AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Skal reise nedover Norge, og skal ta ferja mellom Moss og Horten med bilen min. Jeg har ikke noe autopass avtale eller noe. Må jeg da betale på forhånd? Merker jeg er litt nervøs for å rote meg bort i feil fil på brygga og lage kaos for andre. Hvordan fungerer det der nede? Kan jeg bare kjøre på båten og få faktura i posten? Anonymkode: 443a0...069
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Kjøre i fila som står kort/kontant, betale i luka, få billetten, kjøre på ferga, de peker dit du skal kjøre, stanse bilen, vente. Så kjører du av ferga når dere er fremme. Anonymkode: fbae8...5f4 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Skrevet 2. november 2021 Det står «manuell» i den luka du skal kjøre i, ellers som den over skrev Anonymkode: 0d86f...d72 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Skrevet 2. november 2021 Og så kan du gå ut av bilen og gå inn i cafeen og kjøpe deg noe godt! Anonymkode: 0d86f...d72 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #5 Skrevet 2. november 2021 Fungerer ikke FerryPay der? Det er for de som ikke har brikke. Du betaler full pris, men slipper fakturagebyr i tillegg. Anonymkode: f978f...48c
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #6 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kjøre i fila som står kort/kontant, betale i luka, få billetten, kjøre på ferga, de peker dit du skal kjøre, stanse bilen, vente. Så kjører du av ferga når dere er fremme. Anonymkode: fbae8...5f4 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det står «manuell» i den luka du skal kjøre i, ellers som den over skrev Anonymkode: 0d86f...d72 Tusen takk, var akkurat det jeg trengte å vite! 😄 ts Anonymkode: 443a0...069
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #7 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Og så kan du gå ut av bilen og gå inn i cafeen og kjøpe deg noe godt! Anonymkode: 0d86f...d72 Er det café der og ja, supert! 😊 ts Anonymkode: 443a0...069
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #8 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fungerer ikke FerryPay der? Det er for de som ikke har brikke. Du betaler full pris, men slipper fakturagebyr i tillegg. Anonymkode: f978f...48c Ja, jeg ble litt forvirret av det når jeg leste på nettet 😅 Tror jeg foretrekker å gjøre det på gamlemåten, liker betale for meg med en gang og så er det ute av verden 😜 ts Anonymkode: 443a0...069 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 Etter at du har betalt stiller du deg i en av rekkene for biler ytterst til venstre. Det fungerer slik at den første rekka med biler må fylles opp først, før bilene parkerer i rekke nr. 2 osv. Naturlig nok, for ved ombordkjøring er det rekke 1 som får kjøre ombord først. Anyways, bare still deg bak en personbil på venstre side (trailerne står i filene på høyre side). Anonymkode: ad159...24c
Walterwhite Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 21.48): Er det café der og ja, supert! 😊 ts Anonymkode: 443a0...069 Anbefaler svelene, kjøper en hver gang jeg tar båten. 😍 1
sofie777 Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 Du skriver at du "reiser nedover Norge", regner med at du da skal besøke steder på hver side av Oslofjorden siden du må ta fergen. Tunnelen finnes jo også, i tillegg til den bittelille fergen i Svelvik. Kommer du nordfra og ikke skal noe spesielt på ene siden, eller bare for kosens skyld, selvfølgelig, så er det jo å følge Google-kartet dit du skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå