AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Skrevet 2. november 2021 Jeg vurderer at jeg slutter i jobben min. Ektefellen min reiser mye. Vi har ok med penger. Og barn. Er dette noe i det hele tatt å vurdere? Hvordan eventuelt sikre meg sånn jeg jeg ikke ville endt opp fattig og ubrukelig etter samlivsbrudd? Jeg er satt opp som 50% eier på de tre eiendommene vi har (ektefelle hadde mest egenkapital, og om jeg slutter i jobben vil h*n betjener lånet). Vi tenker også å spare minst 20% av inntekt på en felles fond-konto, som vi enten kan bruke til bolig til barna når de blir store, tull og fjas i alderdommen, men også som en sikkerhet om vi skulle gå fra hverandre. Fondkontoen står i begges navn. Høres det ok ut? Anonymkode: 7a9cd...e35
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Skrevet 2. november 2021 Jeg visste ikke om denne passet best i økonomi-underforumet eller karriere-underforumet. Gjerne flytt den om den passer best under økonomi. 🙂 Anonymkode: 7a9cd...e35
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Ville som minimum hatt en egen konto i ditt navn til pensjonssparing. Anonymkode: 3a083...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå