AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Jeg har ingen plass å være, jeg har et barn på 1 år. Jeg kan ikke være boende hær sammen med samboer, det er utholdelig. Jeg tørr ikke ringe krisesenteret, i frykt for at barneværnet skal ta barnet mitt. Jeg har ingen fuckings plass å dra. Jeg må være her, å leve med psykisk vold, frem til huset vi bor i blir solgt, noe som kommer til å ta lang tid. Jeg HATER livet mitt! Jeg HATER at jeg valgte å få barn med denne syke mannen! 😭 Anonymkode: bf961...728 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Du kan trygt reise på krisesenteret, mange som bor der med barn. Du kan ringe dem og si du kommer. De hjelper deg til å komme i kontakt med rette instanser. Ingen som kommer til å ta barnet ditt om du søker hjelp Anonymkode: 8eed4...74b 13
4barnsmor Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Har du noen familie i nærhet? Hvis du og barnet er utsatt for vold synes jeg absolutt krisesenter er riktig å oppsøke. Ingen som tar barnet fra deg når du faktisk beskytter barnet ved å fjerne det fra volden. Alle gjør man feil og du skal ikke være slem mot seg selv/hate deg selv. Da gjør du bare det samme mot deg selv som samboeren din gjør mot deg. Ta vare på deg selv og barnet og bygg deg sakte men sikkert opp igjen ❤️ 8
GammelKaktus Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Barnevernet kommer ikke å tar barnet ditt om du reiser på krisesenteret så det trenger du ikke å være redd for. Men har du ikke noen venninner eller familie å være hos? Eventuelt kollegaer, folk er ikke vanskelige hvis du ber om hjelp. 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har ingen plass å være, jeg har et barn på 1 år. Jeg kan ikke være boende hær sammen med samboer, det er utholdelig. Jeg tørr ikke ringe krisesenteret, i frykt for at barneværnet skal ta barnet mitt. Jeg har ingen fuckings plass å dra. Jeg må være her, å leve med psykisk vold, frem til huset vi bor i blir solgt, noe som kommer til å ta lang tid. Jeg HATER livet mitt! Jeg HATER at jeg valgte å få barn med denne syke mannen! 😭 Anonymkode: bf961...728 Bv kommer ikke å tar barnet ditt om du søker hjelp, men de kommer til å gjøre det om du ikke søker hjelp og reddet barnet ditt. Vær så snill og ring krisesenteret. Anonymkode: 1d674...eaf 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 Dette er ulempen med det ræva barnevernet vi har her i Norge, har hørt om flere andre som ikke tør å oppsøke krisesenter av frykt for barnevernet. Trist Anonymkode: 048f5...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 Hei. Ring krisesenteret. Barnevernet koples ikke inn hvis ikke det er grunn for det. Å la barn vokse opp i hjem med vold er en grunn, så om du forsøker å komme deg bort fra voldelig samboer beskytter du barnet ditt. KOM DEG BORT, OG TA MED BARNET! Ring krisesenteret og snakk med de om du er i tvil, de svarer på det du lurer på. Anonymkode: 843f7...e34 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 Man må ha bevis. Mannen kan beskylde deg for alt mulig. Ord mot ord. Barnevernet kan godt bli koblet inn da jo! Ville ikke dratt før jeg hadde lydopptak, video osv. Anonymkode: 36b56...900
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har ingen plass å være, jeg har et barn på 1 år. Jeg kan ikke være boende hær sammen med samboer, det er utholdelig. Jeg tørr ikke ringe krisesenteret, i frykt for at barneværnet skal ta barnet mitt. Jeg har ingen fuckings plass å dra. Jeg må være her, å leve med psykisk vold, frem til huset vi bor i blir solgt, noe som kommer til å ta lang tid. Jeg HATER livet mitt! Jeg HATER at jeg valgte å få barn med denne syke mannen! 😭 Anonymkode: bf961...728 Å søke hjelp og få barnet ut av en utrygg situasjon burde ikke gjøre at noen tar barnet ditt. Ville tro sjansen er større om du blir og noen sender en bekymringsmelding... Dra til krisesenter! Det betyr jo at du tar vare på barnet ditt, og deg selv. Hvorfor skulle noen ta barnet ditt fra deg på det grunnlag? Er det noe samboeren din har innbilt deg kanskje? Nettopp dette som skjer ved psykisk vold. De gjør alt for å holde deg der. Gå, nå, for deg selv og barnet. Anonymkode: d5dff...51b 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 Reis til krisesenteret hvis du blir utsatt for fysisk eller psykisk vold hjemme. Der er du trygg og du får hjelp. Det å leve i et voldelig forhold kan påvirke en forelder, naturligvis. Kanskje strever du med omsorgen for barnet ditt, kanskje ikke. Barneverntjenesten koples bare inn hvis du strever. Og de gir hjelp, med mindre omsorgssvikten er veldig omfattende og det er helt nødvendig for barnet at andre ivaretar ham eller henne. (Jeg har jobbet på krisesenter) Anonymkode: cc301...b71
