktisk-

Dere må jo aldri reise på ferie til noe sted som har en annen tidssone enn her. 

Anonymkode: b089a...595

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt det problemet med mine to barn. De er nå 5 og 8. Jeg og mannen legger heller ikke merke til det enn noe annet enn at den ene klokka i hus må stilles.

Legg nå ungene litt seinere for hver dag så de får snudd sakte. Eller bare legg de en time før legging. 

Anonymkode: f4e55...0ee

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er den teiteste trådtittelen jeg noen gang har sett. Et OVERGREP?

Først og fremst stilles klokka til normaltid, så det er faktisk sommertid som skal droppes om det er noe.

Ta deg sammen, så utrolig tragisk. 

Anonymkode: 730b8...426

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri vært noe problem her. 

Hvorfor våkner de så tidlig? 05.30 sommertid? Det er natt her i hus... 

Anonymkode: aeace...ef8

Heldige dere. Det er da de våkner og er klare for dagen. Innimellom får vi sove til kl 06.15.

Så å stille klokka tilbake er veldig slitsomt for oss.

Og jo - det føles som et overgrep - et psykisk overgrep. Vi jobber fullt og har barn, og hverdagen går akkurat opp, og så kommer dette klokkemonsteret og ødelegger hverdagen - trøtte foreldre, grinete unger, kjipe ettermiddager. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest flere steder at man kan jobbe seg opp mot klokke stilling ved a fremskynne eller forskyve legging med 15 minutter 7 dager først i noen dager, så 30 min, så 45 min osv! Gjor det når ungen var under ett år, men ikke nå lenger. Så vi er ennå bittelitt på villspor. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Overgrep faktisk-

Dere må jo aldri reise på ferie til noe sted som har en annen tidssone enn her. 

Anonymkode: b089a...595

Nei, det er helt riktig det. Vi har ikke engang vurdert å reise til et land med en annen tidssone.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...