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #11 Skrevet 7. november 2021 Jeg dro til krisesenter uten et eneste bevis annet enn min historie med frykt og redsel. De kjenner igjen tegnene til psykisk vold. Barnevernet er det minste du skal bekymre deg for hvis du drar dit. Du skal bekymre deg for samboeren din sin måte å behandle deg og barnet på. Barnevernet kan bli koblet på, joda, men det er for å HJELPE - IKKE for å ta barnet ditt. De kan evt for en periode være støttet tilsyn for far, der de observerer og kartlegger far og barnets samhandling. De ønsker ikke å ta fra deg barnet ditt hvis du viser de at du er god nok, at du har levd i et vondt samliv og ønsker å komme deg vekk og beskytte barnet ditt og deg selv. Ikke vær redd for barnevernet. Så lenge mor viser god nok omsorg for barnet, så blir en evt sak henlagt. Krisesenteret er et trygt og godt sted å være, å lande litt, få hjelp, råd og støtte. Jeg angrer overhodet ikke på at jeg dro dit med mine barn og de tok heller ikke fra meg barna. De var tilsyn over noen ganger, men de så at det ene barnet reagerte veldig under samværene og pr nå har ikke far samvær. Han har heller ikke tatt kontakt på noen måte for å be om samvær heller. Har fått beskjed at det er helt ok at jeg ikke "tilrettelegger" for det heller pga barnets reaksjoner. (Jeg skrev dette for å vise at barnevernet i de _aller_ fleste tilfeller ikke er noe å frykte) Du hjelper barnet og deg selv ved å komme deg til krisesenteret. Vær modig, vær sterk, vær tøff nok. Beskytt barnet ditt 💜 Anonymkode: 3a31e...828 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #12 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg dro til krisesenter uten et eneste bevis annet enn min historie med frykt og redsel. De kjenner igjen tegnene til psykisk vold. Barnevernet er det minste du skal bekymre deg for hvis du drar dit. Du skal bekymre deg for samboeren din sin måte å behandle deg og barnet på. Barnevernet kan bli koblet på, joda, men det er for å HJELPE - IKKE for å ta barnet ditt. De kan evt for en periode være støttet tilsyn for far, der de observerer og kartlegger far og barnets samhandling. De ønsker ikke å ta fra deg barnet ditt hvis du viser de at du er god nok, at du har levd i et vondt samliv og ønsker å komme deg vekk og beskytte barnet ditt og deg selv. Ikke vær redd for barnevernet. Så lenge mor viser god nok omsorg for barnet, så blir en evt sak henlagt. Krisesenteret er et trygt og godt sted å være, å lande litt, få hjelp, råd og støtte. Jeg angrer overhodet ikke på at jeg dro dit med mine barn og de tok heller ikke fra meg barna. De var tilsyn over noen ganger, men de så at det ene barnet reagerte veldig under samværene og pr nå har ikke far samvær. Han har heller ikke tatt kontakt på noen måte for å be om samvær heller. Har fått beskjed at det er helt ok at jeg ikke "tilrettelegger" for det heller pga barnets reaksjoner. (Jeg skrev dette for å vise at barnevernet i de _aller_ fleste tilfeller ikke er noe å frykte) Du hjelper barnet og deg selv ved å komme deg til krisesenteret. Vær modig, vær sterk, vær tøff nok. Beskytt barnet ditt 💜 Anonymkode: 3a31e...828 Manglet noe inni der, i siste avsnitt. Med "de" mente jeg selvfølgelig barnevernet og ikke krisesenteret. For de ble koblet på pga jeg anmeldte han. Anonymkode: 3a31e...828
Curlyme Skrevet 7. november 2021 #13 Skrevet 7. november 2021 Går det bra med deg ts? Utrolig vondt å lese slikt? Håper du søker hjelp og ikke bare fikk ut fustrasjonen din mens du var sint på han og nå er alt glemt.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #14 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 20.03): Dette er ulempen med det ræva barnevernet vi har her i Norge, har hørt om flere andre som ikke tør å oppsøke krisesenter av frykt for barnevernet. Trist Anonymkode: 048f5...ff2 Problemet så i måte er vel heller slike som deg som formidler at barnevernet er ræva? Det er ingen som fratar noen omsorgen for barn fordi de oppsøker krisesenteret. Anonymkode: 70e16...7d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå